"מי שלא מכיר אותה לא מבין כמה היא צנועה. זה האופי שלה, קשה לה להיחשף ברמה הכי פשוטה, אפילו כשזה קשור לקידום העסק שלה שזה 'מאסט'. היא לא מבינה למה היא חייבת לשתף את כל העולם במה שהן עושה ובכלל לא חושבות שמה שהיא עושה שווה אזכור. צניעות שלא מתאימה למנטליות הישראלית", יונית ספיר, קולגה וחברה טובה של גילת בנט, רעיית ראש הממשלה, יחד עם חברות, מכרים ושכנים מעניקים הצצה נדירה לגברת הראשונה של ישראל.
10 צפייה בגלריה
בנט. מתרחקת מפוליטיקה כמו מאש
בנט. מתרחקת מפוליטיקה כמו מאש
בנט. מתרחקת מפוליטיקה כמו מאש
(צילום: אלי דסה)
קראו גם >>>
גילת בנט נולדה לפני 44 שנה בירושלים למשה וברכה אתל-עינב, משפחה חילונית קלאסית לשנות ה-70 המתונות בירושלים. בקטנותה עברה המשפחה לכפר אוריה הסמוך לעיר הבירה ואת לימודיה התיכוניים סיימה בתיכון ליד"ה (התיכון ליד האוניברסיטה העברית בירושלים). כצעירה חילונית "למהדרין מן המהדרין", כמו שאומרת חברתה מתיכון ליד"ה בשיחה ל"ידיעות השרון", היא התגייסה לחטיבת הצנחנים בתפקיד מש"קית חינוך ושם, בגיל 20, היא מתוודעת לראשונה למי שלימים יהפוך לבעלה ולראש ממשלת ישראל נפתלי בנט.
10 צפייה בגלריה
נפתלי וגילת בנט. אהבה גדולה
נפתלי וגילת בנט. אהבה גדולה
נפתלי וגילת בנט. אהבה גדולה
(צילום: טל שחר)
הקצין המבריק מיחידת מגל"ן היוקרתית שהגיע לשירות מילואים כסטודנט למשפטים התבקש על ידה להרצות לחיילים בחטיבה: "הקליק היה מידי", אומר מכר של המשפחה שהעדיף לדבר בעילום שם ("כי ככה גילת הייתה רוצה"), "זאת למרות שאחת הבדיחות הידועות של נפתלי באיוונטים חברתיים זה לומר ש'היא התחילה איתו'. אבל ברור שזה היה הדדי, ראו להם את זה בעיניים".
במשפחתה, השומרים באדיקות על פרטיותם, סיפרו השבוע ל"ידיעות השרון" כי "מילדות הייתה לגילת חיבה עזה לאסתטיקה, ריקוד, ו'גו'י והפינס', כמו גם לזיקתה לתחום האפייה בו עשתה ועושה 'קסמים מטורפים', לכן היה זה אך טבעי שהיא תתמחה מתישהו בתחום". החברה מתיכון ליד"ה מחזקת את הדברים: "גילת אהבה לרקוד, ואפילו הייתה טובה בזה, אבל ברור שהיה לה טאץ' מדהים באפייה ובעיקר בקינוחים. היא הייתה ילדה טובה ירושלים כזו, לא הייתה אוהבת בילוי פרוע, סולידית. מה שבטח לא היה לה זה זיקה לדת או משהו בסגנון, לא זוכרת שאי פעם היא דיברה על זה, או אפילו התעניינה במסורת".

