פנינה בלומנפלד היא אישה גדולה מהחיים, כל חייה היו בסימן נתינה ועזרה לאחרים. לאורך השנים היתה נוהגת לעבור בבתי רפואה ובתי אבות ולשמח את כולם בזכות היותה ליצנית רפואית ובכל מקום אחר בו היה צורך לשמח, אפשר היה למצוא אותה ראשונה בתור כדי לעזור, מוותרת על חלומות ועל הגשמה עצמית בכדי לגרום שמחה וחיוך לאחרים.
רצה הגורל ובשנים האחרונות מצבה הבריאותי של פנינה התדרדר, עכשיו זו ההזדמנות שלנו להושיט לה יד ולעזור לה להתגבר על הקשיים והכאבים שנלחמת בהם כמו לביאה.
פנינה בלומנפלד, בת 41, נשואה לאורן מזה 8 שנים ואמא לילד בן 7 שנמצא על הרצף האוטיסטי, היא חולת פיברומיאלגיה שאובחנה באיחור בשנת 2016, מחלה קשה אשר גורמת לכאבי כרוני ברקמת החיבור ובשרירים של הגוף בצירוף של עייפות, סטרס ורגישויות שונות. המחלה הארורה הזו פוגעת קשות ברמת התפקוד המקצועי, החברתי והמשפחתי של מי שלוקים בה.

2 צפייה בגלריה
פנינה בלומנפלד
פנינה בלומנפלד
פנינה בלומנפלד
(צילום: פרטי)

בדרך כלל מדובר במחלה אשר נגרמת כתוצאה מרקע גנטי, אך גם אירועים טראומטיים שונים יכולים להוביל להתפרצות התסמונת הקשה.
הפגיעה בכל מערכת השרירים, המפרקים והשלד, ובמיוחד בצוואר ובגב, ברגליים ובידיים היא כל כך קשה, עד שאין הקלה בכאבי השרירים ואפילו לא בעת מנוחה.
כאבים אלו אף מחמירים בשעות הלילה והבוקר, אך בעזרת טיפול ניתן להפחית בצורה מסויימת את הכאבים ולשפר את ההרגשה הכללית והיכולת לתפקד באופן עצמאי, אך הטיפולים הינם מאוד יקרים.
"אני חולת פיברומיאלגיה כבר 8 שנים והמצב שלי מחמיר בכל יום", סיפרה לנו פנינה בלומנפלד בדמעות ובקול שבור כאשר ביקרנו אותה במקום מגוריה בעיר חריש. "בלילות אני לא נרדמת עד השעות הקטנות של הלילה מרוב כאבים, למעשה אני כבר לא ישנה על המיטה אלא על הרצפה, כי לפעמים הקור מהרצפות מרגיע במעט את הכאב שמפרק אותי מבפנים", הוסיפה וסיפרה לנו פנינה על מצבה הקשה, "אני כמעט שנתיים נמצאת על כסא גלגלים כי המצב הגופני שלי החמיר לאחר שסבלתי משבר תלישה. בנוסף לכך אני גם סובלת מהשמנה כרונית בבטן בצורה קיצונית בעיקר בצורה של אגירת נוזלים, הבטן כבר הגיעה לגודל של כדור פיזיו. הרופאים עדיין לא הצליחו למצוא את שורש הבעיה שלי, זה לא כי אני אוכלת יתר על המידה, ממש לא, פשוט משהו כרוני שאין לי עליו שליטה".
בעקבות חוסר היכולת שלה לתפקד באופן עצמאי וכאבים עזים היא כמובן הפסיקה לעבוד וכך גם בעלה אורן שהיה עובד בנק קודם לכן. כיום התפקיד שלו הוא לעשות הכל, החל משעות הבוקר המוקדמות מטפל בפנינה, מקלח, מנגב, מאכיל ומסיע אותם לכל מקום אליו צריכה להגיע בעבור טיפול רפואי ותוך כדי תנועה מטפל לבדו גם בבנם בן ה 7 שנמצא על הרצף האוטיסטי שלומד בכיתה מיוחדת.
כך יוצא שהמשפחה הצעירה חיה על כספי ביטוח לאומי בלבד, באופן טבעי תוך זמן קצר החובות שלהם בבנק החלו להיערם וגם את ההלוואות שלקחו בעבור טיפולים רפואיים ואחרים הם אינם מצליחים עוד לשלם.

