משרד הבריאות הורה להעביר 50 חולים סיעודיים ותשושי נפש מהמרכז הרפואי "דורות" שבנתניה, זאת על מנת לפנות מיטות לטיפול בחולי קורונה.

1 צפייה בגלריה
דואגים להם בחורף
דואגים להם בחורף
קשישים
(צילום: shutterstock)
משנודעה ההחלטה לעיריית נתניה, שלחה ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, מכתב לשר הבריאות, יעקב ליצמן, בבקשה לשקול שנית את ההחלטה ואת השלכותיה.
"הריני להביע בפניכם את מחאתי כנגד הוראה זו", כתבה פיירברג-איכר. "מדובר באוכלוסייה של קשישים סיעודיים שחלקם גם תשושי נפש. כל מי שעוסק בגריאטריה או טיפל אי פעם בקרוב משפחה קשיש ו/או סיעודי, יודע שאחד הגורמים החשובים ביותר לשלוות נפשם ולאיכות חייהם הוא גורם הקביעות. מעבר מהמרכז הרפואי שאותו הם מכירים ובו הם שוהים, אל מקום אחר, הוא כשלעצמו חוויה מטלטלת שעלולות להיות לה השלכות קשות ומרחיקות לכת על הקשישים הללו, כולל פגיעה ממשית בבריאותם ובוודאי בשלוות נפשם".
עוד הוסיפה ראש העיר במכתב כי העברתם של הקשישים עלולה לחשוף אותם לנגיף הקורונה וכי מעשה זה עומד בניגוד לדרישה לשמור עליהם בתקופה זו של המגפה. כמו כן, היא ציינה כי במרכז הרפואי ישנן 300 מיטות, ופינוי של 50 מהן משמעו שבאותו המקום ישהו יחד קשישים וחולי קורונה. "בכל הכבוד, נראה כי מצב זה הוא בלתי נסבל מבחינה בריאותית", כתבה.
פיירברג-איכר הוסיפה כי היא מודעת היטב למצב החירום ולמאמצים העצומים המוקדשים על ידי משרד הבריאות למציאת פתרונות, אך ביקשה שבמקרה זה יימצא פתרון אחר. "כראש עיריית נתניה וכעובדת סוציאלית במקצועי ובנשמתי, אני מבקשת להיות פה לעשרות קשישים סיעודיים ותשושי נפש שאינם יכולים להביע בעצמם את האימה שההוראה שניתנה מעוררת בהם".