החתונה

עם שחרורה בגיל 21, כשהיא בקשר הרומנטי עם נפתלי שהתפתח מאז ההרצאה ההיא ולא פסק, התחתנה גילת עם נפתלי כשהיא בת 22 והוא בן 27, בטקס שערך הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, שהיה לתקופה קצרה יו"ר הבית היהודי. בראיון שהעניקה לפני מספר שנים לתקשורת, סיפרה על תחושותיה בזמנו: "הייתי הכי צעירה שהתחתנה בחבורה וזה די היה 'וואו, מה זה נופל עליי', אבל לא הייתה ברירה, נפתלי היה דתי ולא היה אפשר שיימשך קשר ללא נישואים".
10 צפייה בגלריה
גילת בנט. "הילדים שלי יודעים להעסיק את עצמם"
גילת בנט. "הילדים שלי יודעים להעסיק את עצמם"
גילת בנט
(צילום: דנה קופל)
"החתונה שלה בגיל מוקדם", מספרת אחת מחברותיה, "הוכיחה מעל לכל ספק כמה היא אוהבת את נפתלי והוא אותה. הם באו מרקעים שונים לחלוטין ואני לא בטוחה כמה המשפחות היו הבינו את השידוך הזה בהתחלה, אבל האהבה גברה על הכול".
היא חזרה בתשובה לפני החתונה?
"בטח שלא. גם נפתלי לא לחץ. היא פשוט אהבה אותו והוא אהב אותה וזה גישר על הפערים הלא פשוטים האלו, למרות שאי אפשר לומר שלא היו ויתורים שלה עבורו גם בעניינים האלו".
עם נישואיהם התגורר הזוג הצעיר בהתנחלות בית אריה שבשומרון ("גילת נחשבת ימנית אולד סקול בדעותיה, של אהבת ארץ ישראל השלמה בלי כל נוער הגבעות וכאלו, וזה די התאים לבנט", ציינה חברתה). כשהסטארט-אפ Cyota שהקים נפתלי בנט ב-1999 עם שלושה חברים תפס תאוצה, הם היגרו לניו יורק והתגוררו במנהטן, ושם החליטה לממש את אהבתה בתחום הקולינריה. היא למדה בישול וקולינריה בניו יורק ב- French Culinary Institute והתמקצעה כשפית קינוחים.

החיים במנהטן

"בניו יורק החלה ההתקרבות שלה לדת", מספרת אחת מחברותיה המתגוררת בכפר סבא, כמו רבות אחרות, "רבים חושבים שהיא עשתה את זה רק בשביל נפתלי, אבל אולי זה היה נכון בהתחלה, אבל בניו יורק היא פשוט התאהבה בדת לאט לאט. זה היה עבורה 'שטח לא מוכר'. היא התעניינה, חקרה, כמו שהיא עושה בכל דבר שהיא מתעניינת בו, והרבה פעמים נדמה שגילת היא הרבה יותר 'דתית' מנפתלי".
10 צפייה בגלריה
הזוג בנט. מעדיפים אוהל במדבר על פני מלונות פאר
הזוג בנט. מעדיפים אוהל במדבר על פני מלונות פאר
הזוג בנט. מעדיפים אוהל במדבר על פני מלונות פאר
(צילום: פרטי)
בראיון שהעניקה ל-ynet, סיפרה בנט על ההתקרבות לדת: "לקח לי זמן להיכנס לזה. בהתחלה הייתי מתבאסת על קיום המצוות, כל הזמן שואלת את נפתלי מה ההיגיון מאחוריהן. קודם עשיתי בגללו, אבל כיום זה לגמרי מבחירה. זה גם נכון שעבדתי במסעדות לא כשרות בניו יורק, בתקופה ההיא זה לא הפריע לי, כל עוד לא אני בישלתי את האוכל הלא-כשר וכל עוד זה לא היה בשבת, היום זה כמובן אחרת לגמרי".
"צריך לזכור שהייתי חילונית פעם", הוסיפה ואמרה בראיון, בתגובה לחלק מהביקורת שעלתה ברשתות החברתיות על תמונותיה בעברה עם ג'ינס וגופיה, "היום אני לא עושה זאת. אבל אני ממשיכה ללבוש מכנסיים אבל לא הולכת חשוף, ויחד עם זאת אני לא שמה כיסוי ראש. זה דבר שניסיתי כמה פעמים ועדיין לא הגעתי לנקודה שאני מתחברת לזה מספיק".
בהקשר זה יש לציין, כי בנט, למרות דבריה המציגים אותה כאחת שנעה בין הגבול הדק שבין דתית למסורתית, אמרה מספר פעמים, גם בפוסטים בפייסבוק, כי היא מגדירה את עצמה כדתיה לכל דבר. גם בקהילת "אוהל ארי" ברעננה להם משתייכת משפחת בנט (קהילה שנוסדה ע"ש החייל ארי וייס ז"ל ומורכבת ברובה המכריע מתושבים אנגלוסקסיים במוצאם) אומרים: "גילת היא אישה צנועה מאוד שלא אוהבת להתבלט, אבל היא בהחלט שותפה לפעילות הקהילתית, לתפילות, לשיעורים ולאירועי הקהילה אותם אנחנו מארגנים".

