על ליגת הצדק של נתניה כבר שמעתם? זה הזמן להכיר את הסיירת של רשת המרכזים הקהילתיים במזרח נתניה. את הסיירת מפעילים בני נוער מתנדבים, שנפגשים באופן קבוע לאיסוף מוצרי מזון יבשים מהמרכולים באזור. אחת לשבוע הם אורזים חבילות ויוצאים לחלק אותן למשפחות נזקקות בנתניה.
2 צפייה בגלריה
ליגת הצדק של נתניה
ליגת הצדק של נתניה
ליגת הצדק של נתניה
(צילום: פרטי)
בתקופת משבר הקורונה פעילות ליגת הצדק פסקה, אך חברי הסיירת, בהובלת יעל יעיש, תלמידת כיתה י"ב המרכזת את התכנית, החליטו שהם ממשיכים בעשייה ההתנדבותית. הם גייסו כספים והצליחו להגיע לכ-4000 ש"ח, בהם קנו מוצרי מזון וחילקו אותם ל-31 משפחות.
כל המתנדבים עושים עבודה מבורכת ויוצאת דופן, אך את כולם מובילה: יעל יעיש, הלומדת בתיכון אורט יד ליבוביץ'.
היא התחילה את הפעילות בליגת הצדק כחניכה, כאשר הייתה בכיתה י'. כיום היא משמשת כרכזת, נמצאת בקשר רציף עם המתנדבים, ואחראית על האריזה והחלוקה של המארזים למשפחות.
בזכות עבודתה המסורה היא תזכה השנה בשני פרסי הצטיינות על תרומתה לקהילה: האחד הוא פרס ההצטיינות אורטוב, במסגרת רשת אורט, והשני הפרס הצטיינות עירונית על עשייתה המשמעותית במסגרת הפרויקט, אותו הובילה בשותפות עם צוות מתנ"ס קריית השרון.
2 צפייה בגלריה
יעל יעיש
יעל יעיש
יעל יעיש
(צילום: פרטי)
"אני ממליצה לכולם להתנדב", אומרת יעיש ומסבירה: "אין דבר שממלא, מספק ונותן גאווה יותר מהעשייה ההתנדבותית. תחושת הנתינה היא מדהימה. לראות אדם שמח כתוצאה מהפעילות שעשיתי למענו, מסבה לי תחושת אושר. חוץ מזה, ההשתתפות בליגת הצדק תרמה לי המון. זה העלה לי את הביטחון העצמי וגיליתי בעצמי יכולות ניהול, סדר וארגון, שיעזרו לי מאוד בעתיד. בהתחלה הייתי ממש ביישנית, אך היום, כשאני מנהלת את הפרויקט, אני עומדת מול קהל ומצליחה לגייס לא מעט ילדים להצטרף אלינו".