סטרטאפ שביצע פיילוט בדיור מוגן לב גנים בנתניה, מגייס כעת כסף להמשך פיתוח ושיווק המוצר - כיסא טיפולי שמאמן את הגוף ללכת, ויכול לשמש את בני הגיל השלישי או חולים במחלות נוירולוגיות.
1 צפייה בגלריה
יהודית, אחת המשתתפות בפיילוט בלב גנים
יהודית, אחת המשתתפות בפיילוט בלב גנים
שימוש ב- balnseat בדיור מוגן לב גנים
(צילום: באדיבות balnseat)
"בניגוד לרוב הפתרונות המוצעים כיום בעולם, Balanseat מקטין סיכון לנפילות באמצעות טיפול בישיבה. הטיפול במכשיר אינו מצריך נוכחות צמודה של מטפל ולפיכך מגדיל את כמות הטיפולים היומית שניתן לבצע", מסביר היזם אורי הלפרין. "על פי הניסויים הקליניים, מטופלים מראים שיפור בהליכה וביציבה לאחר 5-6 טיפולים. המכשיר דמוי כיסא, ומורכב ממספר פלטפורמות מסונכרנות כדי לייצר למשתמש תנועה סביב ציר עמוד השדרה ולאורכו: חלק אחד מהמכשיר מסובב את הכתפיים לצד אחד ובמקביל חלק אחר מסובב את האגן לצד שני. זאת לצד עוד פלטפורמות שמפעילות את הירכיים. כך אנו מחקים את התנועה שנדרשת בהליכה".
לטענת היזמים והצוות בבית הדיור המוגן, במסגרת הבדיקות של המיזם – כל דיירי לב גנים שיפרו את התוצאות במיסה מסוימת, ומעל 50% מהדיירים שהשתמשו במכשיר שיפרו את מדדי ההליכה, התנועה, הגמישות, והיציבות (MDC). במסגרת הפעילות, מספר הלפרין כי הוא שהה במשך שנה וחצי בחדר הכושר של לב גנים יותר מ- 600 שעות בהם בילה עם הדיירים, בדק תגובות ותיעד אותן.
"נפילות, והפחד מנפילות, עשויות לייצר מעגל קסם שמביא לפגיעה קשה באיכות החיים". אומר יוסי קפלן, גרונטולוג ומנכ"ל לב גנים. "בנוסף, הפגיעה באיכות החיים שבאה לידי ביטוי בהקטנה והימנעות מתנועה, מביאה לעלייה במחלות שונות, ואף בידוד חברתי ובעיות בתחום בריאות הנפש כמו דיכאון. "בסוף יש פה מעגל שגורם לירידה בתפקוד תקין שמחריף בעיות פיסיות ומנטליות".