תושבי שכונת קריית נורדאו בנתניה יצאו בימים האחרונים להפגנה למען איכות חייהם. את ההפגנה הם ערכו מול סניף הבנק שנסגר בשכונה. עקב מגבלות ההתקהלות השתתפו בהפגנה כעשרים איש אך עשרות נוספים הצטרפו באמצעות אפליקציית "זום".
ההפגנה נגד סגירת הבנק ההפגנה נגד סגירת הבנק
ההפגנה נגד סגירת הבנק
(צילום: פרטי)
בין המפגינות הייתה קלרה מחפודה, תושבת קריית נורדאו מזה עשרות שנים. "בעלי ואני לקוחות הבנק למעלה מחמישים שנה. אנחנו אנשים מבוגרים ומה שעושים לנו זאת ממש התעללות", היא אמרה והסבירה: "אני צריכה ללכת קילומטר וחצי ברגל ולעלות על גבעה בדרך כדי לקבל שירותי בנק. איפה נשמע דבר כזה? אני קוראת לכל השרים למעלה תעזרו לנו ותחזירו את הסניף לשכונה שלנו".
"ביזיון", הוסיפה תושבת אחרת ואמרה: "אנחנו לא ראויים להיכנס לבנק? מביאים משאית מבישה? לקחת עמלות הם יודעים ולכבד את הציבור לא? הלוואי יבוא בנק אחר ויפתח. קשה לראות נכים לוקחים מונית כדי להגיע לפולג".
בעקבות מחאת התושבים שיגר המשנה לראש עיריית נתניה, אהרון אורגד, מכתב למפקח על הבנקים יאיר אבידן. במכתב הוסבר כי סגירת הסניף מותירה את תושבי השכונה הוותיקה ללא מענה ממשי וקבוע לשירותי בנקאות, וזאת לאחר שהיו לקוחות נאמנים במשך עשרות שנים.
"ניידות השירות של הבנק שיגיעו אחת לשבוע-שבועיים, הן פתרון זמני בלבד ואינן מהוות תחליף ראוי למתן שירות אנושי ואישי באווירה מזמינה ונעימה כפי שניתן ללקוחות הסניפים", צוין במכתב.
במכתב הוצע להשאיר בנורדאו "סניף קבע מוקטן, ובלבד שיוכל לתת מענה קבוע ומכובד לאוכלוסייה, גם תוך כדי הפחתת עלויות התפעול של הבנק".
(בנק הפועלים אילוסטרציה |צילום קובי קואנקס)
תגובת בנק הפועלים
"סניף פולג בקרית נורדאו הועתק למיקומו החדש בשכונת עיר ימים בנתניה, הממוקם במרחק של כ-1.3 ק"מ ממיקומו הקודם.
בשטח סניף פולג הושארו שני מכשירי בנקט שבהם ניתן להפקיד שיקים ואחת לשבועיים יוצב ברחבת הכניסה סניף נייד שיספק לאוכלוסייה שירותים בנקאיים, לרבות שירותי קופה.
נזכיר כי לבנק הפועלים פריסת הסניפים הגדולה בישראל והוא מחזיק במספר המכשירים האוטומטיים הגבוה במערכת הבנקאית.
הבנק ממשיך לעמוד לרשות לקוחותיו גם במוקד הטלפוני הייעודי שהוקם ללקוחותיו המבוגרים מעל גיל 70 ללא המתנה בטלפון 2403* וכן באתר ובאפליקציה".