גם קופות החולים עוברות למתן שירות דיגיטלי. לאחרונה הושק בנתניה שירות "ייעוץ וידאו בהתפתחות הילד" על ידי "שירותי בריאות כללית".
השירות, המיועד לילדים עד גיל 6, מאפשר להורים שילדם הופנה לאבחון בתחום התפתחות הילד, לקיים התייעצות בשיחת וידאו עם מומחה, כדי לקבל המלצות והכוונה מקצועית לפני ההגעה לאבחון במכון להתפתחות הילד.
השירות החל לפעול כפיילוט בנתניה, ובחודשים הקרובים יורחב בהדרגה לכל הארץ. ב"כללית" מבטיחים שבקרוב ניתן יהיה לקבל גם ייעוץ מתמשך – לאחר האבחון.
הייעוץ ניתן בשלושת התחומים הנדרשים ביותר: קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה. המועד מתואם מראש עם ההורים, כאשר ההורה והילד נמצאים בביתם, והם מקבלים מענה ראשוני מהיר, בזמנים נוחים וללא צורך לצאת מהבית.
המומחים יכולים לראות סרטונים של הילד בזמן פעילויות שונות ולראות את הילד עצמו מעבר למסך. ההורים יקבלו, בהתאם להתרשמות המומחה, המלצות והכוונה לפעילות בבית והתייחסות למצב הילד, ובכך יסייעו בהפחתת חששות ואף בקידום מצב הילד עד להגעתו לאבחון במכון, במידת הצורך.
איך זה עובד?
הורים מקבלים הפנייה לטיפול בהתפתחות הילד מרופא הילדים ופונים למכון לקביעת תור.
נציג מהמכון להתפתחות הילד יוצר קשר עם ההורים ומציע להם יעוץ בוידאו לפני המועד שנקבע לאבחון.
ההורה מקבל הודעת SMS עם קישור מתאים להורדת אפליקציית התקשרות, הוראות הפעלה ו־SMS נוסף לתזכורת ביום התור כ־5 דקות לפני הייעוץ הווירטואלי.
הייעוץ מתקיים בשיחת וידאו מבית המטופל ביום ובשעה שנקבעו.
במידת הצורך, ההורים מקבלים הכוונה והדרכה לתרגול עד לתור במכון.
במקרים חריגים, ועל־פי שיקול הדעת המקצועי של המטפלים, מוקדם התור לאבחון שנקבע לילד.
אם ניתן מענה מספק בייעוץ הווידאו עם ההורים, ואין צורך באבחון (כלומר, הכל תקין עם הילד והוא מתפתח כשורה כמו כל ילד), האבחון מבוטל.
ד"ר עידית פוזנר, מנהלת המכון להתפתחות הילד בנתניה והמנהלת הרפואית של השירות החדש: "השירות מהווה פריצת דרך נוספת בתחום השירותים הדיגיטליים שלנו ונועד לתת מענה מותאם לצרכים של ההורים והילדים בשלבי ההתפתחות השונים".
הכתבה בשיתוף שירותי בריאות כללית