החורף מאחורינו, המעילים כבר מזמן עלו למדף השני בארון, הימים ארוכים יותר ומזג האוויר נוח ונעים בשעות הערב. נשמע כמו זמן מצוין לקחת את המשפחה ולהתחיל יחד בפעילות גופנית כיפית ומהנה לכולם.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
אילוסטרציה. צילום: freepik
לימור טל - פוני מנהלת התזונה של מחוז השרון במכבי שירותי בריאות, ממליצה לנו על עשרה דברים שכדאי לדעת על פעילות גופנית, תזונה ומה שביניהם.
1. משך הפעילות הגופנית המומלצת לילדים ונוער - עד שעה ביום. הפעילות לא חייבת להתבצע שעה ברצף אלא יכולה להתחלק לאורך היום.
2. שינה - אחד הגורמים המשמעותיים ביותר להתפתחות הילד וליכולת שלו לבצע ולהתרכז במהלך פעילות גופנית.
3. חשוב לעודד - להורים יש תפקיד חשוב בעידוד הילדים לבצע ולהתמיד בפעילות גופנית. הורים שנותנים חיזוקים חיוביים, מהווים דוגמא אישית לילדיהם ומעודדים את המשפחה לצאת לפעילות גופנית יחד, יביאו לכך שהילד יתמיד בביצוע הפעילות.
4. ילדים המשלבים פעילות גופנית מאוזנת במהלך היום תורמים להתפתחות תקינה של גופם, פיתוח קורדינציה, ביטחון עצמי וכישורים חברתיים.
5. חשוב לאכול לפני האימון ולא להגיע על "בטן ריקה". מומלץ לאכול ארוחה קלה הכוללת פחמימה מורכבת וחלבון כמו פרוסה עם גבינה לבנה.
6. אחרי האימון, מומלץ לאכול ארוחה המורכבת מפחמימה, חלבון, שומן וירקות למשל טונה, ביצה, ירקות ובטטה אפויה.
7. חשוב לשתות! במהלך כל השנה אבל במיוחד בימי החמים שמתקרבים אלינו. הכמות המומלצת היא ליטר וחצי ביום לילדים, תלוי בעוצמת ותדירות הפעילות של הילד ובחשיפתו לשמש.
8. חשוב לאכול ירקות בחמישה צבעים - לקבלת כל הוויטמינים והמינרלים שלהם הגוף זקוק, במיוחד כשעוסקים בפעילות גופנית. הפירות והירקות מספקים גם סיבים תזונתיים שתורמים לפעילות תקינה של מערכת העיכול.
9. שעות הפעילות - חשוב שהאימון יתקיים באזור מוצל ובשעות בהן החום לא בשיאו. שעות הערב המוקדמות מומלצות מאוד או לחלופין מקומות סגורים וממוזגים.
10. תהנו! ההנאה שמביאה הפעילות הגופנית היא זאת שתגרום לילד וגם לכם להמשיך ולבצע אותה. השתדלו לגוון בין ריצה, רכיבה ושחייה ולעשות זאת יחד כמשפחה, כפעילות בריאה וגם מגבשת.