החדשות

השירותים יחוטאו בכל שעה והניקיון יתוגבר
רוב חופי העיר נפתחו ביום רביעי האחרון, כאשר חוף צאנז ייפתח באחד ביוני, חוף הרצל באחד ביולי וחוף פולג דרום ייפתח בהמשך, בכפוף להשלמת ההכרזה ואישור משרד הבריאות.
"חופי נתניה ידועים כחופים אטרקטיביים שמושכים אליהם הרבה אנשים, אבל השנה אנו צופים שתגיע כמות גדולה יותר של מתרחצים, לאור העובדה שהישראלים יישארו בארץ ולא יטוסו לחופשות בחו"ל", אומרת ליזי אורון, ראש מנהל תפעול בעיריית נתניה. "אנו נערכים לפתיחת החופים כמו שאנו עושים בכל שנה לפני עונת הרחצה. יש לנו 13 ק"מ של חופים, בהם תשעה מוכרזים וחוף נוסף בהליך שינוי הכרזה, ואנו עושים כל מה שצריך כדי לעמוד בדרישות הבטיחות".
3 צפייה בגלריה
חוף קונטיקי. בבקשה לשמור מרחק
חוף קונטיקי. בבקשה לשמור מרחק
חוף קונטיקי. בבקשה לשמור מרחק
(צילומים: אסף פרידמן)
ומה עם ההיערכות המיוחדת בשל נגיף הקורונה?
"הנחיות התו הסגול לא מאפשרות שימוש במקלחות סגורות. המתרחצים יוכלו להשתמש רק במקלחות שבחוץ. ההנחיה לעובדי הניקיון היא לחטא את השירותים בכל שעה ואנו נתגבר גם את הניקיון בחופים. נסדר את הכיסאות במרחק שני מטרים ובמקבצים מצומצמים, ונציב שילוט חדש המבקש מהמתרחצים להקפיד על עטיית מסכה ולשמור על מרחקים זה מזה. לצורך מימוש הנחיות התו הסגול והאכיפה הנובעת מהדרישות, פעלה ראש העיר מרים פיירברג-איכר להשגת תקציב לשיפוי הוצאות אלה. מסתמן כי משרד הפנים נענה לבקשה ויסייע חלקית במימון לרשויות. במידה ואכן יתקבל הסיוע, יופעלו צוותים נוספים שיצטרפו לאלה הקיימים בשגרה".

המתרחצים

"הים הוא חלק בלתי נפרד מהחיים"
עבור גאיה שירלי ארביב, תושבת העיר, הים הוא מקום מרכזי וחשוב. "הים הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי", היא אומרת. "כמובן שבכל יום שישי אני הולכת לים, אבל גם במשך השבוע אני מגיעה אליו בסוף יום העבודה, אפילו בחורף. אני חייבת לראות אותו. זה יותר מלשכב על החוף ולהשתזף. זה ממש בשביל הנפש שלי. כל אדם צריך קצת אסקפיזם. עבורי זה להיות שעה מול הים ולנשום".
ארביב מספרת כי האיסור להגיע לים היה קשה ביותר עבורה. "אני גרה קרוב מאוד אליו, כך שגם אם אני רוצה לעשות הליכה, הרגליים שלי לוקחות אותי באופן טבעי לחוף. העובדה שאי אפשר היה לעשות את זה היתה לא מובנת לי. אני מודה שחטאתי לפעמים. הייתי צריכה לרדת לים כמו גנבת. מה שהכי הכעיס אותי היה שראיתי התקהלויות ברחובות ובסופרים, ואף פקח לא היה שם להעיר על זה. לעומת זאת, בים, כל הזמן היו פקחים שנטפלו לאנשים שבסך הכל באו להתאמן לבד ולא סיכנו אף אחד".

