חברת מועצת העיר ויו"ר ועדת הביקורת של היכל התרבות, טלי מולנר, מתפטרת מתפקידה במחאה על כך שנציג הציבור אבי בטיטו לא יצא מהוועדה, בעקבות התבטאויותיו כלפי נשים. מולנר הגישה מכתב התפטרות לוועדת הביקורת ואומרת היום (שלישי) למיינט נתניה: "לא אשאר לשבת באותה ועדה לצד אדם שמתבטא בכזה זלזול לנשים. יש גבול לכל תעלול. זה לא היה סתם איום".
1 צפייה בגלריה
(טלי מולנר | צילום: אסף פרידמן)
מולנר דרשה בשבוע שעבר את החלפתו של בטיטו בוועדה שקובעת את סדר היום ואת התוכנית השנתית להיכל התרבות בעיר. בוועדה יושבים נציגי ציבור שנבחרו על ידי חברי המועצה. בטיטו נבחר על ידי המשנה לראש העירייה, הממונה על התרבות והאירועים ויו"ר ועדת החינוך העירונית, אהרון אורגד. אך נכון לזמן זה, אורגד לא מתכוון להחליף את בטיטו.
הסערה החלה לאחר שבמהלך דיון על מסעדת ההיכל אמר בטיטו, כך על פי מולנר, שמבנה שעומד הרבה זמן ריק זה כמו אישה שאין לה שימוש.
בפוסט זועם שפירסמה בפייסבוק, כתבה מולנר: "לך, 'נציג הציבור' שיושב איתי באסיפה הכללית של היכל התרבות, אתה, שתרבות זה ממך והלאה, לא תעז לדבר על נשים כפי שדיברת בוועדת הביקורת של ההיכל. כי אם אתה מאוד רוצה להסביר לחברי הוועדה, בהקשר של מסעדת ההיכל, שמבנה ריק ונטוש זה דבר רע, תמצא דרך אחרת להתבטא ולא תגיד לחברי הוועדה בחיוך מרושע ש'מבנה שעומד הרבה זמן ריק זה כמו אישה שאין לה שימוש...' תתבייש לך. אתה לא ראוי להיות נציג ציבור בוועדות עירוניות ובטח לא בכאלה שקשורות לתרבות. אתה לא מבין בתרבות, אתה לא תרבותי, אתה מבזה את מעמד נציג הציבור בוועדות ואתה מדבר לנשים באופן בזוי!".
מולנר פנתה לחבר המועצה אורגד וביקשה ממנו להוציא את בטיטו מוועדת הביקורת. "על מנת להגן על כבודן של הנשים ועל מוסד הוועדות העירוניות, יש להוציאו לאלתר מהאסיפה הכללית של היכל התרבות ולא לאפשר לו לכהן כנציג ציבור בוועדות עירוניות, בטח שלא בוועדה שעניינה עיסוק בתרבות ואשר חברי הוועדה אמורים להיות סמל ומופת לתרבות וערכים. לא יעלה על הדעת שנציג ציבור יתבטא כך", אמרה מולנר והוסיפה: "נפגעתי כאשה, נפגעתי כיושבת ראש הוועדה, נפגעתי כממונה על קידום מעמד האשה ונפגעתי בשם כל ציבור הנשים בעיר. לצערי, התאכזבתי לקבל תשובה מאורגד כי אין בכוונתו להוציאו מהוועדה ומבחינתו בטיטו ישאר כנציג ציבור מטעמו באסיפה הכללית של היכל התרבות".
מולנר מסרה היום כי היא לא מתכוונת לחלוק ועדה זו עם בטיטו. "אשאר באסיפה הכללית, אבל לא בוועדת הביקורת. גם נציגת הציבור רעיה קרני הודיעה שתעזוב את ועדה הביקורת ודני כרוסט הודיע שיעזב את האסיפה הכללית. התרגלנו לסגנון כזה שבו הכל מותר, ואנשים עוברים הלאה, אז לא ממש לא".
בטיטו מסר בתגובה: "באמירה שלי ביחס למסעדת ההיכל שנאמרה כבדיחה ושאכן לא נוסחה טוב, לא התכוונתי למה שמולנר מייחסת. בסך הכל רציתי לומר שמבנה ללא שימוש הוא כמו אישה לא מטופחת, אבל זה פשוט לא יצא כפי שרציתי. מה זה מבנה שנראה כמו אישה? לי לא היתה חלילה כל כוונה לפגוע באיש, בוודאי לא בנשים. לכן התנצלתי מיד וחזרתי בי מהאמירה. כאיש משפחה וכאב לבנות ונכדים, כפעיל חברתי בהתנדבות, כל חיי כיבדתי ומכבד נשים. אני חבר בוועדת הביקורת בהיכל התרבות כבר קדנציה שנייה עוד הרבה לפני מולנר. אני עושה זאת בהתנדבות ובקיא במלאכת הביקורת".
אורגד מסר בתגובה: "אני מגנה וסולד מכל אמירה שיש בה התייחסות סקסיסטית או מבזה כלפי נשים. האמירה היתה מיותרת, אולם בלי ספק לא נועדה לפגוע או להעליב איש מהנוכחים. משעה שהפעיל התנצל על פליטת הפה, ראוי היה לקבל את ההתנצלות, בבחינת 'מודה ועוזב'".