פינת אוכל מהווה חלק בלתי נפרד ואף מרכזי מהמטבח ולכן טבעי ומתבקש שבחירת הריהוט בה ועיצובה תהלום את סגנון המטבח. כאשר המטבח הוא כפרי ושולט בו ריהוט מעץ- אך טבעי שכזו תהיה גם פינת האוכל. קו עיצוב יאחיד שומר על החזות הכללית של אחד המתחמים החשובים בבית.
בשנים האחרונות רווחת ממגמה לייעד ולייחד לתכנון המטבח, לבחירת הריהוט הציוד בו ולעיצוב לאר רק מחשבה רבה אלא גם משאבים רבים. הדבר נובע מהפיכת המטבח לסביבת עבודה ו/או אירוח, מה שמשפיע כמעט בהכרח על ריהוטו ועיצובו.
בחירת כיסאות לפינת אוכל אינה נעשית במנותק מהתפיסה הסגנונית והעיצובית של המטבח וסביבתו אלא מהווה חלק ממנו. בחירה כזאת קלה יותר כאשר מרכזים את רכישת הריהוט למטבח ולפינת האוכל בחברה אחת המציעה מבחר עשיר של מטבחים מרוהטים ומצוידים. שם ניתן להיחשף אל מגוון סגנונות ועיצובים, טקסטורות ועיצובים. שם ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע מומחים.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay
(אילוסטרציה. צילום: pixabay )
דגשים בבחירת פריטים למטבח בכלל ולפינת האוכל בפרט
  1. חשוב להקפיד על התאמה מרבית בין סגנון המטבח ובין החומרים שמהם עשויים פריטיו לדוגמה אם אתם רוצים פינת אוכל קלילה, שעלותה זולה, תוכלו לרכוש כיסאות פלסטיק, ואם אתם רוצים פינה יוקרתית יותר תוכלו לרכוש כיסאות מרופדים ומסוגננים. כמו כן מוצאים כיסאות מראטן, מעץ, מבד ועוד.
  2. הקפידו לרכוש רהיטים מחברה המייבאת את פריטיה מהיצרניות המובילות בעולם, חברה אשר מוצריה ממחישים את המושג- חותם של איכות. מוצרים שעומדים בתווי תקן מחייב ומחמיר ביותר. איכות ובטיחות המוצרים מהווה ערובה ל"חיי מדף" ארוכים.
  3. זכרו: אותה הגברת בשינוי אדרת היא בכל זאת גברת אחרת. אם אתם מתכננים שיפות ושדרוג המטבח ופינת האוכל, לא אחת בחירת סוג הריהוט והחומר ממנו הוא עשוי מחוללת שינוי קיצוני, כזה שמי שיבקר בביתכם בפעם הראשונה לאחר השיפוץ (ומכיר את ביתכם לפניו) לא יאמין כי מדובר באותו מטבח ובאותה פינת אוכל.
  4. התאמה מרבית ומיטבית בין סגנון המטבח לפינת האוכל מעידה על תפיסה עיצובית וסגננונית אחידה. היא מעידה אל אסתטיקה ועל טעם טוב. היא משרה אותה אווירה בכל מתחם המטבח.
  5. מי שבביתם מטבח גדול- ניתן לחלקו למתחמים שונים או לנישות שונות ולסגנן כל אחת מהן בסגנון שונה. כך ייווצר גיוון לדוגמה – חלק כפינת אוכל חלק כפינת אירוח וחלק כפינת עבודה( לדוגמה - הוספת אי שמשמש משטח עבודה).
  6. כשאתם מתכננים את ביתכם- חשוב לחשוב היטב על כל מה שכלול במונח סגנון כאשר מתכננים את פינת האוכל במטבח.
קשה להפריז בחשיבות ההתאמה הסגנונית בין המטבח לפינת האוכל כמרכיב מהותי ביצירת חזות יפה ואחידה באחד המתחמים החשובים והמרכזיים בבית. חשיבות זו גדולה ביתר שאת כאשר מדובר במטבח פתוח, אשר מתקיים במרחב הגדול הכולל גם את סלון הבית.