המצילים

"כל כך חיכינו לחזור"
עודד אחרק הוא מציל בחוף ארבע העונות. "בשביל המצילים הים הוא לא רק עבודה אלא אורח חיים", הוא אומר. "למצילים אין 'עונה'. אנחנו נמצאים בים כל יום, 365 ימים בשנה, גם כשאנחנו לא עובדים וגם כשיש גשם וסערות. בגלל הקורונה, לראשונה, אסור היה לנו להגיע לים וזאת היתה מכה כואבת. אבל צריך לשים את הדברים גם בפרופורציה כי יש אנשים שהמשבר הזה גבה מהם נזקים קשים באמת".
3 צפייה בגלריה
המציל עודד אחרק. "מכה כואבת"
המציל עודד אחרק. "מכה כואבת"
המציל עודד אחרק. "מכה כואבת"
(צילום: אסף פרידמן)
איך התחושות לחזור לים?
"זה מרגש מאוד. חיכיתי לזה כל כך".
על אף שעד יום רביעי השבוע נאסרה כניסת מתרחצים לחופים, ניתן היה לראות את חופי הארץ, וביניהם גם את חופי נתניה, מלאים. אחרק מדגיש כי כניסה למים ללא שירותי הצלה עלולה להיגמר באסון: "בשבוע שעבר כבר מותר היה לעשות אימונים בחופים, ואני ירדתי לחוף ארבע העונות לרוץ. פתאום ראיתי מרחוק שני ילדים משחקים ליד בור בתוך המים בגובה של כ־1.20 מ'. בזמן הזה אחד הילדים נפל לבור ולא הצליח לצאת. הילד השני ניסה לעזור לו ונפל גם הוא. הם התחילו לצעוק, קפצתי למים והוצאתי אותם מהבור. האמא היתה איתם ולא שמה לב. חשוב לי להבהיר שגם נוכחות מבוגר לא מאפשרת לשחות כשאין מציל".

בעלי העסקים

"אובדן כלכלי עצום"
דני אמסטרדם, מהבעלים של בית הקפה "קפה קפה" בחוף סירונית, ושל מסעדת חומוס כספי, בחוף ארבע העונות. בחודש הקרוב הוא צפוי לפתוח בסירונית גם את מסעדת הבשרים "רובן". אמסטרדם מספר כי מסעדות שממוקמות על החוף סופגות בכל שנה צמצום ברווחים בעונת החורף, אך מצב כזה, כפי שהיה בימי הקורונה, הוא לא חווה מעולם. "הקורונה טרפה את הקלפים וגרמה לאובדן כלכלי עצום. המשבר פגע בתזרים ובהכנסות בצורה משמעותית".
על אף פתיחת החופים, אמסטרדם לא יוכל לפתוח את מסעדותיו לישיבה, שכן, נכון לעכשיו, יאושר למסעדות להושיב סועדים רק בסוף חודש מאי. כעת מבצעות המסעדות משלוחים וטייק אווי. "שירותי המשלוחים והטייק אווי מהווים, במקרה הטוב, 10 אחוזים מההכנסות. עד פתיחת החופים, מתכונת הטייק אווי לא השתלמה לנו, אבל אני מקווה שעכשיו תהיה עלייה בהזמנות. אני מחכה לרגע שבו נוכל לחזור לארח את תושבי נתניה בתוך המסעדה".
3 צפייה בגלריה
מתרעננים בחוף
מתרעננים בחוף
מתרעננים בחוף
(צילום: אסף פרידמן)

המחירים

כניסה לחניון: בין 5 ל-20 שקלים לבעלי כרטיס תושב. בין 15 ל־30 שקלים לתושב חוץ.
כיסא: 5 שקלים לתושב העיר, 10 שקלים לתושב חוץ.
מיטת שיזוף: 15 שקלים לתושב העיר, 20 שקלים לתושב חוץ.
שמשייה: 5 שקלים לתושב העיר, 10 שקלים לתושב חוץ.
קרטיב קרח: 5 שקלים.
בירה: בין 23 ל־30 שקלים.