לוועד שכונת קריית השרון נודע כי שוק רמלה לוד, שהיה ממוקם באזור התעשייה הישן ונסגר בגלל היעדר רשיון עסק, יעבור באופן זמני למיקום סמוך לשכונה, מול הספורטק, ברחוב דגניה פינת רחוב הרב עובדיה יוסף.
1 צפייה בגלריה
השטח אליו מיועד לעבור השוק
השטח אליו מיועד לעבור השוק
השטח אליו מיועד לעבור השוק
(צילום: אלבום פרטי)
תושבי השכונה מתנגדים להקמת השוק בשטח פרטי קרוב לשכונה, שכן הם חוששים מעומס תנועה משמעותי בימים בהם יהיה השוק פעיל. כמו כן, התושבים תוהים אם העירייה פועלת כדי להפוך את קריית השרון לאזור תעשייה. לאחרונה התברר כי יוקם בקרבת השכונה גם מכון רישוי. נוסף על כך, כבר מעל לשנה פועל בחניון בשכונה בית ספר ללימוד נהיגה, שגם הוא יוצר בשעות הבוקר עומס על הכבישים.
"אנו יודעים שצמד המילים 'פתרון זמני' הוא הפתרון הכי קבוע שיש", אומר גיא שחר, יו"ר ועד קריית השרון. "גם על בית הספר לנהיגה נאמר לנו כי מדובר בפתרון זמני, והנה הוא נמצא כאן למעלה משנה ולא מסתמן כי הוא עומד לעבור מקום. השוק ימוקם ממש על הצומת הראשית של הכניסה לשכונה מכיוון צפון והוא יסתום את הגישה אליה. מלבד זאת, הקמת השוק באזור תביא למפגע של לכלוך. חוץ מזה, מדובר בקרקע שבכלל מיועדת לבניית בניין משרדים. נראה שבכל פעם שמפנים משהו מאזור התעשייה הישן, שמים אותו אצלנו".
שחר מדגיש כי התושבים לא יוצאים נגד השוק וסוחריו וכי טענותיהם מופנות לעירייה בלבד. "רבים מאיתנו הם לקוחות קבועים של שוק רמלה לוד, אשר מצרים על סגירתו, אך לא ייתכן שהמיקום שלו יהיה בכניסה לשכונה שלנו. הפתרון הטוב ביותר הוא להעביר אותו ואת בית הספר לנהיגה לחניית איצטדיון נתניה. רוב השבוע האיצטדיון ריק לחלוטין והחניון פנוי, יש שם נגישות טובה וחניה בשפע. הכי טוב להעביר אותו לשם".
טענה נוספת של ועד קריית השרון היא שהתושבים לא קיבלו הודעה מסודרת מטעם העירייה בעניין השוק וכי הדבר נודע להם במקרה ובאופן לא רשמי. "נראה כי העירייה פועלת במחשכים ולא מעדכנת את הציבור. יכולנו להתעורר בוקר אחד ופשוט לראות פה את השוק".
השבוע שלח הוועד השכונתי לעירייה בקשה לחופש מידע. "האם לדעת הגורמים המשפטיים של העירייה... מיקום שוק בבעלות פרטית עומד בייעוד הקרקע לפי התב"ע של המגרש?", נשאל. "האם אין צורך בהוצאת היתר שימוש חורג בקרקע למיקום שוק במתחם הנ"ל?".
בבקשת חופש המידע עלו שאלות נוספות עליהן מצפים חברי הוועד לקבל תשובות: "האם נלקחו בחשבון השפעות על עומסי תנועה בכניסה הראשית לקריית השרון מכיוון צפון? האם הוכן דוח תחבורתי שבחן השפעות תחבורתיות? האם נלקחו בחשבון השפעות והשלכות תברואתיות? האם נלקחה בחשבון האפשרות כי הסוחרים בשוק לא יסכימו לפנות את המתחם כאשר יתבקשו לעשות זאת מצד עיריית נתניה ו\או בעלי המגרש שעליו ימוקם השוק? האם נלקחה בחשבון אפשרות כי מתחם השוק יגלוש לשטחים נוספים הסמוכים למגרש המיועד לו בשלב הראשוני?".
מעיריית נתניה נמסר: "הוגשה בקשה לאגף רישוי עסקים למתחם חלופי לשוק רמלה לוד. העירייה תסייע ככל שניתן לקבלת האישורים כנדרש בהקדם".