הסכנות האורבות לילדים ברשת הדיגיטלית, ובתוכן האפליקציה הפופולרית "טיק טוק", יועלו היום (ראשון) לדיון בוועדת החינוך העירונית של נתניה בראשות המשנה לראש העירייה, אהרון אורגד. בעקבות דברים שכתב ופירסם אורגד על תופעת ה"טיק טוק", שעוררו הדים, פנו אליו נציגי הורים בבקשה לקיים דיון עירוני בנושא והוא השיב בחיוב.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית טיק טוק
אפליקציית טיק טוק
אפליקציית טיק טוק
(המחשה: shutterstock)
"ועדת החינוך העירונית היא גוף יוזם וממליץ, ואני משתדל שהיא תעסוק בנושאים הרלוונטיים לחיי ההורים והתלמידים. נגיף הקורונה מבהיל את העולם, ולידו יש עוד נגיף נוסף ומסוכן, שנקרא אפליקציית 'טיק טוק', שהפכה להיות נושא המעסיק בתים רבים", מסביר אורגד. "אחרי שנער בירושלים כמעט נהרג מהדבר הזה, הבינו הרשויות שלא ניתן להתעלם עוד, ואכן יצאו הנחיות ממשרד החינוך דרך הרשויות המקומיות למנהלי מוסדות החינוך, ליועצות ולצוותי ההוראה, כיצד להנחות את ההורים ואת התלמידים בהתאם.
"ההורים התבקשו לפנות בלי היסוס ליועצות בית הספר, במקרה שבו הם מזהים שימוש חורג ומסוכן באפליקציה. עם זאת, קיימת דרישה לביצוע מהלכים מערכתיים, שישולבו ממש בתוכניות הלימודים, ונרצה לשמוע את דעת החברים בנושא. בין היתר, יוזמנו לוועדה גם נציגי התלמידים שהקימו באחרונה בנתניה 'סיירת ילדים' למאבק בסכנות ברשת".
ועדת החינוך דנה בשנה שעברה בצמצום השימוש בסמארטפון בשטח בתי הספר. "קיימנו דיונים בנושא בהשתתפות פעילה של נציגות ההורים", אומר אורגד. "יזמנו גם הרצאות ייעודיות של מומחים. לשמחתי, שר החינוך הרב רפי פרץ קיבל את ההמלצה העיקרית, ויצאה הנחיה גורפת לכל בתי הספר היסודיים בארץ לא לאפשר שימוש בטלפון סלולרי בשעות הלימודים".
המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת, שמספר הטלפון שלו 105, פנה אף הוא להורים, בעקבות התגברות התופעה של צילום סרטונים שבהם בני הנוער מחקים משחק מסוכן, ולאחר מכן מעלים את הסרטון לרשתות החברתיות. בפנייה נכתב: "אנו קוראים להורים לגלות מעורבות ואחריות בפעילות הילדים ברשת, לשוחח עמם ולוודא כי הם מבינים את הסכנה הטמונה במשחקים מסוג זה. אנו מבקשים מהילדים להימנע מלקחת חלק בפעילות המסוכנת ולהימנע מהפצת סרטונים שכאלו, שכן בעצם השיתוף הם עלולים לעודד אחרים לחקות את הפעולה המסוכנת".
במנשר שהופץ להורים בנתניה נכתב: "באחרונה, אנו עדים לאתגרים המופצים ברשתות החברתיות, ביניהם אתגר שבו שלושה ילדים קופצים בבת אחת, כששניים מהם מכשילים את השלישי ומביאים לנפילתו על הגב. אתגר זה מסוכן, ועלול להביא לפגיעות ולפציעות חמורות ביותר, עד כדי אשפוז בבית חולים. חשוב שתשוחחו עם ילדיכם על הסכנה שקיימת בהשתתפות במשחקים מסוכנים לצורך צבירת לייקים או עידוד חברתי, ואת המסר, כי העברת סרטונים מסוכנת ואסורה, שכן יש למנוע את חשיפת המשחק ואת עידוד החיקוי".
פורסם לראשונה: 08:07, 23.02.20