2 צפייה בגלריה
פנינה בלומנפלד והמשפחה
פנינה בלומנפלד והמשפחה
פנינה בלומנפלד והמשפחה
(צילום: פרטי)

פנינה סיפרה: "אני צריכה לעבור טיפולים שחלקם הגדול לא נמצאים במסגרת סל הבריאות, אני צריכה לעבור בדיקות שהקופה לא מאשרת לי וחלקם יתכן ויצטרכו להתבצע בחו"ל, כי אני זקוקה לשיקום אינטנסיבי בעדיפות לשיקום במים על בסיס יומיומי. גם התייעצויות עם רופאים מומחים שאני צריכה לא נמצאים בסל הבריאות ואנחנו מנסים להפוך כל אבן על מנת למצוא את הבעיה המורכבת ממנה אני סובלת. למרות העובדה שאני סובלת מהשמנה כרונית, עד לפני כמה שנים עוד הייתי מתאמנת ועושה ספורט כי היה חשוב לי לשמור על הבריאות שלי והגוף שלי איפשר לי את זה. תוך כדי המחלה שלי המשכתי לטפל באנשים אחרים ואף הלכתי ללמוד להיות מטפלת במים, כי בעקבות הפיברומיאלגיה נחשפתי עד כמה המים עוזרים ומקלים על הכאבים של המחלה ואמרתי לעצמי כי כל עוד אני עומדת על הרגליים, אני עוזרת לאחרים, אבל היום אני שבר כלי. אני חולמת ורוצה לחזור למצב שבו אוכל לעמוד על הרגליים לא רק בשבילי, אלא כדי לחזור ולעבוד בבתי אבות, לטפל באנשים. יותר מכל אני רוצה להגיע למצב שבו הבן שלי לא יבכה כי הוא מתגעגע לתקופה שבה היינו משתוללים ביחד. בשנתיים האחרונות אני מרגישה כי אני מפספסת את ההזדמנות להיות אמא עבור הבן שלי, כי הוא צריך יותר מחיבוק. חסר לו לטייל איתי בחיק הטבע, ללכת לקניון ולשחק ביחד במשחקים".
בגלל שהחובות של פנינה ואורן תפחו ללא הפסקה, גם הכסף שנכנס מדי פעם בעקבות תרומה נבלע מהר מאוד בחשבון הבנק, על כך אורן סיפר: "יש לנו חברים שעזרו ותרמו מכל הלב והיו גם אנשים טובים נוספים שפגשנו באמצע הדרך שעזרו כמה שיכלו, וגם כאלה שעזרו שראו פרסומים שלנו אבל לצערנו זה לא הספיק עבור תהליך השיקום של פנינה ולשקם את המשפחה שממש על סף תהום. בכל פעם שנכנס סכום מסוים אנחנו צריכים להתלבט ולבחור, האם לקנות מעט אוכל לאכול או להכניס לבנק כדי שלא נקבל עוד טלפון זועם ממנהל הסניף ואני באמת לא יודע מה יוליד יום בהקשר הזה, עד מתי נוכל למשוך ככה עם חובות שנערמים".
מתמטיקה פשוטה, על מנת שפנינה תוכל לעשות את הצעד הראשון והחשוב בדרך להחלמה, אפילו החלמה חלקית שתוכל לעזור לה לתפקד באופן עצמאי,היא צריכה לעבור חמישה טיפולים בשבוע.
עלות של כל טיפול הוא 300 שקלים, עבור רבים מדובר בדמי כיס אבל עבור פנינה כל שקל נחשב ויכול לעזור וזו ההזדמנות של כל אחת ואחד מאיתנו לעזור למי שבמשך שנים רבות היתה שם עבור אחרים בלב ובנפש חפצה.
כל ישראל ערבים זה בזה הוא הרבה מעבר לרק ביטוי על ערבות הדדית אלא חובה מוסרית, אנחנו כחברה חייבים לעזור גם לפנינה ומשפחתה.
חשבון בנק לתרומה:
פנינה זילברליכט בלומנפלד
בנק מזרחי טפחות
סניף 593 (חריש)
מספר חשבון 108100
אפשר גם להעביר בביט וב PayBox בטלפון 052-3339148