לאחר סגר ארוך שבו חנויות הרחוב, הקניונים ומתחמי הקניות לפעילות. בעלי העסקים והעובדים מלאים באופטימיות, מבקשים לשכוח את ההגבלות החמורות ומקווים שהסגר שהסתיים באמת יהיה האחרון.

חוזרים לכושר

בנתניה נפתחו עשרות עסקים, ואפשרו למאות עובדים לנסות ולחזור שוב לשגרת עבודה, שהייתה חסרה לחלקם במשך חודשים רבים.
5 צפייה בגלריה
חדרי הכושר חזרו לפעילות
חדרי הכושר חזרו לפעילות
חדרי הכושר חזרו לפעילות
(המחשה: שאטרסטוק)
"זה מרגיש מעולה לחזור לעבודה", אומר יהודה שטיימן, המנהל של מכון הכושר "הולמס פלייס" בנתניה, "המתאמנים שלנו התרגשו מאוד, חלקם אפילו הגיעו אלינו עם פרחים. אנחנו באמת מתרגשים. חזרנו לשגרה, כאילו מעולם לא סגרנו.
5 צפייה בגלריה
יהודה שטיימן (מימין). "המתאמנים התרגשו"
יהודה שטיימן (מימין). "המתאמנים התרגשו"
יהודה שטיימן. "המתאמנים התרגשו"
(פרטי)
מבחינת הקיבולת, אני יכול להגיד שעוד מוקדם לדעת, אבל המבוגרים של הבוקר, נראה שכמעט כולם חזרו, כי זו האוכלוסיה שחוסנה ראשונה. אנחנו סבלניים, אין לנו בעיה לחזור בהדרגה, ואנחנו מוכנים לכל קיבולת שתהיה. החבר'ה מאוד שמחים לעבוד, הם היו תקופה ארוכה בבית שזה לא קל, במיוחד מדריכי הסטודיו שהתגעגעו לחזור ולעשות שיעורים. גם אני שאני שנים בתחום מאוד התרגשתי, הרגשתי כאילו זה היום הראשון שלי בכיתה א'"
"כל החנויות בוטיק במרכז למיניהן חזרו לפעול", אומר בר אבידב, מבעלי המרכז המסחרי "פיאנו", "המסעדות עדיין עובדות בטייק אוויי אז אין ישיבה פיזית, אנחנו מקווים שהדבר הזה ייפתר בימים הקרובים. ההרגשה היא שאם הכל יהיה בסדר, אנחנו בדרך לחזור לחיים נורמלים, נוכל לשבת בחוץ עם חברים ומשפחה. המתחם הרי בנוי בשביל הפעילות הזאת".
איך עברו עליכם החודשים האחרונים?
"הקורונה דווקא עשתה לנו מאוד טוב. הרבה מהחוזים שלנו סגרנו עכשיו, בגלל שאנשים מבינים שיש המון יתרונות למתחמים הפתוחים, כי אנשים נוהרים למקומות שנמצאים באוויר הפתוח. סגרנו כבר עם מסעדות כמו ג'ויה ומוג'ו, יפתח במקום פאב JEMS, כמו כן גם מקום נוסף של השף אביב משה שמשלב מסעדה ואוכל מוכן.
"יש גם בר יין שעומד להיפתח, חנות יינות עם ישיבה בחוץ. יש גם גן ילדים פרטי עצום על 900 מ"ר, שגם צפוי להיפתח בקרוב. אנחנו כרגע ב-97 אחוזי תפוסה מבחינת החנויות, אבל עדיין חסרים לנו דברים כמו הישיבה בחוץ, כמו האירועים בפארק שהיו בדרך כלל - מסיבות, סרטים, הופעות. זה עוד לא קרה. יש עדיין המון דברים שחסרים לנו".
5 צפייה בגלריה
רמון דוידיאן. "סוף סוף חוזרים לשגרה"
רמון דוידיאן. "סוף סוף חוזרים לשגרה"
רמון דוידיאן. "סוף סוף חוזרים לשגרה"
(פרטי)
"לחזור לעבוד זה כיף", אומר רמון דוידיאן, הבעלים של חנויות התיקים והמזוודות "שיק פיק" ו-"פיוז", "סוף סוף חוזרים לשגרה, למה שאנחנו רגילים 20 שנה אחרי כל התקופה ההזויה הזאת. כמובן שיש לזה גם את הדברים הפחות נעימים, קליינטים נכנסים בלי מסכה, מתקרבים אלייך בחנות.
"כמובן שאנחנו רושמים שצריך לשמור על ההנחיות, כדי שלא יהיה לנו סגר רביעי, ומקווים שהפעם אנשים ישמרו כדי שזה יהיה הסגר האחרון. בחודשיים האחרונים היינו סגורים, ובשבוע האחרון עשינו טייק אווי, בלי לקבל קהל. לא היה הרבה ביקוש, כי אין כמו לראות ולגעת בסחורה, להיכנס לחנות, לראות את כל הדוגמאות.
"מבחינה כלכלית, החוויה לא הייתה קלה, לא פשוטה בכלל, שצריכים לחשב כל דבר פתאום, לחיות במציאות חדשה. אבל ברוך השם, המדינה עזרה קצת, ושרדנו את זה. חלק מהלקוחות הקבועים שלנו כבר חזרו, וחלק באו רק להגיד שלום, שזה מאוד נחמד. אני מרגיש שהחיים קצת חזרו לרחוב ולעיר, וזה נותן כוח ותקווה. זה פשוט מרגיע".