השינוי התעסוקתי

אחרי חמש שנים בניו יורק, ולאחר האקזיט המפואר של בעלה נפתלי, חזרו בני הזוג ארצה וקבעו את מושבם ברעננה (בשנת 2011 רכשו את הוילה בה מתגוררת המשפחה עד היום). נפתלי בנט החל את פעילותו הפוליטית והציבורית וגילת החליטה לפתח את מומחיותה בתחום הקינוחים ופתחה מפעל גלידות בוטיק פרווה Gilati בכפר סבא על שמה. העבודה במפעל הופסקה עם הולדת בנה הבכור יוני בשנת 2005. "היא רצתה להיות טוטאלית בהורות ואמהות", אומרת יונית ספיר, מדריכת הורים וקולגה של גילת. כאם צעירה היא החלה בלימודים במכון אדלר עד שהוסמכה כמדריכת הורים ויועצת שינה.
10 צפייה בגלריה
משפחת בנט
משפחת בנט
משפחת בנט
(צילום: דנה קופל)
"גילת היא אחת הנשים הכי פדנטיות שאני מכירה", אומרת ספיר השבוע ל"ידיעות השרון", "היא לא מוכנה לעגל פינות בשום דבר, לכן זה לא מפתיע שהיא הלכה ללמוד לעומק את נושא ההורות. גם היום, במרכז להורות ברעננה, שם אנו עובדות, היא חופרת ובודקת עד שהיא מתמחה בכל קטגוריה בנושא ההדרכה. היא לא מרפה עד שהיא בקיאה בכול. זה מעורר השראה והערצה".
רונית גלאם, מנהלת המכללה העירונית ברעננה, ומי שקיבלה לראשונה את בנט לעבודה לאחר לימודיה במכון אדלר, מספרת: "גילת הגיעה אלינו בסיום לימודיה במכון אדלר לפני כשבע שנים והחלה להעביר סדנאות להורים לגיל הרך במכללה. היא הייתה שותפה לצוות החשיבה שהוביל להקמת המרכז העירוני להורות ומשפחה במכללה העירונית, והפכה לאחת הבולטות שבהם. היא משובצת כמנחת הורים בבתי ספר יסודיים ברעננה וגם במכללה ומעבירה סדנאות, הרצאות ויעוץ פרטני".
איך היא באופן מקצועי?
"גילת היא מנחת הורים מקצועית שיש לה מומחיות ממש לגיל הרך עם בעיות שינה וגמילה מחיתולים. היא מבוקשת מאוד ואני גאה לומר שהיא תורמת רבות להצלחת המרכז להורות ומשפחה בעיר. זו גאווה גדולה".
בהקשר זה יש לציין, שבפרוץ מגפת הקורונה גילת פתחה קו חם להורים לסיוע במשבר, זאת במסגרת עבודתה כמנחה ב"מרכז להורות ברעננה".
"היום יש לה הרבה לקוחות מרוצים", אומרת יונית ספיר, "אבל בהתחלה היה לה מאוד קשה. היא לא יכולה הייתה לקדם את עצמה ברשתות החברתיות או במקומות אחרים. זה לא היא. היינו מסבירים לה שזה הכרחי, אבל היה לה קשה עם הקידום העצמי הזה. היא נחבאת אל הכלים ואנושית בדרגה הכי גבוהה שאני מכירה. וזה בא לה בטבעיות.
10 צפייה בגלריה
גילת בנט ויוני
גילת בנט ויוני
גילת בנט ויוני
(צילום: מתוך הפייסבוק)
"היא לא סוליסטית או אחת שלא משתפת ומבקשת עזרה", ממשיכה ספיר, "היא תתקשר ותשתף פעולה, גם אם אנחנו כאילו עמיתות ועובדות על אותו קהל יעד. היא אומנם במפגש חברותי תמיד תהיה שקטה, לא תכביר מילים, לא תלכלך או תרכל יותר מדי, אבל לי יצא אפילו להתקשר אליה לבקש טרמפ כמה פעמים, והיא עושה את זה בלי להניד עפעף".
גם יוצרת התוכן והעיתונאית נאני טוהר פינקלשטיין, חברתה הטובה מכפר סבא מספרת כי "גילת היא 'אור', קל מאוד לזהות את מאור הפנים והיופי הפנימי שבוקעים ממנה ללא שום מאמץ או מניירה. גם אחרי שהייתה בכנסת השבוע היא יצאה מהמליאה עוד הרבה לפני ההשבעה, חזרה הביתה עם הילדים שצריכים ללכת לבית הספר היום במקום לעמוד לצידו של נפתלי כשאור הזרקורים עליו ולזכות ב'תהילת עולם'.
10 צפייה בגלריה
"המשפחה לפני הכול"
"המשפחה לפני הכול"
"המשפחה לפני הכול"
(צילום: אינסטגרם)
"גילת היא אימא מסורה, קונדיטורית מפחידה, מדריכת הורים ועם זאת אישה מאוד צנועה וגם חזקה. מה שהיא עברה בתקופה האחרונה, הקללות האיומים וההכפשות, זה דבר שלא נתפס בכלל, ועם הכל היא התמודדה באצילות נפש ובבגרות. באחד מהערבים הקשים ביותר בשבועות האחרונים, תהיתי מה היא עושה בשעות הקשות האלה, מסתבר שהיא בכלל היתה עסוקה בלהכין מתנה לחברתה הטובה תוך כדי שהיא האזינה לפס קול של "ספרות זולה", זאת גילת.

