חשוב מאוד לזכור שבעוד שאדם צמחוני יכול לאכול ביצים ומוצרי חלב, אדם טבעוני בוחר שלא לאכול מוצרי חלב, ביצים ועוד. יחד עם זאת, הוא יכול להנות ממגוון רחב של ירקות, דגנים, פירות, קטניות, זרעים ואגוזים. לא פעם אנשים שבחרו בטבעונות חשים אתגר גדול כאשר הם מעוניינים לאפות עוגה. מרבית המתכונים לעוגות טעימות ומרשימות שניתן למצוא בספרי מתכונים ובאינטרנט מתבססים על חלב, ביצים ועוד. יחד עם זאת, במציאות שאנו חיים כיום, ניתן למצוא גם לא מעט מתכונים לעוגות טבעוניות. חשוב מאוד לדעת שאפיית עוגה טבעונית טעימה, ייחודית ומרשימה, זה בהחלט אפשרי.
1 צפייה בגלריה
עוגות טבעוניות
עוגות טבעוניות
עוגות טבעוניות
(צילום: CANVA)
על מה חשוב להקפיד כשמכינים עוגה טבעונית?
כאמור, אפיית עוגות לרוב תדרוש ביצים, חמאה, חלב, שמנת להקצפה ועוד. כאשר רוצים לאפות עוגה טבעונית, יש צורך להמיר את המרכיבים הלא טבעוניים במרכיבים טבעוניים. אפייה טבעונית במהותה דומה לאפייה רגילה, כאשר כאמור השינוי הוא רק בחומרים שמשתמשים בהם וביחסים בין החומרים השונים. שמן קוקוס לרוב יחליף את החמאה במתכונים, מחית תפוחי עץ תחליף את הביצים ועל מנת שהעוגה תתפח מוסיפים יותר אבקת אפייה מכמות אבקת האפייה שמכניסים לעוגה רגילה. קרס קוקוס יחליף חלב ושמנת. קרם זה מגיע באחוזי שומן שונים מ5 אחוזים ועד 22 אחוזים, בעוד שחלב נע בין אחוז אחד לשלוש אחוזים ושמנות נעות בין 28 ל42 אחוזים ועל כן, כאשר יש צורך להחליף חלב במתכון כדאי לרכוש קרם קוקוס דל שומן ואילו להחלפת שמנת למתכון יש להשתמש בקרם קוקוס עשיר מבחינת אחוזי השומן שלו. מלבד המרכיבים והמינון של המרכיבים השונים, חשוב לזכור שאפייה היא אפייה ולכן, אין להסתבך יותר מדי. תהליך הכנת העוגה יהיה זהה.
היתרונות של עוגות טבעוניות
העוגה מככבת בחיי היומיום שלנו. לא מעט אנשים אוהבים לאכול עוגה לצד הקפה שלהם באופן יומיומי, ישנם כאלה שמעדיפים לאכול עוגות רק בסופי שבוע או אירועים מיוחדים וכמובן, כמעט בכל חגיגה יש עוגה או כמה עוגות, שמטרתן היא להעניק רגעים מתוקים וטעימים. לא מעט אנשים בטוחים כי כאשר מדובר על עוגה טבעונית, מדובר על עוגה פחות טעימה או מוצלחת מעוגה רגילה, אך אנשים שמאמינים שעוגה טבעונית פחות מוצלחת וטעימה מעוגה רגילה, פשוט לא טעמו עוגה טבעונית. עוגות טבעוניות יכולות להיות מדהימות ועשירות מבחינת הטעם שלהן ומעבר לכך, המראה שלהן יכול בהחלט להיות מרשים וייחודי. מעבר לכך, היתרון הגדול בעוגות מעין אלה הוא שלא פעם הן מכילות מרכיבים בריאים יותר ממרכיבי עוגות רגילות וכן, הן מאפשרות לכל אדם שחי אורח חיים טבעוני להנות מעוגה טובה, איכותית וטעימה בלי נקיפות מצפון.
עוגה טבעונית- האם ניתן להזמין?
אם עברתם לאורח חיים טבעוני או אם אתם מארחים אורחים טבעונים ואתם מעוניינים לפנק את עצמכם או אותם בעוגה טעימה ומיוחדת, חשוב מאוד שתדעו שכיום ניתן למצוא לא מעט קונדיטורים שמציעים עוגות טבעוניות מיוחדות, מרשימות ואיכותיות, בטעמים נפלאים. כאמור, הכנת עוגות טבעוניות צריכה להתבצע בצורה המדויקת והטובה ביותר מבחינת התחליפים הנכונים לעוגה ועל כן, חשוב לבחור בעוגה שהוכנה על ידי איש מקצוע שמכיר את התחום ויודע כיצד לאפות עוגות טבעוניות מדהימות.