סיבות שונות עשויות לקלוע אנשים למצב, שבו הם חשים תקועים, חסרי אנרגיה, אובדי עצות. הם חשים שעליהם לשנות משהו מהותי בחייהם אבל אי הידיעה מרפה את ידיהם, אחדים היא עלולה לשתק. כדי להיחלץ ממצב זה רצוי וחשוב לעבור תהליך אימון מקצועי, מודרך, שיטתי ומובנה, אשר במהלכו תוכלו להתוודע אל הדברים שבולמים אתכם, גוזלים מכם אנרגיה, משרים עליכם דכדוך ותוקעים אתכם במקומכם.
אימון לשינוי קריירה הוא, בראש ובראשונה, אימון שבו מתוודע המאומן אל הצורך בשינוי ורואה אותו כאמצעי להיחלץ ממצב התקיעות. בתהליך מונחה הוא לומד להסתכל לעומק נפשו לזהות את החוזקות ואת החולשות, להתמודד עם חששות, פחדים, העדר ביטחון עצמי, תחושות כישלון. שינוי הוא תמיד תהליך קשה. מה שעשוי להקל עליו הוא הבנת הצורך בשינוי והכרה כי השינוי יוביל למקום חדש.
1 צפייה בגלריה
תמונת המחשה, צילום pixabay
תמונת המחשה, צילום pixabay
תמונת המחשה, צילום pixabay
(תמונת המחשה, צילום pixabay)
היתרון והתועלת בקיום תהליך מודרך לשינוי נובע מהיותו מבוסס על מתודולוגיה ייחודית וייעודית לשינוי קריירה. המפגשים הם לא רק תיאורטיים אלא מעשיים, יישומיים, ממוקדי מטרה.
מדוע חשוב לבצע שינוי מודרך באמצעות אנשי מקצוע ?
  1. התהליך מאפשר למאומן לזהות את ייעודו.
  2. הוא מחלץ ממצב של תקיעות ושיתוק.
  3. הוא מלמד אדם לקחת אחריות על חייו, על מעשיו, על בחירותיו.
  4. הוא מאפשר להכין תכנית מעשית לשינוי קריירה.
  5. הוא מחזק את הביטחון ואת הדימוי העצמי.
  6. הוא פותח אופק חדש לחיים.
  7. הוא מעמיד מטרות ומקנה כלים לחתירה להשגתן.
  8. הוא מנגיש ומזמן אפשרות להגשמה עצמית, לתחושת הצלחה, סיפוק, יכולת להשיג שפע.
מדוע חשוב לשאול את עצמכם שאלות?
דרך השאלות אנחנו יכולים להתוודע אל הקשיים והחששות שלנו, אל הפחדים המשתקים, אל הכבלים. שאלות מאפשרות לנו לחדד ולמקד את הצרכים והרצונות: כיצד להסתייע בתהליך השינוי כדי לאפשר את הצלחתו? איך להפוך פחדים וחרדות למניע ומנוע לשינוי – שינוי שיאפשר לעסוק בתחום שתמיד רצינו אבל לא העזנו להתנסות בו? איך לנצל את הידע, הכישורים, היכולות להשגת השינוי המיוחל?
ליבון כל הסוגיות שתהליך השינוי מציף אותן הוא תהליך שבו אנשים לומדים לזהות את רעשי הרקע המרחיקים אותם מעצמם, גורמים לפיזור קשב, להסחת דעת, לתחושת בלבלול, לאבדן אנרגיה וגורמים לתשישות נפשית ואף גופנית.
שינוי קריירה הוא שינוי לכל דבר ומכל בחינה. לא מדובר רק בהסבה מקצועית אלא במהפך כולל בחיים. אנשים שהעזו לחולל שינוי מעידים על תחושה של לידה מחדש. הם מגלים עולם חדש, נפלא, שבו הם נותנים לקול הלב להיות פס הקול של חייהם. הם מגשימים את ייעודם בעולם. הם עושים דברים שגורמים להם סיפוק.
חשוב לציין, שתהליך שינוי קריירה עלול להיות מכאיב ואולי אף מייסר. הוא מפגיש אדם אם תחושת החמצה, חרטות, בחירות שמתבררות במבט לאחור כבחירות שגויות ועוד. עם זאת, ההדרכה והליווי הצמודים של המאמן והמדריך מקנים ביטחון: אנחנו לא לבד. יש מי שמושיט יד, מכוון, מוודא כי נעבור את התהליך שיאפשר לנו לחולל את השינוי.
שינוי יסודי, עמוק ומהותי מחייב השקעת כל מאמץ אפשרי וכל משאב נדרש. הוא עשוי להיות תהליך ארוך. תחושת ההכרח לבצע שינוי בחיים היא נקודת התחלה טובה. אם אתם מוכנים למאמץ שסופו ישתלם ויועיל לכם – אין ספק כי אימון לשינוי קריירה הוא הדבר הנכון לעשותו.
אנשים רבים שעברו את התהליך נוכחו לדעת, כמו גם בני משפחתם, כי השינוי השפיע על כל היבט בחיים ולא רק על המטרה העיקרית שלשמה הוא נערך. הוא הביא אור לכל הבית.