בעידן העבודה המודרני לוח הזמנים עמוס מרגע שהגענו למשרד ועד השקיעה. רבים עברו לעבוד מהבית ומגלים שאין לו"ז, אין התחלה ואין סיום. בעצם יש - עם הלשון בחוץ, מעולפים על הספה.
3 צפייה בגלריה
לשלב תנועתיות במהלך יום העבודה
לשלב תנועתיות במהלך יום העבודה
לשלב תנועתיות במהלך יום העבודה
(צילום: shutterstock)
כל מי ששוהה זמן רב מול המחשב, שותה המון קפה, מזגזג בין ישיבות, זומים ומיילים ושוכח לאכול (או אוכל כל הזמן), חייב לקרוא את הכתבה הזאת: פעילות גופנית במהלך יום העבודה עשויה למנוע חלק מהפגיעות האופייניות לעבודה משרדית, כמו כאבי צוואר, מרפקים וכאבים בכפות הידיים.
קראו גם:
שמירה מקומית
בעבודות רבות אנחנו מוצאים את עצמנו מבלים שעות רבות באותו מקום, באותה נקודה, מול אותו מסך, מכונה או מסמך. אנחנו לא חייבים לעזוב את העמדה כדי להניע את עצמנו.
נסו למשוך את ידיכם מאחורי הכיסא לדקה שלמה, תוך שאתם נושמים מהאף.
כעת, הצמידו את הידיים לישבן ימין, והטו את הראש חזק לימין.
3 צפייה בגלריה
להחליף את הכיסא המשרדי בכדור פיזיו (כדור יוגה)
להחליף את הכיסא המשרדי בכדור פיזיו (כדור יוגה)
להחליף את הכיסא המשרדי בכדור פיזיו (כדור יוגה)
(צילום: shutterstock)
לאחר 30 שניות חזרו על הפעולה לצד שמאל. תוך שתי דקות הגוף שלכם עבר מתיחה מעוררת.
תוכלו לחזור על הפעולה הזו בכל חצי שעה כדי לגלות כיצד הגמישות שלכם משתפרת והעייפות שלכם נעלמת.
עמוד נוח
בגן שרנו את "עוגה עוגה" ורקדנו לפי "לשבת לקום". אתם לא צריכים לחזור לילדות כדי להיזכר בו, פשוט עשו מדי פעם כמצוותו: קומו, שבו, לכו, חזרו, עשו ככל שביכולתכם כדי לשנות פוזיציה מספר פעמים במהלך היום.
נכון, בהתחלה תיראו קצת הזויים, אבל ככל שתסבירו לסובבים אתכם עד כמה זה משפר את המטבוליזם, מעורר את הגוף ומותח את השרירים, כולם ירצו להצטרף אליכם.
אתם יושבים? שפרו עמדות
ניתן לשלב בלו"ז קצת ספורט מבלי לפגוע בעבודה. למשל, אפשר להחליף את הכיסא המשרדי בכדור פיזיו (כדור יוגה). מדובר בכדור מנופח וחזק שיכול להחזיק בקלות ובנוחות משקל אדם לאורך זמן.
גודל הכדור ניתן להתאמה מראש למידות היושב, הוא ניתן לניפוח בכל מקום והישיבה עליו תורמת ליציבה טובה יותר של הגב, לחיזוק הרגליים וגם ממש כיף לקפץ עליו מדי פעם להזרמת הדם בגוף, בעיקר בימים הדורשים ישיבה ממושכת.
תוכלו לבחור בכל צבע שיעשה לכם שמח וליהנות מבוסט של בריאות בעלות נמוכה יחסית.
3 צפייה בגלריה
המטרה: כאבי צוואר, מרפקים וכאבים בכפות הידיים
המטרה: כאבי צוואר, מרפקים וכאבים בכפות הידיים
המטרה: כאבי צוואר, מרפקים וכאבים בכפות הידיים
(צילום: shutterstock)
צריכים ריכוז?
נפש בריאה בגוף בריא אומר (גם) הרמב"ם. כדי להתרכז אנו זקוקים לשקט פיזי אך גם לבהירות מחשבה. הפסיכיאטר הנודע ג'ון רייטי מצביע על העובדה שאימון סדיר מעלה את רמות הבסיס של דופמין ונוראפינפרין, הממלאים תפקיד בהסדרת פעולתה של מערכת הקשב.
לכן, אם נחזיק במגירה קפיץ יד לעבודה מרוכזת לאורך זמן על שרירי האצבעות, או זוג מקבילים קטן לביצוע שכיבות סמיכה ועמידות ידיים, נוכל בקלות ובלי להפריע לאף אחד להגניב אימון משרדי בעצימות נמוכה ולאורך זמן. זה יאפשר לכם ליהנות מקשב מוגבר, מיצירתיות ומרגעי הארה שבדרך כלל קורים רק בריצות ארוכות.
מעלים הילוך
לא מורכב ולא מסובך להחזיק במגירה דלגית זמינה שתגביר את קצב הלב ; להתקין על הדלת מתקן מתח מתקפל לביצוע תרגילי מתח שונים לחיזוק הגב והידיים ; ואולי אפילו להחזיק כמה משקולות יד מסודרות על סטנד לאימון ממוקד ולחיזוק הכוח של כל שיחת מכירה.
לרכב במקום לנסוע
הביאו אתכם בתיק בגדי ספורט, ואת יום העבודה סיימו עם אימון בדרך הביתה, כלומר, מי צריך רכב כשאפשר ללכת, לרוץ או לרכב על אופניים?
במידה וזה אפשרי, נסו לשלב תחבורה ציבורית עם פעילות גופנית במקום להצטרף לכל עם ישראל בפקקים הלוך וחזור
דור אבירן, מאמן כושר וריצות, מומחה מאנרג'ים ספורט