"סביר להניח אם נבדוק טוב טוב ב"מגירות" בכאלו שלא נפתחו לאורך השנים או נחפש למעלה ב"בוידעם" בעליית הגג, נגלה אוצרות חבויים. נגלה תכשיטים ישנים שאולי נושאים בתוכם זיכרונות סנטימנטליים אבל לא נמצאים בשימוש. אלו יכולים להיות שרשראות, טבעות, עגילים, צמידים ועוד, ירושה או מזכרת מסבתא או סבא, אימא ואבא, דודה רחוקה ושאר בני משפחה ואולי מתנה שקיבלנו לבת או בר מצווה".

3 צפייה בגלריה
התכשיטים של נטלי
התכשיטים של נטלי
התכשיטים של נטלי
(יח"צ)

את כל אלו נטלי פדר אוספת, מצחצחת, מפרקת ומחדשת והופכת את התכשיט הישן למודרני, מעודכן ומעוצב, כך שניתן יהיה לענוד את התכשיט ולהנציח את המהות הסנטימנטלית, את הזיכרון של אדם יקר או רגע מיוחד בחיינו.
שאלתי את נטלי עד כמה הדבר נפוץ, שאנשים שוכחים מה מסתתר להם במגירות? נטלי מספרת: "את תתפלאי עד כמה אנשים אוספים תכשיטים במהלך השנים ופתאום מגלים הפתעות של ממש. מגיעים אלי כל יום לקוחות ופורסים בפניי אוצרות אישיים בעלי משמעות ומספרים סיפורים מרגשים על השרשרת הישנה של סבתא, טבעת הנישואין הישנה של סבא, צמיד שאמא ענדה כשהיא עלתה ארצה או תכשיט שבור. לפעמים תכשיטים מהווים חלק בלתי נפרד מזיכרונות הילדות וזיכרון של אנשים אהובים ויקרים והסיפורים תמיד מלווים בהתרגשות גדולה ונושאים משמעות עמוקה ובכך גם קושי, מצד אחד התכשיט כבר לא מתאים לרוח התקופה ומצד שני הוא נושא את הערך הסנטימנטלי ורגישות הגבוהה.
התפקיד שלי הוא לקחת את התכשיטים הישנים הללו ולהכניס בהם חיים, צבע ואור, לשנות, לעדכן, לפעמים לפרק ולהרכיב מחדש ויחד עם זאת לשמור על המהות והזיכרון ואלמנטים המחוברים לנוסטלגיה. אני מאמינה שכל תכשיט מספר סיפור מלא במשמעות אישית וכך גם התגובות שאני מקבלת לאחר השינוי, הן מרגשות אותי בכל פעם מחדש.
לפעמים הלקוחות לא מתחברים לאלמנטים הקיימים בתוך התכשיטים הישנים ועם זאת רוצים לשמור על הזיכרון והערך הנוסטלגי שטבוע בחומר עצמו, במקרים כאלה אני יוצרת עבורם תכשיט חדש הנוצר מהחומר הישן הנושא את הזיכרון של פעם".

3 צפייה בגלריה
נטלי פדר
נטלי פדר
נטלי פדר
(יח"צ)

נטלי עורכת מפגשים וחוגי בית בהם המשתתפות מביאות תכשיטים ישנים שאינם בשימוש ובאווירה אישית, ברגישות יוצאת דופן ולפעמים לראשונה נשמע סיפור שמאחורי התכשיט. הסיפור הופך לחומר גלם ולהשראה ליצירת תכשיט חדש שיעבור מדור לדור.
נישה נוספת וייחודית בה עוסקת נטלי היא תכשיטים בהם משולבים אבני מואסונייט. המואסוניט הוא מינרל טבעי ונדיר הרבה יותר מיהלום, הוא גדל בתנאי מעבדה והקרוב ביותר לאיכויות היהלום.
שאלתי את נטלי עד כמה ההבדל בין יהלומים מהטבע לאבן המואסוניט בא לידי ביטוי במחיר הסופי, היא השיבה: "בצורה חסרת תקדים מואסוניט זול יותר מהיהלום. קראט אחד של יהלום טבעי מושלם יעלה החל מ- 5,000 דולר ועד 18,000 דולר, לעומת זאת אבן מואסוניט באותה רמת איכות של נקיון וצבע, תעלה לא יותר מ- 500 דולר. אני מייבאת את המואסוניט ממעבדות אשר מתמחות בגידול וייצור האבן בהודו, ולכן יכולה להציע אותה ללקוחותיי במחירים שנעים בין 700-1700 שקל לקראט עגול ונקי. אגלה לך סוד מאחורי הקלעים של עולם האופנה, ברוב המקרים בהם סלבריטאים עונדים תכשיטים משובצים באבן גדולה מאד ומשמעותית מאד, כנראה מדובר במואסוניט ולא ביהלום. מואסונייטים איכותיים ברמת גימור גבוהה תופסים מקום יותר ויותר משמעותי בעולם התכשיטים, כי זו ההגדרה המושלמת של "ללכת עם ולשלם בלי".
בימים האלה של משבר הקורונה העולמי זה מהווה פתרון יצירתי לתכשיט מרהיב בלי "לקרוע את הכיס". נטלי התחילה את דרכה המקצועית בבית הספר לצורפות "אומנית" ביפו שם למדה צורפות, עיצוב תכשיטים והתמחתה בעיצוב מודלים בשעווה.

3 צפייה בגלריה
התכשיטים של נטלי
התכשיטים של נטלי
התכשיטים של נטלי
(יח"צ)

לאורך השנים העיצובים השונים של נטלי פדר השתתפו בתחרויות בין לאומיות, בתערוכות ומוצגים במוזיאון הבורסה ליהלומים ברמת גן. כיום ניתן למצוא בסטודיו של נטלי תכשיטים למכירה מזהב, יהלומים ואבני חן בעיצוב מקורי ובהתאמה אישית ללקוחותיה, חנות הבוטיק שלה ממוקמת בקניון פולג בנתניה ברחוב אמנון ותמר 6.
נטלי נולדה באנגליה במנצ'סטר ועלתה לארץ עם משפחתה בשנת 1982 ומאז נתנייתית בלב ובנשמה. במשך שנים ארוכות נטלי פעילה חברתית בעיר נתניה ואף כיהנה כיושבת ראש מעגל נשים נתניה והסביבה לזכרן של הילה בכר ז"ל ומיכל אהרונוף-בן-רעי ז"ל, המעגל פועל ותורם לחיזוק השכבות החלשות של הקהילה בנתניה. הייתה לי פגישה מרתקת עם אשת חיל ואמנית יוצאת דופן שמחזירה חיים לתכשיטים ישנים שנשכחו במגירה ומציעה תכשיטים ייחודיים ומתאימים לכל כיס בחנות הבוטיק שלה.
האתר של נטלי
מאמר על המואסונייטים
לינקים לתכשיטי מואסונייטים