בשבוע שעבר נפתחו מחדש המסעדות והברים תחת מגבלות משרד הבריאות. בית הקפה הנתנייתי "המוציא לחם", שבעליו יצאה בקמפיין מימון המונים בעיצומו של משבר הקורונה, נפתח אף הוא, למרות שהקמפיין לא הצליח להגיע אל היעד.
1 צפייה בגלריה
אור דינוביץ. "אנחנו מעוניינים לרכוש ציוד משמעותי"
אור דינוביץ. "אנחנו מעוניינים לרכוש ציוד משמעותי"
"המוציא לחם". "ממשיכים בכל הכוח"
(צילום: אלבום פרטי)
"למרות שלא הצלחנו לגייס את הכסף בהדסטארט, אני עדיין אופטימית", אומרת מילה קלמפרט, בעלת העסק. "פתחנו את בית הקפה בכוחות מחודשים ובציפייה לפגוש את הלקוחות הקבועים שלנו, לצד לקוחות חדשים. אנשים מגיעים והם שמחים לבוא, אבל עדיין אין כמות גדולה של לקוחות. אני מאמינה שזה יקרה בשלבים, לאט, לאט. אנחנו כאן ואנו מתכוונים להמשיך בכל הכוח".
לדברי קלמפרט, עובדי בית הקפה מקפידים שהלקוחות ישמרו על ההנחיות. "אנחנו מאוד נזהרים. אף אחד לא רוצה שיהיה כאן גל שני. אנו דואגים לכך שכולם יהיו עם מסכות וישמרו מרחק. בנוסף, הקפה מוגש רק בכוסות חד פעמיות".
לדעת קלמפרט, חוסר ההצלחה בגיוס מימון ההמונים טמון בתקופה הבעייתית שבה הקמפיין היה באוויר. "החלטתי לצאת בפרויקט גיוס בגלל הקשיים שנקלענו אליהם בשל הקורונה, אך הפלטפורמה של הדסטארט לא התאימה במקרה שלנו", היא אומרת. "אנו מוכרים לחמי בוטיק, עוגות ועוגיות, ואלה היו גם המוצרים שניתנו בתמורה לתמיכה בקמפיין, אך ככל הנראה אנשים קנו אז רק דברים בסיסיים, כי אלה היו ימים של חוסר ודאות. אני לא אומרת שהתקופה עכשיו קלה יותר, כי עדיין יש חשש כלכלי כבד אצל כולנו. יחד עם זאת, אנשים רוצים לנשום, לחיות וליהנות אחרי ההסגר. בית הקפה הקטן שלנו, והמוצרים שאנו מוכרים, מחממים את הלב של האנשים שהתגעגעו לשגרה פשוטה כמו לשבת בבית קפה".