מרצים לשעבר במכללה האקדמית בווינגייט, החלו לאחרונה בקמפיין מימון המונים לצורך גיוס כספים להגשת עתירה נגד מיזוג בין המכללה האקדמית בווינגייט, לבין מכללת לוינסקי לחינוך. המיזוג הוא תוצאה של מדיניות הממשלה והמועצה להשכלה גבוהה למזג בין מכללות ברחבי הארץ.
2 צפייה בגלריה
המכללה האקדמית וינגייט
המכללה האקדמית וינגייט
המכללה האקדמית בוינגייט
(צילום: פרטי)
אחד ממובילי קמפיין גיוס הכספים שמטרתו עתירה לבג"ץ נגד האיחוד הוא ד"ר בוקי צ'יש, מרצה לשעבר במכללה. "אין לאף אחד מחברי הצוות של הפורום להצלת המכללה האקדמית בווינגייט שום אינטרס, אנחנו לא עושים את זה מתוך שום גחמה או סיכוי אישי לקבל תמורה", אומר ד"ר צ'יש, "אני בוגר המכללה ולימדתי בה כ-35 שנים, ושאר חברי הצוות בוגרי המכללה והיינו או אנחנו מורים במכללה. הדרייב שלנו הוא האהבה למכללה, ולנושא של חינוך גופני, ספורט ובריאות הגוף".
למה אתם רוצים למנוע את המיזוג?
"מכללת לוינסקי אליה רוצים למזג אותנו היא מכללה גדולה עם כ-3,000 אלפים סטודנטים. אנחנו חושבים שהמכללה האקדמית בוינגייט צריכה להיות מוחרגת ולא להתמזג בכלל, יש כבר גופים כאלה. מכללת בצלאל בירושלים, הוחרגה, לדוגמא. כנ"ל לגבי שנקר. כי הן מכללות ייחודיות, כמו המכללה האקדמית בוינגייט".
קראו גם:
ד"ר צ'יש ושותפיו למאבק, אף פנו לאחרונה לשר החינוך יואב גלנט באמצעות עו"ד גלעד ברנע, וטענו לפגמים בהחלטת המיזוג שהתקבלה במועצה להשכלה גבוהה ב-27 לאפריל לטענתם כ-"מחטף פסול". לדבריהם, ההחלטה לא הייתה חלק מסדר היום המתוכנן ונוספה ברגע האחרון. כמו כן, לדבריהם, הישיבה התקיימה בתקופה בה לא כיהן אף שר בראש המשרד להשכלה גבוהה.
2 צפייה בגלריה
בוקי צ'יש
בוקי צ'יש
בוקי צ'יש
(צילום: יוגב עמרני)
מלבד ההתנגדות מצד אנשי צוות לשעבר, גם אגודת הסטודנטים במכללה פועלת נגד המיזוג, ואף הגישה לאחרונה בקשה לצו מניעה זמני לבית המשפט בנושא. "אמרו לנו בהנהלה שרוצים לדבר איתנו על החוזקות של המיזוג", אומר צחי לגזיאל, יו"ר אגודת הסטודנטים.
"הגענו לפגישה, ואמרו לנו שמה שהיה זה מה שיהיה. אבל הלכה למעשה גילינו שאנחנו לא נקבל את התעודה מטעם המוסד אליו נרשמנו, נקבל תעודה של המרכז הממוזג שלא נרשמנו אליו מעולם. יש אפילו סטודנטים שהתקבלו השנה והם לא יודעים שהמכללה הולכת להתמזג".
מהמכללה האקדמית בוינגייט נמסר: "המכללה האקדמית בוינגייט עתידה להתמזג עם מכללת לוינסקי לחינוך, מיזוג אשר על ידי כל הגורמים המוסמכים במועצה להשכלה גבוהה. המיזוג מהווה הוצאה לפועל של מתווה לאיחוד מכללות לחינוך ומעבר לתקצוב ות"ת, אותו קבעה ומובילה המדינה. מדובר בקפיצת מדרגה חשובה בתחום ההשכלה הגבוהה שתיצור אפשרויות אקדמיות חדשות לטובת סגל העובדים והסטודנטים במכללות גם יחד.
"מתווה המיזוג גובש בקפדנות, תוך שמירה על הייחודית של כל אחד מן המוסדות ועל הפעילות הקיימת בכל מכללה, ואף עתיד להרחיבן. לצערנו, על אף האמור, גורמים שונים מנסים לחבל במיזוג זה והמכללות יעשו ככל יכולתן שלא לאפשר טרפודו של מהלך חשוב זה.
"לאחר שהובא לידיעת המכללה כי נושא שם המכללה שיתנוסס על גבי תעודות התואר לאחר השלמת המיזוג מעסיק את הסטודנטים, נעשו פעולות מאומצות למציאת פתרון הולם שעומד בהגדרות החוק ובכללים של המועצה להשכלה גבוהה. פתרון כזה, לפיו על גבי תעודות התואר יתנוסס שם המכללה כבעבר, בנוסף לשם המוסד הממוזג, קיבל את אישור המועצה להשכלה גבוהה, ואף הובא בפני הסטודנטים, אך אלו מטעמיהם בחרו לדחותו ולנהל הליך משפטי בעניין זה, אשר עתיד להיות מוכרע בימים אלה".
כל העדכונים - חדשות נתניה
פורסם לראשונה: 07:30, 10.06.21