כל ישראלי בעל רכב נדרש לעשות ביטוח רכב ולחדשו מדי שנה. כך שהסיטואציה הזו מוכרת ורעננה בזיכרון של כולנו הנהגים. אך כמה אתם באמת בודקים שאתם מקבלים את התמורה הטובה ביותר לכסף שלכם? האם אתם יודעים מה מייקר ויותר חשוב - מה יכול להוזיל לכם עלויות בבואכם לקבל הצעה לביטוח מקיף לרכב? ריכזנו 5 דברים שחשוב לא לשכוח.
בקצרה, ביטוח מקיף לרכב מעניק כיסוי ביטוחי עבור נזקי רכוש שנגרמו לרכבכם או לנזק שגרמתם לרכוש של אחרים. מחיר הביטוח המקיף גמיש ומשתנה דרמטית בהתאם למאפייני הנהג ועברו הביטוחי, כמו גם מאפייני הדגם ועוד.
1. הידעתם: היקף הכיסוי הביטוחי עלול להשתנות מחברה לחברה
בניגוד לביטוח החובה לרכב, אשר לו פורמט אחיד כמעט לגמרי בין חברות הביטוח השונות, הביטוח המקיף כשמו כל הוא - כולל הרבה מאוד כיסויים שונים בהתאם לסיכונים השונים אליהם אנו עלולים להיחשף בכביש. המשמעות היא שבעבור אותה עלות תקבלו סל כיסויים שונה, שאולי לא מתאים בדיוק לצרכיכם. הצעה לביטוח מקיף לרכב לוקחת בחשבון את המאפיינים שלכם ושל רכבכם - עשו את אותו דבר ובחנו את האותיות הקטנות והיקף הכיסויים המוצע לכם באותו מחיר פרמיה.
1 צפייה בגלריה
5 דברים שחשוב לדעת לפני שרוכשים ביטוח מקיף
5 דברים שחשוב לדעת לפני שרוכשים ביטוח מקיף
5 דברים שחשוב לדעת לפני שרוכשים ביטוח מקיף
(צילום: FREEPIK)
2. לא רק הנהג: איך סוג הרכב משפיע על מחיר הביטוח המקיף?
דגם מיוחד ונדיר על הכביש? מבחינת הביטוח המקיף שלכם זה אומר שבמידה ותצטרכו חלפים או טיפולים - יהיה קשה או יקר מאוד לטפל ברכבים לא נפוצים. הדבר יבוא לידי ביטוי במחיר הפוליסה. מנגד - במידה ובידיכם רכב מדגם פופולרי ונפוץ חברות ביטוח הרכב יכולות לבוא לקראתכם בידיעה שיוכלו לתת לכם מענה יעיל ומהיר. מגמה בולטת נוספת שקיבלה מענה הוליסטי קשורה לביטוח רכב החשמלי, המצריך כיסויים תפורים למידותיו, אתגריו ויתרונותיו. בחנו האם ההצעה לביטוח מקיף לרכב החשמלי שלכם עונה על צרכיכם הייחודיים. גם פופולריות הדגם בקרב גנבי רכב תשפיע על מחיר ההצעה לביטוח מקיף לרכב וכמובן הסיטוריית התאונות ומצבו המכני.
3. ביטוח מקיף שעל הקיר: מה לגבי נהג צעיר?
בדיוק כמו שנהגים עם היסטוריה של שלילת רישיון או תאונות משלמים הרבה יותר על ביטוח הרכב שלהם - כך גם נהגים צעירים. הסיבה דומה: הסטטיסטיקה מצביעה כי הסיכוי של נהגים צעירים להיות מעורבים בתאונות דרכים הוא גבוה יחסית לחלקם באוכלוסיית הנהגים. בהתאם לכך, עולה גם הסיכוי שיגישו תביעת ביטוח לעומת נהגים מנוסים ובעלי ותק. אבל מה אפשר לעשות? לא לתת לנהג הצעיר זמן לתרגל בחודשים הראשונים לקבלת הרישיון רק כי מחיר הביטוח גבוה זהו לא רעיון חכם - תקופת הנהג המלווה אמורה לנסוך בנהג הצעיר בטחון ולאפשר לו צבירת ניסיון על הכביש בחברתכם ההורים או בחברת נהגים אחרים המורשים לליווי. אפשרות נפוצה היא ביטוח זמני לנהג צעיר, המאפשר הפעלת ביטוח רכב מקיף לנהג צעיר לזמן מוגבל.
4. שוקלים להסתפק בביטוח צד ג' כדי להוזיל את ביטוחי הרכב?
ביטוח מקיף לרכב מגן עלינו מפני נזקים שנגרמו לרכוש שלנו או לרכוש של אחרים באשמתנו. בעלי רכב ישן וזול מאוד עלולים להחליט כי אין היגיון כלכלי לבטח אותו בביטוח מקיף. אבל מה לגבי ביטוח צד ג'? ביטוח צד ג' לרכב נחשב למינימום ההכרחי כדי שתנהגו וגם תשנו בראש שקט. נזק שרכבכם גרם לרכוש של אחרים - אין אם זה רכב אחר, עמוד חשמל או גדר של בית יכול להאמיר לכדי מאות אלפי שקלים שתצטרכו להוציא מכיסכם אם לא תהיו מכוסים בביטוח צד ג' לרכב.
5. ביטוח מקיף לרכב - מזמינים אתכם למו"מ
ביטוח זה מעניק לנהגים את מטריית הכיסויים הרחבה ביותר וכמובן גם כולל בתוכו ביטוח צד ג' לרכב. למי שרוצים לעשות קווץ'' במחירי הביטוח נמליץ ראשית כל לערוך השוואת מחירים בין חברות הביטוח השונות. בנוסף ניתן להוזיל את הצעת המחיר לביטוח המקיף על ידי הסרת כיסויים לא רלוונטיים. למשל אם יש לכם חניה סגורה ומאובטחת - ניתן לשקול לוותר על סעיף הגניבה, ואם הנהג הצעיר בבית, מסעיף 3 למעלה, מגיע רק בסופ"שים? הפכו את הכיסוי עבורו למודולרי וזמני כדי לחסוך בהוצאה השנתית הכבדה של ביטוח רכב לנהג צעיר בדקו כי הפוליסה שבידיכם כוללת את כל הכיסויים החשובים לכם - ונפו מה שלא, אם ניתן.
זכרו כי נהגים זהירים ואחראים משלמים פחות על ביטוח הרכב שלהם וסופגים פחות התייקרויות ביטוחיות. ככל שתקפידו להיות נהגים טובים יותר - כך תהיו לקוחות מחוזרים יותר על ידי חברות ביטוח הרכב, והמחירים ידידותיים בהתאם.