האם ייפתחו הגנים בשבוע הבא? בעיריית נתניה לא מחכים לרגע האחרון והודיעו היום (חמישי) שמערכת החינוך ערוכה לפתוח את מסגרות החינוך לילדי הגנים ולכיתות א' וב', זאת לקראת הדיון המכריע שמתקיים בקבינט הקורונה על ההקלות ומעבר צפוי לשיטת הרמזור.
1 צפייה בגלריה
יחזרו ללימודים?
יחזרו ללימודים?
יחזרו ללימודים?
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
בעירייה מדווחים כי מינהל החינוך ערוך ומוכן לפתיחת גני הילדים וכיתות א'-ב', בכפוך להנחיות שיקבל. עם זאת, בעירייה מבקשים להדגיש כי הצהרונים (גם בגנים וגם בבתי הספר) לא ייפתחו בשלב הראשון, זאת מאחר וטרם התקבל מתווה ממשלתי לפתיחתם.
קראו גם:
נזכיר כי בשלב הראשון במתווה היציאה מהסגר, שככל הנראה יחל בתחילת השבוע הבא, מתוכננת בין היתר פתיחת מסגרות חינוכיות עד גיל 6. למרות שלא מתוכננת פתיחת כיתות א' ו-ב', עיריית נתניה ערוכה לאפשרות זאת גם כן. ההחלטה הסופית בדבר ההקלות הראשוניות ותאריך התחלתן תתקבל היום בדיון בקבינט הקורונה.
יש לציין כי חלק מההקלות במתווה היציאה מהסגר ניתנות רק לערים ששינו את צבען וכבר אינן ערים "אדומות". נתניה, נזכיר, שינתה את צבעה בימים האחרונים מ-"אדום" ל-"כתום" בעקבות ירידה בתחלואה, ועל פי דיווחי העירייה עומדת על ציון של 6.3 במדד הרמזור. כדי להפוך לעיר צהובה, רשות מקומית צריכה לקבל ציון משוקלל של 6 ומטה.
על פי נתוני משרד הבריאות, יש נכון לעכשיו בנתניה כ-1,253 חולים מאומתים, משמע 58 חולים לכל 10 אלף תושבים. עד כה, אובחנו בנתניה כ-6,746 חולים מאומתים. בשבוע האחרון, בוצעו בנתניה 7,292 בדיקות לנגיף הקורונה ואובחנו 341 חולים מאומתים חדשים.
לעדכונים נוספים - חדשות נתניה