קושי כלכלי

אלירן חודגי, בעל החנויות "מאניה ג'ינס" ו"נויז" במתחם מול החוף וילג' בחדרה היה נרגש לפתוח את העסקים. "אנחנו מברכים על הפתיחה של העסקים, אופטימיים ומאמינים שהסגר השלישי היה גם הסגר האחרון", הוא אומר. "בעסקים כמו שלנו, הצלחנו לשמחתנו להרים את הראש מעל המים. למרות הקושי הכלכלי והנפשי הרב שהיה כרוך בכך, הצלחנו לשרוד.
5 צפייה בגלריה
אלירן חודגי. "הצלחנו להרים את הראש"
אלירן חודגי. "הצלחנו להרים את הראש"
אלירן חודגי. "הצלחנו להרים את הראש"
(פרטי)
"החודשים בהם היינו סגורים הם חודשים שלא יחזרו. אפילו המחשבה על כל פעם לקפל הכול, לסגור ולהוציא את הצוות המסור שלנו לחל"ת קשה. קולקציות שלמות שלא נמכרו, עמדו בחנות וחיכו ללקוחות שירימו טלפון וירכשו טלפונית. אנחנו יוצאים מהסגר השלישי בתחושה שהפעם משהו יהיה שונה ולא ניסגר שוב".
קראו עוד<<<
שני מאגרו היא מאמנת כושר במכון "אייקון" ומטפלת בספורטתרפיה. גם היא שמחה לחזור לשגרה לא רק כמאמנת אלא גם כמתאמנת. "אני מתרגשת לחזור ולנשום קצת שגרה כמתאמנת וכמאמנת. כיף לפגוש את המתאמנים שלא ראיתי המון זמן, לחזור לאמן אותם, לחזק אותם ולגרום להם לזוז ולעשות טוב לגוף ולנפש שלהם.
5 צפייה בגלריה
שני מאגרו. "מהנה לחזור לטיפולים"
שני מאגרו. "מהנה לחזור לטיפולים"
שני מאגרו. "מהנה לחזור לטיפולים"
(פרטי)
"בעבודה אני פוגשת הרבה אנשים אחרי פציעות, נשים בהריון או אחרי לידה וההכוונה והסיוע האלו היו חסרים לי. חסרו לי גם טיפולי הספורטתרפיה.
"אלה טיפולים שאני עושה ומשלבים מגע, תנועה ודיקור לפי הצורך של המטופל והכאב שלו. מהנה מאוד לחזור לטיפולים, לאימונים, למפגש פנים מול פנים עם אנשים ובעיקר לתחושה של לגרום להם לחיות טוב יותר בתוך הגוף שלהם".
בעל מספרה בעיר סיפר: "השנה הזו של הקורונה גרמה לנו קושי כלכלי בל יתואר. שרדנו בשיניים תוך שאנחנו ממציאים עצמנו מחדש. רבים מאיתנו למשל הכינו ערכות צבע והביאו לבית הלקוחה שתצבע בעצמה, עם כפפות, הוראות והדרכה טלפונית. אבל זו כמובן רק הישרדות ולא פרנסה של ממש. הדבר הכי משמח שקרה לי בתחילת השבוע עם החזרה לשגרה זה בן של אחת הלקוחות שאמר לי שסוף סוף הוא יכול לקבל תספורת אמיתית, כי עד כה אמא שלו גזרה לו את הפוני".

לעדכונים: חדשות נתניה