נתניה, העיר השביעית בגודלה בישראל, נוסדה לפני 90 שנה ב-1929, וההיסטוריה שלה משתלבת היטב בהיסטוריה של המדינה. בשנים האחרונות קיבלה המועצה הארצית לתכנון ובניה החלטה לחזק ולהרחיב את המגורים בערים רבות, ובכללן נתניה. המשמעות היא בנייה של מגדלים, התחדשות עירונית (המוכרת בעיקר כתמ"א 38) וכמובן – הרחבת התשתיות לתושבים המצטרפים: מוסדות חינוך, השקעה בבריאות ופנאי, איזורי מסחר עסקים, בקיצור – סביבת מגורים מזמינה יותר.
נתניה הייתה אחת הערים הראשונות שנענו להחלטה, עם תהליכים שהחלו מבעוד מועד לרווחת התושבים הוותיקים והחדשים כאחד. העיר, שנהנית מתנועה שוקקת ותיירות במשך כל עונות השנה, הפנתה משאבים ותקציבים רבים לטובת המגורים בעיר, וכיום דירות למכירה בנתניה הינן נכס בטוח גם למגורים וגם להשקעה. אלו הרוכשים דירה להשקעה ייהנו ככל הנראה מתשואה מצויינת, ואלו המתכננים לעבור לגור בנתניה ייהנו מאיכות חיים נהדרת, עם מגוון יתרונות מובהקים.
לגדול במרכז
למרות היותה עיר ותיקה, נהנית נתניה מתנופת בנייה ופיתוח בשנים האחרונות, עם תשתית תחבורה מצוינת וחיבור לכבישים המהירים כמעט מכל נקודה בשטחה. היא עדיין נחשבת לעיר במרכז הארץ, אך המיקום האסטרטגי שלה מאפשר גישה מהירה כאמור לתל אביב ושאר ערי גוש דן, אך גם לאיזור חיפה והצפון.
ריבוי הצירים ממנה ואליה חוסך לתושביה עמידה ממושכת בפקקים, שהם אחת מהמחלות העירוניות הכואבות ביותר בשנים האחרונות בישראל. נוסף על כך – הבנייה המודרנית וההתחדשות העירונית מושכות יזמי נדל"ן לנתניה, ואלו מחזקים את הנוף האורבני, מחדשים את פני העיר והופכים אותה לבטוחה, מעודכנת ובאופן כללי אטרקטיבית מאד למגורים באיכות חיים גבוהה.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
כל מה שצעיר בעיר
כפי שציינו, נתניה היא עיר ותיקה וככזו, היא בית להרבה תושבים מבוגרים, מוסדות רבי שנים ומבנים היסטוריים. אף אחד מהדברים האלו לא עוצר את נתניה מלהתחדש ולהתרענן בקצב מהיר. התושבים החדשים הנוהרים אל העיר הם משפחות צעירות וזוגות, המחפשים הזדמנות לחיי חברה וקהילה שוקקים, במקום טוב ובמחירים המאפשרים להם להגשים חלום ולרכוש דירה בישראל. בשנים האחרונות ממוצע הגילאים ירד משמעותית, ומגדלי המגורים התאכלסו במשפחות עובדות בעלות מודעות לחברה ולסביבה.
מעבר לדירות מפנקות ומודרניות, עיריית נתניה פיתחה וממשיכה לפתח את איזורי המגורים, מוסיפה בתי ספר וגנים רבים, מרכזים קהילתיים ומסחריים, עוד ועוד עסקים נפתחים באיזור, בהם חנויות רבות המציעות שירותים לתושבים, בתי קפה ומסעדות, סופרמרקטים ורשתות מותגים רבות ועוד.
הבנייה העכשווית מתוכננת כך שתדע לתת מענה לבעיות ותחלואים צפויים מבעוד מועד, ולכן במבנים החדשים יש הרבה מאד חניונים ומקומות חנייה בסביבתם, כך שמצוקת החנייה באיזור מינורית ואינה מורגשת. תושבי העיר הצעירים נהנים גם מהמוסדות היותר מבוססים וטובים בנתניה, כמו השוק הנפלא, האמפיתיאטרון, בית החולים הטוב בשרון, הקניונים הוותיקים ועוד.
שכחנו משהו?
את היתרונות שהזכרנו עד כה תוכלו ככל הנראה למצוא בערים נוספות (אם כי לא במחירים ובקצב של נתניה), אבל יש יתרון אחד נוסף, שהוא ונגזרותיו הופכים את העיר לאטרקטיבית ביותר למגורים – הים. נתניה נהנית מהים התיכון הצמוד אליה. חופים יפיפיים ונגישים במרחק הליכה מהבית, רוחות קרירות המנשבות בעיר ומייצרות אקלים נוח ברוב ימות השנה, תושבי העיר יכולים להתענג על השקיעות עוצרות הנשימה מדי ערב ומהליכה לאורך הטיילת המסוגננת והשוקקת הסמוכה לחופים.
מעבר לכך, חופי הים והמלונות הרבים הצמודים אליהם מביאים עוד ועוד תיירים, ונתניה היא אחת הערים המתויירות ביותר בישראל היום. עוד ועוד מסעדות ומקומות בילוי נפתחים בעיר ומציעים שירותים רבים גם לתושבים, לעיתים אף בהנחות מכובדות.
המשך הצמיחה של העיר צפוי לגדול בשנים הקרובות, אך חלון ההזדמנויות לרכוש בה דירה במחירים מצוינים ובמיקום נהדר מצטמצם. אם אתם שוקלים מעבר לעיר או מעבר לדרה חדשה וטובה יותר – הזמן הנכון הוא עכשיו.