כל בוקר תעמדו מול המראה – ותחייכו

יעל רודה: 75, אמא לאיליה ו4 חתולים (מישמיש, מסטיק, דבק, ושוקולית)
3 צפייה בגלריה
יעל רודה
יעל רודה
יעל רודה
(צילום: יח"צ לב גנים)
"הקורונה הביאה עמה את בשורת איוב אמנם, אך במציאות אנחנו מסתדרים לא רע. כל עוד שומרים על כללי משרד הבריאות ועל עצמנו אז הזמן עובר בנעימים. אמנם, לא כל מי שבגיל השלישי יכול להצהיר זאת שכן אני וחבריי זכינו בדיור מוגן ולצד הדאגה והשמירה על הבריאות יש לנו פה מגוון תכנים. מציור, ספורט, הופעות ועד פיסול. כלומר, אנחנו שומרים על שגרה. זאת להבדיל מאנשי הדור השלישי שנמצאים בגפם. אני אומרת, עברנו את פרעה, נעבור גם את זה".
עצה לדור הצעיר: מלחמת העצמאות, מלחמת ששת הימים, מלחמת יום כיפור, מלחמת שלום הגליל, מלחמת המפרץ. תקופת הצנע, כל אלו ומשברים רבים ונוספים, עברנו הרבה, ובכל זאת, הנה אתם רואים אותי פה מיישרת מבט ומחייכת. אופטימיות יכולה לבוא רק אחרי שחטפת הרבה זפטות, וברוך השם אני ובני גילי – חטפנו זפטה או שתיים. תהיו אופטימיים – וכל בוקר עמדו מול המראה – ותחייכו. מעדיפה להביט בחצי הכוס המלאה- זו האופציה הטובה ביותר".

"תעשו הרבה פצ'ימאצ'י"

צביקה סרניק: 91, אבא ל3, סבא ל6 , סבא רבא ל8, בזוגיות
3 צפייה בגלריה
 צביקה סרניק
 צביקה סרניק
צביקה סרניק
(צילום: יח"צ לב גנים)
"לפני הקורונה הייתי פעיל, ואחרי הקורונה אני פעיל לא פחות. אין פה שאלה של יותר או פחות אלא שאלה של גיוון. עד מרץ פשוט הייתי יוצא יותר החוצה, וממרץ אני פחות יוצא כמובן. יחד עם זאת אין ספק שמעבר לצורך הטבעי בתוכן עבור כל אדם ולא משנה מה הגיל שלו, בגיל שלנו הפעילות והאקטיביות זה משהו שנורא חשוב. אני חושב שכולנו עברנו איזשהו תהליך אישי בעקבות הקורונה, כל המדינה, כל העולם. ובמקביל לכל קטגורית גיל יש את המאפיינים שלה. כך למשל בהתחלה מדד הלחץ היה גבוה , במקביל גם נהננו מכך שלא ידענו יהיה מדובר בתקופה כה ארוכה . אט אט הסתגלנו, בין היתר בזכות האטרקציות והפעילויות שאני וחבריי נהנים מהם".
עצה לצעירים: "הביטו פנימה לנשמה, אתם עשויים לאתר תכונות חבויות שלא נאלצתם להשתמש בהם מעולם כי מעולם לא היינו במצב הזה, וליהנות מהם בהמשך ואף להתפתח. ואם אתם כבר תקועים בבית, תעשו הרבה פצ'י מאצ'י כמו שאבא שלי היה אומר".

ליבי עם הצעירים

וירגניה וונדל, 85, אמא ל03 סבתא ל-10
3 צפייה בגלריה
וירגניה וונדל
וירגניה וונדל
וירגניה וונדל
(צילום: יח"צ לב גנים)
"הקורונה הגיעה כרעם ביום בהיר ותפסה אותנו בהפתעה. כל עם ישראל נאלץ לעשות הרבה ויתורים וליבי עם הצעירים שמנסים לבנות את עצמם. במקביל, אני לא מצליחה שלא לחשוב על אלפי האזרחים בני הגיל השלישי שנמצאים בבית ותקועים מול הטמבלויזיה . אל תטעו לא התבלבלתי – אני קוראת לזה טמבלויזיה – כי בגיל שלנו לדעתי היא מיועדת עבור סוף היום לאיזה שעה, ובמשך היום חשוב שנהיה עסוקים. הרוח, בעת משבר מהווה כלי מאוד משמעותי ואנשי הגיל השלישי שתקועים בבית כל היום בלי חוגים בלי חברים - זה פשוט נורא לדעתי".
עצה לצעירים: "יש פה הזדמנות, נסו להמציא עצמכם מחדש . גם אם לא תצליחו לפחות תייצרו לעצמכם מציאות חשיבתית חדשה . כל אחד יודע שאילוצים חדשים שלא הכרנו מעולם יכולים להוציא מאיתנו דברים שלא חשבנו שקיימים בנו. יש לי חברה טובה שבתה פוטרה ובלית ברירה לקחה את התחביב שלה והפכה אותו לעסק, וזה ממש הצליח לה והיא כל כך מאושרת עכשיו".
יוסי קפלן, גרונטולוג (מומחה למדעי הזקנה), חבר האגודה הישראלית לגרונטולוגיה, ומנכ"ל דיור מוגן לב גנים נתניה:
"הקורונה שינתה אמנם את עולמנו ואין ספק שכולנו היינו רוצים שתעלם מהעולם. יחד עם זאת, אנחנו צולחים את המשבר הזה ומייצרים פתרונות. מחוגי ספורט בתוך הבניין ועד בר קפה נייד שעבר בין הדירות מסיבות בזום ועוד ועוד – כמות התכנים שהדיירים שלנו חוו לא השתנתה, פשוט היינו יותר יצירתיים. ולכם תושבי נתניה אני אומר את הדבר הבא – אם גם לכם הורים בגיל השלישי – דאגו לייצר עבורם חוויות, תהיו שם יותר. תהיו יצירתיים. אני אומר זאת בצורה הכי ברורה – אם תצליחו לשמר את הרוח, את החיוך – להורים שלכם יהיה הרבה יותר קל".
עצה לצעירים: תרימו טלפון לאמא ואבא כל יום, גלו אותם מחדש. זה יהיה נהדר לכולכם.