תלמידי מגמת האומנות בבית הספר מקיף טשרניחובסקי בנתניה יצאו אל אכסדרת היכל התרבות העירוני, צפו בתערוכתה של הציירת אורית שמחוני, הכירו את השפה האומנותית המיוחדת שלה, ויצרו בעקבותיה יצירות בעצמם.
לדברי המורה לאומנות, מריה פוזניאק, ורכזות המגמה, גלית ארצי ושלומית לוי, התלמידים ציירו כתמים מופשטים בטכניקה של הדפס בצבעי מים. הם עברו תהליך דומה לתהליך העבודה של שמחוני, שיוצרת טקסטורות מופשטות על בד ציור ולאחר מכך מחלצת דימויים סמליים מוגדרים.
1 צפייה בגלריה
התלמידות
התלמידות
התלמידות
(צילום: אלבום פרטי)
"למידה משמעותית אינה רק צירוף מילים. בלתי אפשרי לספר לילדים על אומנות בלי לצאת מקירות בית הספר, בלי להפגיש אותם עם האומנות עצמה, בלי התנסות ממשית", אומרת פוזניאק.
תערוכתה של שמחוני "תופרת את שבילי הנפש" נפתחה בתחילת החודש, והיא תוצג עד 9/2/2020.
שמחוני הגיעה אל האומנות מעולם המדע. היא בעלת תואר דוקטור, ועבדה במשך שנים באוניברסיטת בר-אילן בתחום הבוטניקה הארכיאולוגית, שעוסק בחקירת הקיים בתוככי האדמה, ובגילוי מידע על זרעים ופירות. לימים מצאה עניין רב בתחום הציור, למדה והשתלמה בנושא, ועוסקת בעיקר בנושאי הגלוי והנסתר.
מהעירייה נמסר, כי התערוכה מאפשרת לצופים להתוודע אל נפשה ואל אישיותה של שמחוני כאישה, וכאומנית ססגונית שאינה מוותרת על האני מאמין שלה.