כן, אין ספק שמצב הרוח הכללי על הפנים, ולא ברור אם הוא עומד להשתפר בקרוב. גם אנשים שלא איבדו את מקום עבודתם מתעוררים בבוקר בתחושת מועקה, דואגים לבריאות לפרנסה, מתמודדים עם חוסר ודאות ומנסים לגייס סיבות לאופטימיות, בתקווה שבקרוב יהיה יותר טוב.
אמצו כלב או חתולאמצו כלב או חתול
אמצו כלב או חתול
(צילום: shutterstock)
אז למרות שדי נמאס לשמוע ש"מכל לימון אפשר ליצור לימונדה" וש"בכל משבר מסתתרת הזדמנות", קבלו 25 עצות קטנות שיכולות להעלות מעט את האנרגיות ולשפר את המורל:
תצרכו פחות חדשות. ובטח שלא על הבוקר. במקום להתחבר לעדכון מספר הנדבקים, שימו מוזיקת רקע. חוויית התעוררות רגועה ונינוחה עושה טוב להמשך היום.
תתלבשו כמו שצריך. גם אם אתם בבית, הישארות בפיג'מה מורידה אנרגיות. לבוש ואיפור עוברים מבחוץ פנימה, וכשנראים יותר טוב מרגישים יותר טוב. אז אל תוותרו לעצמכם.
תאכלו כמו שצריך. כשמדלגים על ארוחות או חוטפים ג'אנק על רגל אחת, מרגישים רע. אז תשקיעו בהכנה, שבו בנחת, אכלו לאט ותנו כבוד למקום ולמעמד. רצוי כמובן עם מישהו נוסף.
תאמצו כלב או חתול. ידיד נוסף בבית תמיד מחמם את הלב.
אז מה חדש. נסו להכניס ללו"ז חוויית למידה. למשל, הירשמו לקורס אינטרנטי חינמי או הצטרפו להרצאות הזום שמוצעות בשפע.
הנייר סופג הכל. נסו את כוחכם בכתיבה. לא תאמינו כמה זה עוזר ומשחרר.
 כל דבר שאתם יכולים לעקוב אחרי ההתפתחות שלו כל דבר שאתם יכולים לעקוב אחרי ההתפתחות שלו
כל דבר שאתם יכולים לעקוב אחרי ההתפתחות שלו
(צילום: shutterstock)
גינה לי חביבה. תגדלו משהו. זרעים של חומוס, תולעי משי, מטפסים, ירקות. כל דבר שאתם יכולים לעקוב אחרי ההתפתחות שלו, שמתרחשת בזכותכם.
תזוזו. צאו להליכה באוויר הפתוח, הצטרפו לשיעור יוגה או פילאטיס ברשת. תוציאו את העצבים בכפיפות בטן. ספורט הוא אחת הדרכים היעילות ביותר להפחתת דיכאון ולשיפור מצב הרוח.
תעזרו למישהו שזקוק לכם. תבחרו עמותה, שכן או קשיש שאפשר להושיט להם יד - בקניות, בהבאת תרופות, בבישול או בשיחה. סיפוק ההתנדבות הוא אחד הטובים מכולם.
תתרחקו מה"מורידים". שמרו טווח ביטחון מהאנשים שחופרים לכם שתכף יהיו פה עשרות אלפי מתים. העדיפו את קרבת האופטימיים שאומרים שבקרוב יהיה סבבה, וגם די מאמינים בזה.
תכניסו ליומן. תכננו משהו שמח לטווח הרחוק. זה יכול להיות הטיול בסוף 2021, פגישה שנדחתה או מסיבת סיום קורונה. לציפייה תמיד נלווית התלהבות והתרגשות – בדיוק מה שחסר לנו עכשיו.
תעשו משהו. שעמום וקפאון גורמים לדכדוך. אז קומו עכשיו. ממש כרגע. ותהיו אקטיביים: צאו להליכה, תתקנו משהו בבית, תבשלו, תציירו, תנגנו, תצלמו. בהתחלה זה קשה, ואז נכנסים לזה.
לילה טוב. לכו לישון מוקדם. שינה איכותית משפיעה על מצב הרוח, ולהיפך: כשלא ישנים מספיק, הכל נראה קודר. שבע שעות רצופות – ואתם מתעוררים הרבה יותר מחוזקים.
פרגנו לעצמכם סלט בריאות מושקעפרגנו לעצמכם סלט בריאות מושקע
פרגנו לעצמכם סלט בריאות מושקע
(צילום: shutterstock)
תשקיעו בעצמכם. תפרגנו לעצמכם משהו נעים: סלט בריאות מושקע, קפה הפוך עם קצף, מסכת פנים, אמבטיה מלאה בבועות. כל פעם משהו אחד קטן.
קחו פסק זמן תרבותי. תקראו את הספר שמזמן רציתם, תשלימו סרטים בנטפליקס, תעשו מרתון סדרות. ותקנחו בקומדיות. אסקפיזם תמיד בא בטוב.
תקשיבו בהתמסרות למוזיקה. כן, גם למילים. ורצוי לא לשירי דיכאון אלא למשהו אנרגטי עם ווייב טוב.
שיהיה פה סדר. תעשו מיון בארונות ותתרמו ככל האפשר. מישהו יהנה מזה. ואתם תתמלאו בתחושת ניקיון והתחדשות.
ספורט הוא אחת הדרכים היעילות ביותר להפחתת דיכאון ולשיפור מצב הרוחספורט הוא אחת הדרכים היעילות ביותר להפחתת דיכאון ולשיפור מצב הרוח
ספורט הוא אחת הדרכים היעילות ביותר להפחתת דיכאון ולשיפור מצב הרוח
(צילום: shutterstock)
תעבדו על הנשימות. תרגלו מדיטציה ותנשמו עמוק. זה מפחית את הסטרס.
תדמיינו. ביוטיוב תוכלו למצוא הקלטות של דמיון מודרך שיעזרו לכם להיות עסוקים בכאן ובעכשיו, במקום בחרדות שקשורות לעתיד הלא ידוע.
כנסו למטבח. תאפו חלה או עוגת קינמון שימלאו את הבית בניחוח משמח. יצירתיות עם בצק עושה טוב על הנשמה.
גלו את נפש האמן שבכם. גם אם לא ידעתם שהיא קיימת, שווה לנסות. תתחילו מצביעת רהיט. תמשיכו בציור על קנווס. אתם עשויים להיות מופתעים.
הלו? תתקשרו לאנשים שמזמן לא דיברתם איתם. ותהיו עם חברים. לא רק וירטואליים אלא גם אמיתיים.
תצחקו. התחברו למערכוני סטנדאפ ותראו שידור חוזר של "רמזור". הצחוק משחרר אנדרופינים ופתאום הכל נראה יותר טוב.
לחייכם! תסגרו את היום עם כוס יין אדום או עם קוקטייל אלכוהולי משמח. אחרי כוסית אחת, העגמומיות נעטפת בגוון ורוד.
זה עובר. ואם כל זה עדיין לא הועיל, תזכירו לעצמכם שוב ושוב שהמצב זמני. כן. בסוף הקורונה תעבור.
סייעו בליקוט העצות: מאיה שטיין, פסיכותרפיסטית מוסמכת, ויעל חביב, יועצת זוגית ומשפחתית לגיל השלישי.