ניידת הממוגרפיה שיזמה ורכשה האגודה למלחמה בסרטן נועדה לצמצם פערים בהיענות לבדיקת הממוגרפיה, החשובה לגילוי מוקדם של סרטן, בדיקה שבכוחה להציל חיים.בקרוב תגיע הניידת לנתניהותאפשר לנשים לבצע בדיקה לגילוי מוקדם של סרטן השד.
הניידת מופעלת על ידי צוות מקצועי של רשת בתי החולים אסותא, המורכב מנשים בלבד, אשר אחראי לביצוע בדיקות האבחון והפענוח. בניידת יש חדר בדיקה המצויד במכשיר ממוגרפיה מתקדם. ביצועיה נמצאים תחת תוכנית בקרת איכות של משרד הבריאות, הפועלת במימון האגודה למלחמה בסרטן.
2 צפייה בגלריה
ניידת הממוגרפיה. צילום: האגודה למלחמה בסרטן
ניידת הממוגרפיה. צילום: האגודה למלחמה בסרטן
ניידת הממוגרפיה. צילום: האגודה למלחמה בסרטן
חן אלקיים, רכזת האגודה למלחמה בסרטן בנתניה הסבירה כי: "הנגישות הנוחה לניידת הממוגרפיה, לצד פעילויות ההסברה שלנו, תוך שימת דגש על כל המגזרים באוכלוסייה מגבירה משמעותית, את ההיענות של הנשים לבדיקה, וגורמת להן לקחת אחריות על הבריאות שלהן. הפעילות החיונית הזו מובילה להפחתת התמותה כתוצאה מסרטן השד בישראל. בהזדמנות זו אני קוראת לתושבי נתניה שרוצים להתנדב למען האגודה למלחמה בסרטן לפנות אלינו לטלפון שמספרו 09-8344268 ונשמח לאפשר להם להתנדב מתי שנוח להם וקרוב לבית כחלק מהקהילה המקומית של המתנדבים הפרוסים בסניפים של האגודה ברחבי הארץ, השותפים לקידום המאבק בסרטן באזור מגוריהם".
סוזי בכר היא מתנדבת מקסימה מנתניה, שהתמודדה עם סרטן השד ופעילה בפרויקט יד להחלמה של האגודה למלחמה בסרטן. במסגרת הפרויקט היא תומכת בנשים חדשות שזה עתה חלו. סוזי מספרת כי: "מניסיוני כאשר מתגלה האבחנה, כל אישה מגיבה בהתחלה בעוצמה שונה אבל לכולן דרוש זמן כדי להסתגל למציאות החדשה. במסגרת פרויקט יד להחלמה בו אני מתנדבת, אנחנו עומדות לצד המתמודדות החדשות בכל שלבי הגילוי, ושגרת החיים ומסייעות להן בשיחות ובמתן מידע מקצועי, אחראי מתוך ניסיוננו האישי ומהידע המקצועי שאנו מתעדכנות בו דרך האגודה. אני מזמינה נשים המתמודדות עם המחלה מכל רחבי הארץ לפנות למוקד הארצי של יד להחלמה באגודה למלחמה בסרטן ולקבל תמיכה ומידע. חשוב לדעת כי נכון להיום איבחון מוקדם של סרטן השד הוא האמצעי היעיל ביותר לריפוי. כ-90% מהחולות עשויות להחלים, אם המחלה מתגלה בשלב מוקדם ולחיות חיים פעילים ומלאים".
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
הבדיקה מתבצעת ללא תשלום כחלק מסל הבריאות, לנשים בגיל המתאים כחלק מהתכנית לגילוי מוקדם של סרטן השד שהוקמה ביוזמת האגודה למלחמה לסרטן ומופעלת בשיתוף משרד הבריאות וכל קופותהחולים, כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית. הבדיקה נערכת לנשים מגיל 50 ומעלה, פעם בשנתיים ולנשים באוכלוסיית סיכון, נשאיות גנטיות ונשים להן אם או אחות שחלו בסרטן השד, מגיל 40 ומעלה, פעם בשנה. לנשים להן נמצאה מוטציה גנטית, ניתנת הבדיקה מגיל מוקדם יותר, על פי המלצת הרופא, כאמור ללא תשלום כחלק מסל הבריאות. הבדיקה מתבצעת על ידי יצירת קשר של צוות המרפאה של קופת החולים, אליה אמורה להגיע הניידת, כך שנשים בגיל המתאים, תקבלנה הזמנה הכוללת כבר תאריך ושעת בדיקה, זאת בהתאם למועד בו תפעל הניידת ביישובן.
בנוסף עורכת האגודה למלחמה בסרטן הרצאות ללא תשלום בנושא סרטן השד, האבחון המוקדם והפחתת הסיכון לחלות בכל רחבי הארץ לרבות באזורי פריפריה חברתית וגיאוגרפית. ההרצאות נערכות בחברות, ארגונים ומוסדות ומוגשות על ידי אחות מתאמת שד מטעם האגודה למלחמה בסרטן וכן כוללות סיפור אישי של מתנדבת בפרויקט יד להחלמה של האגודה למלחמה בסרטן אשר התמודדה עם סרטן השד ותומכת בנשים חדשות שזה עתה חלו. להזמנת הרצאה ללא תשלום בנושא אבחון מוקדם והפחתת הסיכון לחלות בסרטן השד, יש לפנות לאתר האגודה למלחמה בסרטן.
הניידת תגיע ביום שלישי ה 16.4.2019 לנתניה. לקביעת תור ולקבלת פרטים נוספים פני לסניף קופת החולים שלך.