החורף הגיע ואיתו גם אחוזי התחלואה הגבוהה. חום, שיעול ודלקות מסוגים שונים מסתובבים באוויר ונראה שכולם חולים. חדרי המיון, כמו בכל חורף, בתפוסה מלאה ונדמה שהצוותים הרפואיים קורסים תחת העומס. נתונים חדשים שפורסמו לאחרונה חושפים כי מטופל שמגיע לחדר המיון, ממתין מעל שלוש שעות בממוצע עד שמגיע רופא כדי לבצע בדיקה ראשונה ולאבחן את מצבו. נתון נוסף מצביע על שיעור נמוך של רופאים מומחים שנמצאים בחדרי המיון ושיעור גבוה של הידבקות בוירוסים כתוצאה משהייה בחדרי המיון.
2 צפייה בגלריה
אלטרנטיבה יעילה ואיכותית לחדרי המיון | צילום: מכבי שירותי בריאות
אלטרנטיבה יעילה ואיכותית לחדרי המיון | צילום: מכבי שירותי בריאות
אלטרנטיבה יעילה ואיכותית לחדרי המיון | צילום: מכבי שירותי בריאות
הנתונים שפורסמו על ידי משרד הבריאות בדקו את ממוצע זמני ההמתנה בחדרי המיון בכל הארץ. מהדוח עולה כי בבית החולים לניאדו זמן ההמתנה עומד על שעתיים ו19 דקות ובבית החולים מאיר שעתיים ו45 דקות. מדובר בזמן יקר, אנרגיה וטרטור שניתן לחסוך על ידי הגעה למוקד הרפואה הדחופה של מכבי שירותי בריאות בעיר.
המוקד הייחודי מהווה אלטרנטיבה יעילה ואיכותית לחדרי המיון בבתי החולים באזור ומציע מגוון רחב של שירותים כולל צוות רפואי המורכב מרופא ילדים, רופא מבוגרים, אורטופדיה, בדיקות מעבדה, רנטגן, גיבוס, תפרים ועוד. רק 18% מהמטופלים שהגיעו בשנה האחרונה למוקד מכבי בעיר, נזקקו להפניה למיון מה שמוכיח שמרבית המקרים יכולים להיפתר במוקד ואינם זקוקים לטרטור ולהפניה לחדרי המיון.
למוקד יתרונות רבים, להבדיל מחדרי מיון בבית חולים, אין חשש מזיהומים, הטיפול מהיר, איכותי, קרוב לבית ונגיש. החל מילד עם חום גבוה ושלשולים, כאבי עצמות או שברים, בוגרים עם קשיי נשימה או חבלות אורטופדיות, צוות המוקד ערוך לתת מענה לכולם. הכל תחת קורת גג אחת, מבלי להתרוצץ ממקום למקום, ללא המתנות מיותרות וכמובן היתרון היחסי שבהכרת הצוות המטפל.
2 צפייה בגלריה
סיגל דדון לוי. צילום: סם יצחקוב
סיגל דדון לוי. צילום: סם יצחקוב
סיגל דדון לוי. צילום: סם יצחקוב
סיגל דדון לוי, ראש מחוז השרון במכבי שירותי בריאות: "אף אחד לא אוהב או רוצה להגיע למיון, במיוחד כשמדובר בשעות הערב או בסופי שבוע. המוקד שלנו בעיר, מאפשר לחברי מכבי לקבל טיפול רפואי ומענה גם במקרים דחופים, על ידי צוות רפואי מומחה, בזמן קצר, ביעילות ובמקצועיות חסרת פשרות. המוקד חוסך את הזמן, הטרטור, הסיכון בחשיפה לזיהומים והציפייה הממושכת לקבלת טיפול במיון ומאפשר קבלת מענה מהיר ויעיל מטובי המומחים והכול במרחק כמה דקות מהבית"..
מוקד הרפואה הדחופה של מכבי פתוח שבעה ימים בשבוע: בימים א'-ה' בין השעות 19.00 – 22.30 ובשישי-שבת בין השעות 16.00 – 22.30. כתובת: שד' בנימין 21 נתניה.