האימהות

באחד מהפוסטים החושפניים של גילת בפייסבוק, היום אמא לארבעה ילדים (ראו מסגרת) היא רשמה לפני כשנה: "מאז שאני זוכרת את עצמי כאמא, הרדמתי את כל אחד מהילדים שלי באופן שהיה נראה לי הגיוני. הלכתי לפי תחושת הבטן שלי - וחלקם ישנו יותר טוב, חלקם פחות. כשנולד דוד בני הרביעי, לקחתי לתקופה מסוימת מטפלת שתטפל בעיקר בו. וכך מצאתי את עצמי מעבירה אליה את האחריות על ההרדמות שלו בצהריים ובחלק מהערבים. למטפלת הייתה שיטה, שבה הייתה משכיבה את דוד במיטה, בחושך מוחלט, ויוצאת. הוא היה שותה בקבוק, וכשהיה מסיים היה מיד פורץ בבכי.
"כשרציתי לגשת אליו היא מנעה ממני והסבירה - שעכשיו לא ניגשים. עומדים בשקט ליד הדלת ומחכים עד שיפסיק לבכות ויירדם. בפעמים הבודדות שיצא לי לבחון את שיטת ההרדמה שלה, עמדתי מחוץ לדלת ושמעתי אותו צורח את נשמתו, אבל ניסיתי לא להתערב. דוד היה בוכה כ-10 דקות ואז נרדם. באותה תקופה התאמצתי לא לחשוב על זה יותר מדי, ולעבור הלאה. אך בכל פעם שהייתי חושבת על זה וכך גם היום, הייתי נתקפת סוג של בחילה. מהמחשבה על הילד המתוק הזה, שבמהלך כל השעות שאנחנו יחד כל כך חשוב לי ללמד אותו דברים, ולעודד את העצמאות שלו, וכאשר קשה לו עם משהו או עצוב לו אני מחבקת אותו ומעודדת אותו. אבל כשהוא הולך לישון בבכי - פתאום הוא לא קיים בשבילי? שם הוא לא צריך אותי?
"משהו לא הסתדר לי. וכך שנים נשארתי עם השאלה הזאת, ועם חור קטן בלב. עד שהגעתי ללימודי ייעוץ השינה. ושם קיבלתי לראשונה את האישור שצדקתי. כשהילדים שלנו נולדים, הם תלויים בנו כדי לשרוד. וכדי שהם יוכלו לעסוק בחייהם ברוגע ובשלווה, הם חייבים לדעת מעל כל צל של ספק, שכאשר הם יצטרכו אותנו - כשיהיו רעבים, או אם יהיה להם קר, או כשיגדלו ואדם כלשהו יפגע בהם חלילה - נהיה שם בשבילם ונדאג להם. זה התנאי לאמון הבסיסי שלהם בעולם".
בהקשר זה יש לציין, כי גילת העידה בעבר כי היא "בעצם חצי אם חד-הורית, גידול הילדים הוא עליי". חבר המכיר את המשפחה מקרוב מספר בהקשר זה כי "גם נפתלי נמצא המון בבית, אבל בעצם היא די טוטאלית בחינוך הילדים ובהשקעה בהם, זה גם המקצוע שלה".

