הושחתה הגינה הקהילתית שהוקמה בשכונת נאות הרצל בנתניה לפני כשנה לזכרו של דוד (דודו) ג'ורג', אוהד מכבי נתניה שנפטר ממחלת הסרטן.
1 צפייה בגלריה
דוד ג'ורג' ז"ל והגינה שהושחתה
דוד ג'ורג' ז"ל והגינה שהושחתה
דוד ג'ורג' ז"ל והגינה שהושחתה
(צילום: פרטי)
דודו ג'ורג' נפטר לפני כשנתיים, כשהיה בן 24. הוא היה דמות מוכרת ואהובה בעיר ושימש כקמע של מכבי נתניה. בני המשפחה בחרו להנציח אותו בכמה דרכים. אחת מהן היא הקמת הגינה הקהילתית. הגינה משמשת לפעילות מועדון "מעגלים" לבוגרים עם צרכים מיוחדים, והיא מטופלת באופן קבוע על ידי משפחתו של דוד ועל ידי חברי המועדון.
ריקי, אמו של דוד ג'ורג' ז"ל, משקיעה זמן ומאמצים רבים בטיפול בגינה. בתקופת משבר הקורונה היא הגיעה אליה מדי יום כדי להשקות, לעדור, לסדר ולארוז את התוצרת. הירקות שגדלו בגינה נשלחו למשפחות נזקקות לאורך כל תקופת הסגר וגם לאחריה.
ביום שלישי שעבר הגיעה ריקי, כהרגלה, אל הגינה ונחרדה לגלות כי היא הושחתה בלילה. "ראיתי ונדליזם נוראי", היא מספרת. "הרסו את כל גינת הירק, כיסו בחול את הערוגות, שברו את מערכת ההשקיה הממוחשבת, גנבו שולחן שנתרם על ידי בן משפחה, עקרו את ספסלי העץ וזרעו הרס בכל המקום. כשראיתי את זה הרגשתי תחושות קשות מאוד ומיררתי בבכי. משפחתי ואני לא ישנו כל הלילה. הגינה הזאת היא דבר מרכזי וחשוב בשבילנו ובשביל חברי 'מעגלים'. אני לא מבינה איך אפשר לעשות דבר כזה. בתקופת הקורונה 40 משפחות קיבלו מהגינה שלנו את כל הירקות. להשחית גינה כזאת פעילה וחיונית זה דבר בלתי נתפס".
ריקי ג'ורג' הגישה תלונה על האירוע והוא נחקר על ידי המשטרה. "אני רוצה לפנות לאנשים שעשו את זה ולהגיד להם שאני לא מבקשת מהם כסף או פיצוי. רק הייתי רוצה שיבואו לראות את הגינה כשהיא עובדת ושיקבלו מזה קצת ערכים".
מעבר לצער שבהשחתת הגינה, המקרה נגע במקום הכואב ביותר עבור בני המשפחה והוא האבל על דוד. "השהייה בגינה נותנת לי אוויר לנשימה. אני אמא שמתגעגעת לבן שלה וככה גם כל בני המשפחה. דוד באמת היה אדם מיוחד ומודל לחיקוי לכולנו. הפעלת הגינה לזכרו עוזרת לנו להתמודד עם האובדן".
עיריית נתניה, בהובלת אגף שכונות, כבר החלה לפעול לשיקום הגינה. גם מתנ"ס נאות הרצל תומך ומסייע. "מלבד הגורמים העירוניים שנמצאים לצדנו יש גם הרבה אנשים שפונים אליי ורוצים לעזור. זה מאוד מנחם שיש אנשים טובים באמצע הדרך", אומרת ריקי.
כנרת מנטין, מנהלת אגף שכונות: "מעשה ונדליזם מחריד. התכנון הוא לשפץ ולחדש את הגינה בהקדם האפשרי, תוך רתימת הקהילה ובני הנוער בשכונת נאות הרצל. המשטרה פתחה בחקירה ואני מקווה שימצאו במהרה את האחראים למעשה".
פורסם לראשונה: 07:51, 24.05.20