יצאתם לבלות באירוע ומישהו/י שמו עליכם עין? יכול להיות שזה בכלל שוטר סמוי. הערב (חמישי) ייצאו כוחות משטרה מוגברים לאולמות אירועים ומקומות הומי אדם כגון קניונים, במטרה לאכוף את חוקי הקורונה. "נתמקד בפעילות סביב אולמות שמחה, מקומות עם פוטנציאל להדבקה. לא נטפל בסבלנות, אלא ביד קשה במגמה לסגור גם עסקים לצורך הרתעה. אנחנו מתרשמים כי במקומות האלה לא שומרים על מרחקים ועל עטית מסכות, לכן נהיה קשוחים", אומר נצ״מ ישי שלם, ראש חטיבת המבצעים במשטרה.
1 צפייה בגלריה
מבצע אכיפה במוקדי בילוי
מבצע אכיפה במוקדי בילוי
יוצאים למבצע אכיפה במוקדי בילוי וקניונים
(צילום: דוברות המשטרה)
על פי המשטרה, האחריות על אי שמירה על הכללים בארועים תוטל על בעלי האולמות ואומרים שהיכן שלא תהיה הצדקה, יונפקו דוחות. בין השאר מאשרים במשטרה כי הם יפעלו בשיטות אכיפה שונות ובהם גם כניסתם של שוטרים סמויים לאירועים על מנת לבדוק את השמירה על ההנחיות.
"המטרה היא עצירת התפשטות המגיפה. נמשיך להפעיל את הפקחים וצוותי המשימה במרחב הציבורי על עטית המסיכות. הדוח צפוי להיות מוכפל מ- 250 ל- 500 שקלים בשבוע הבא, אך האכיפה לא תהיה אטומה", אומרים במשטרה, "מבחינת הנסיבות אנחנו נותנים עדיפות למקומות עם תחלואה גבוהה ושם נכווין לאכיפה מאסיבית. לא נכנס למוסדות חינוך או משרדים, אבל נאכוף היכן שהסיכוי להתפשטות הוא גבוה וצריך להיות שם. במקום שהסיכון נמוך להדבקה נפעל באופן הסברתי, כמו לדוגמה אדם שמהלך לבדו ברחוב, אז נשקול את מתן הדוח". עוד מדגישים במשטרה כי כל האירועים מצולמים במצלמות הגוף אותם נושאים השוטרים.
בנוגע לאירועי אלימות על רקע מתן דוחות הקורונה, טוענים במשטרה כי השימוש בכוח נעשה כאשר נלוו עבירות נוספות כמו סירוב לעיכוב או סירוב למעצר או נסיון בריחה. בנוסף, בכל מחוז ישנם כחמישים שוטרים שפועלים מול מבודדי בית, חוזרים מחו"ל, וכן עוסקים באכיפת עטיית מסיכות ופעילות בתי עסק. בשבוע הבא יתוגברו כוחות אלה בשוטרי מטה שיצאו לשטח לסייע באכיפה ובהרתעה.