פוליטיקה

גילת משתדלת להתרחק מפוליטיקה. "היא למעשה גזרה על עצמה ריחוק מפוליטיקה עוד בשנים הראשונות של נפתלי כיו"ר מועצת יש"ע", אומרת אחת מחברותיה הטובות, "היא מתנזרת מזה כמו מאש. היא כמובן תומכת בנפתלי, אבל החשש הגדול ביותר שלה, הוא ילדיה, או יותר נכון החשש הכבד שהם יסבלו בעקבות החשיפה.
10 צפייה בגלריה
בדרך להצביע בבחירות האחרונות
בדרך להצביע בבחירות האחרונות
בדרך להצביע בבחירות האחרונות
(צילום: אלי דסה)
"כל הפרסומים על יוני בטיקטוק כמו למשל זה שאחותו מורידה לו שעווה, או הפרסום בזמן הקורונה שהוא לא שמר על הסגר והלך לחברתו בהרצליה, נראה שהיא לקחה את זה באופן אישי - והיא הביעה את חששה גם באוזניי וגם באוזניו של נפתלי שהחשיפה הזו עלולה לפגוע בילדים".
"הילדים אצלה הם הראשונים במעלה", אומרת חברה נוספת מרעננה, "זו הסיבה שהם לא עוברים לבלפור ונשארים ברעננה למרות הקשיים הלוגיסטיים העצומים. כאשת חינוך היא מודעת לעובדה מה מעבר לאור הזרקורים ולשינוי מוסדות החינוך ולאזור הנוחות יכול להשפיע על ילדים. אצלה השררה ממוקמת בתחתית של התחתית שלא לדבר על פוליטיקה, מקום ראשון אצלה זה המשפחה.
"בלי קשר שכל הקושי הרב של השכנים מאוד מציק לה בימים האחרונים, רואים שלא נעים לה והיא מובכת מהדבר הזה. פתאום הסביבה סובלת בגללם וזה לא נעים לה".
למרות האמור לעיל, היו פעמים בודדות שגילת בנט אכן התבטאה בתחום הפוליטי: ב-2019 היא עוררה סערה כשפרסמה פוסט נגד נתניהו וכינתה אותו "מושחת". "אדם מושחת מבחינתי", כתבה, "הוא כזה שכשיורים על תל אביב, הוא אומר שזו טעות, ורק כשהטיל פוגע – פתאום זה 'פשע נפשע' שתהיה לו תגובה הולמת. מספיק כבר לקשקש".
בראיון שהעניקה ל-ynet באותה שנה היא אמרה "אולי בדיעבד לא הייתי צריכה להשתמש במילה 'מושחת' זה מושך יותר אש".
הפעם השנייה שהתבטאה בפייסבוק בחריפות ועוררה סערה הייתה נגד ח"כ איתמר בן גביר (אז פעיל במפלגת עוצמה שזרק פלאיירים לתוך ביתה), כשטענה בפוסט כי אנשי עוצמה יהודית פרצו לביתה וכי איתמר בן גביר הוא סוכן שב"כ. בן גביר תבע אותה דיבה והעניין הסתיים בהתנצלותה של בנט ובפיצוי כספי: "במקרה של בן גביר היא פשוט יצאה מכליה", אומרת חברתה מרעננה, "היא הרגישה שחדרו לה לתוך הבית ופגעו בילדים ובשבילה, כבר אמרתי, הילדים הם הכול".

הפשטות

אם יש קו שעובר כחוט השני במהלך השיחות הרבות שניהלנו אודותיה, הרי שמדובר בצניעותה של המשפחה: "הם משפחה עשירה מאוד בכל קנה מידה ישראלי", אומרים בני זוג המקרובים אליהם, "לא תראה אותם מסתובבים בשום קוקטיילים ובשום אירועים מפונפנים. הרבה פעמים הגענו אליהם עם הצעות לטיולים משפחתיים בבתי מלון די מפוארים בעולם, והם תמיד התחמקו בנימוס ובמקום זה הם העדיפו לקחת איזה אוהל במדבר יהודה, או באיזה שמורת טבע בצפון, ולישון שם".
חברה אחרת מכפר סבא, שלמדה איתה במכון אדלר מוסיפה: "גילת יכולה להרשות לעצמה ללבוש את המותגים הכי יקרים, אבל היא תעדיף ללבוש דבר יפה במחיר השווה לכל כיס. זה בולט בהקשר שלה, כי לא רואים עליה את העושר שיש לה עם מותגים מנקרי עיניים. היא תמיד מטופחת ולבושה בטוב טעם, אבל זה בא לה מתוך הסטיילינג שיש לה בבחירת ביגוד אנין שמגיע מחנויות שכל נשות ישראל קונות בהן".
____

