בהלת הקורונה בנתניה: לאחר הדיווחים על התיירים מדרום קוריאה שביקרו באתרים שונים בישראל ובין היתר שהו במלון בנתניה, מגיעים פרטים חדשים על הביקור שלהם בעיר.
בהנהלת מלון 'המלך דוד' בנתניה ערכו בדיקה מעמיקה בנושא לאחר הגילוי על הנשאים. "התיירים מקוריאה הגיעו למלון לפני 14 יום ב-20:00 ועזבו אותו בשעות הבוקר המוקדמות למחרת", נאמר בהודעה רשמית מטעם 'המלך דוד'.
1 צפייה בגלריה
אנשי מד"א לקראת קליטת נשאי קורונה
אנשי מד"א לקראת קליטת נשאי קורונה
אנשי מד"א לקראת קליטת נשאי קורונה
(צילום: דוברות מד"א)
"מלבד ארוחת הבוקר אשר הכילה את התיירים המדוברים ומספר מצומצם של אורחים, לא ביצעו הקוריאנים שימוש במתקני המלון והיו באינטרקציה מנימלית עם שאר עובדי המלון ואורחיו. במלון מקפידים על שגרת ניקיון יסודי בחדרי המלון ומתקניו", נמסר.
במלון הוסיפו כי התיירים המדוברים עזבו את המלון לפני כשבועיים ולכן על פי הנחיות משרד הבריאות, עובדי המלון וכן אורחי המלון בשבועיים האחרונים אינם צריכים להיכנס להסגר אלא להיות ערניים לתסמיני המחלה. הודעת המלון הגיע במקביל לדיווחים על גל ביטולי חופשות וחדרים שנרשמו בתחומו בעקבות המידע.
"כלל צוות המלון מרגיש טוב", הוסיפו בבית המלון, "הנהלת המלון בקשר ישיר עם משרד הבריאות ותמשיך לפעול על פי הנחיותיו".

אפרים בולמש: "נקשיב למשרד הבריאות ולא לרב סרן שמועתי"

סגן ראש עיריית נתניה, אפרים בולמש, המשמש גם כממונה על התיירות וקשרי החוץ של העיר, התייחס לאירועים האחרונים. "משרד הבריאות יודע לעשות את הבדיקות שלו ועובדה שהכניס לבידוד את מי שחשב לנכון", אמר בולמש והוסיף: "אין בעיה להביע דאגה מופרזת ולזרוע פניקה ולומר כי יש להכניס להסגר את כל עובדי המלון, כל הספקים של המלון וכל האורחים של המלון.
"אפשר להתלהם ולסגור את כל המדינה בהבל פה - אבל לא נעשה כך. לכן אני מציע שניתן למשרד הבריאות לבדוק ולטפל. הם המומחים ולא רב סרן שמועתי. עברו ימים רבים מאז שהיו כאן ותודה לאל שאין כלום וטוב שכך".

משרד הבריאות, מד"א וקופות החולים פתחו מוקד חירום

כזכור, ביום שבת (22.2) אחר הצהריים פורסם כי 9 תיירים מדרום קוריאה שביקרו מוקדם יותר החודש באתרים רבים בישראל, התגלו כנשאי קורונה לאחר שחזרו לארצם. הדיווח הכניס את מערכת הבריאות והרשויות לכוננות מוגברת, לאחר שלושה שבועות בהם ניסו לבלום עד כמה שניתן מגע עם נשאי קורונה.
מהמשרד דיווחו כי "בעקבות עדכון שהתקבל מדרום קוריאה נודע כי 9 תיירים מקבוצה ששהתה בישראל בין התאריכים 8.2-15.2, אובחנו כחולים בקורונה לאחר חזרתה לדרום קוריאה".
בהמשך נפתח מוקד משותף של משרד הבריאות, קופות החולים ומגן דוד אדום בעקבות המצב, כאשר מאות פניות של אזרחים בנושא הקורונה התקבלו במוצאי השבת.
מהמשרד הוסיפו כי "כל אדם שעל פי הנחיות משרד הבריאות נדרש להיות בבידוד ביתי, או אדם שהיה במגע עם חולה בקורונה או עם מי שקיים חשש כי הוא חולה בנגיף, וסובל מתסמינים כמו חום, שיעול, או תסמינים נשימתיים אחרים, עליו להתקשר למוקד 101 של מד"א. החובשים והפראמדיקים במוקד מצרפים לשיחה רופא\ה או אח\ות, שמחליטים בהתייעצות עם הרופא המחוזי של משרד הבריאות, כיצד להמשיך בטיפול הרפואי".