בנט קידס/ בני קימרון


ברכות לימי הולדת, סרטונים מצחיקים וגם תקריות מביכות. כך כבשה משפחת בנט את הרשתות החברתיות

במהלך נאומו הראשון בכנסת של אביהם כראש ממשלה ישבו ארבעת ילדיו של נפתלי בנט ביציע, הניפו ידיהם, מחאו כפיים ושילבו אצבעותיהם ושיגרו לעברו לבבות עידוד בעת שנציגי האופוזיציה הפריעו לו לנאום בקריאות גנאי. זו לא הייתה חשיפתם הראשונה של ילדי בנט לעין המצלמות. משפחת בנט אינה מסתירה את ילדיה ומרבה לחשוף אותם באמצעי התקשורת, והבן הבכור יוני כבר הפך מזמן ל"אושיית רשת".
השכנים של בנט, שכבר תקופה ארוכה סובלים מההפגנות הסוערות מול ביתו, נאלצים החל מהשבוע להתמודד עם השינויים בהסדרי התנועה ברחוב ועם המחסומים המשטרתיים שהוצבו ליד הבית. השבוע נשמעו ונכתבו מילות ביקורת על משפחת בנט שמעדיפה בשלב זה לא לעבור לבית ראש הממשלה בירושלים אלא להמשיך לגור ברעננה כדי להשאיר את הילדים באותן מסגרות חינוך. ועם זאת, בשלב זה החליט השב"כ כי ילדי ראש הממשלה החדש לא יאובטחו באופן קבוע ויוכלו להמשיך בשגרת יומם.
לגילת ולנפתלי בנט ארבעה ילדים - יוני (16, שנקרא על שמו של מפקד סיירת מטכ"ל יוני נתניהו) מיכל 14, אביגיל 12, ודוד עמנואל (9, שנקרא על שם סא"ל עמנואל מורנו, שאיתו שירת בנט בסיירת מטכ"ל).
10 צפייה בגלריה
יוני בנט. עוקבים רבים
יוני בנט. עוקבים רבים
יוני בנט. עוקבים רבים
(צילום: אינסטגרם)
בנט עצמו, שמרבה להתנהל ברשת, בעמוד הפייסבוק שלו ובאחרונה גם בטיקטוק, משלב את ילדיו בכל הזדמנות. הם גם הרבו להצטלם ברחוב, בהרכב משפחתי מלא, בדרכם למוסדות החינוך. כשר חינוך חדש וכאב גאה הוא פתח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר 2015 כשליווה את בתו אביגיל ליומה הראשון בכיתה א' בבית הספר הממלכתי דתי אריאל ברעננה. שלוש שנים לאחר מכן, עדיין כשר חינוך, הוא שוב פתח את שנת הלימודים החדשה כשליווה את בנו הצעיר דוד לכיתה א' באותו בית ספר, הנמצא במרחק חמש דקות הליכה מבית המשפחה.

"אבא של יוני"

יוני בנט, תלמיד אוסטורבסקי, הוא כוכב אינסטגרם, עם 17 אלף עוקבים ועמוד מעריצים משלו. הוא מעלה תמונות בתדירות גבוהה ממסיבות וטיולים. באחרונה הפך לכוכב טיקטוק, מביים את עצמו משתעשע, משתולל, רוקד, שר, מפגין את שריריו, לפעמים בגוף חשוף. "הוא הנער הכול-ישראלי, הבן של השכן שכולן מאוהבות בו וכולם רוצים להיות החברים הכי טובים שלו", אומרים עליו. השבוע מיד לאחר ההשבעה בכנסת, הפך חשבון הטיקטוק שלו מציבורי לפרטי.
בשנה שעברה, בעיצומו של הסגר הראשון, זכה יוני להצעת שידוך משעשעת במיוחד שהגיעה דרך הטיק-טוק. נערה שפגשה במקרה את שר הביטחון דאז בנט שלפה את הפלאפון שלה וניגשה אל השר ובפיה בקשה מפתיעה: "אתה יכול לשדך לי את הבן שלך?", "מאיפה את מכירה אותו?", שאל השר. "מהאינסטוש. הוא ממש יפה". הי; א השיבה. "הוא קיבל את היופי ממני", התלוצץ בנט. הדיאלוג המשעשע הזה שעלה לטיק-טוק של הנערה הגיע ליותר מ-500 אלף צפיות. יוני עצמו העלה בתגובה סרטון שבו הוא מספר בהתלהבות על ההצעה שהגיעה אליו.
"בכל מקום שאני הולך אומרים לי 'תכיר לי את יוני בנט'. אבל בוא נראה לו מה זה, בואו נעקוף אותו". כך אמר האב הגאה המכונה בטיקטוק "אבא של יוני בנט". מזה שנים שהשניים "מתקשרים" ברשת. לפני שלוש שנים, לקראת חגי תשרי, שר החינוך "הודיע" לבנו בעמוד הפייסבוק שלו: "לא, יוני. אני ממש לא הולך להכריז על מחר שיהיה 'גשר'".
לפעמים בנט האב משתף פעולה בסרטונים של בנו, לא מהסס להשתעשע ולשיר איתו. בסרטון שהפך במהרה לוויראלי ופופולארי, שחזרו השניים תמונה מהעבר כשהאב הצעיר החזיק את בנו הבכור שהיה עדיין בחיתוליו ומניף את ידו קדימה. בסרטון נראה בנט כשבנו המתבגר יושב על ברכיו בתחתונים לבנים ומניף את ידו באותה תנועה בדיוק.
10 צפייה בגלריה
משפחת בנט
משפחת בנט
משפחת בנט
(צילום: דנה קופל)
והיו גם כמה "תקלות תקשורתיות". כזכור, בימי הסגר בתקופת חגי תשרי בשנה שעברה, תועדו מפורסמים ובעלי תפקידים ציבוריים כשהם מפרים את הסגר. העיתונאית מורן אזולאי פרסמה ב-ynet שיוני אירח ביום כיפור את חברתו בבית המשפחה ביום כיפור. אביו אמר אז בתגובה: "לוקח אחריות, מצר על כך". כשיוני נשאל בחשבון האינסטגרם שלו על ידי אחד מעוקביו "מעצבן אותך שמתעסקים לך בחיים הפרטיים לפעמים בגלל אבא שלך, כמו מה שפרסמו עליך על יום כיפור?" הוא השיב: "ממש כן. הפכו אותי לשונה ואני צריך לקחת אחריות על כל דבר קטן שאני עושה. כן, ממש ממש מבאס". בהמשך, הוא נשאל אם הוא מסכים עם דעותיו של אביו והוא השיב בחיוב. "אבא שלך דתי, אתה לא?" שאל אחד העוקבים ויוני השיב: "אני כן".
והייתה עוד הסתבכות תקשורתית במרץ 2021 כשיוני השתתף במסיבת פורים. בעקבות המסיבה הזו ודומות לה, כ-40 תלמידי תיכון אוסטרובסקי, מתוכם ארבעה מאומתים, ובהם גם יוני – נכנסו לבידוד. ממשפחת בנט נמסר אז: "בננו השתתף במפגש שלא על פי הכללים. גילינו זאת בדיעבד ואנו מצרים על כך ומטפלים בנושא בתוך המשפחה".

התגובות ברשת

ילדיו האחרים של בנט זוכים לחשיפה ברשת ביוזמת אביהם. הוא נוהג, למשל, לצלם בווידיאו את בנו דוד בעת שהוא מסביר לו על ארבעת המינים. השבוע הם הצטלמו ביחד כשהאב מסביר לבנו על הקואליציה והרכבת הממשלה.
התגובות שבנט מקבל על הסרטונים שהוא מעלה לרשת - קוטביות. בסרטון שבו בירך לפני שנתיים את בתו מיכל, זכה גם לברכות מפרגנות על היותו אבא כל כך מוצלח, וגם להמלצות במישור הפוליטי: "קח חופש מהפוליטיקה", "אתה רק מזיק עם דעותיך ההזויות והמשיחיות וכן גם הפשיסטיות". "נפתול, 10 אחוז מהציבור הם בעלי נטייה להט"בית. מה יקרה אם אחד מילדיך יהיה להט"ב?";
והייתה עוד המלצה במישור המשפחתי: "הכנסת את הילדים למרוץ. ביבי עשה זאת לפניך... תניח לילדים. תן להם לשמור על אלמוניות שהיא תנאי להתפתחותם הנורמאלית".