5 עובדות שלא ידעתם על נחשים הנחש אמנם נראה מפחיד, אבל רק 9 מתוך כ-42 מינים של נחשים בארץ הם ארסיים. לוכד נחשים בעמק חפר יודע להבחין, כמובן, בין נחשים ארסיים לבלתי ארסיים, ולכן הוא האיש שילכוד עבורכם את הנחש. חשוב לדעת כיצד לבחור לוכד נחשים טוב, אבל לפני הכול קבלו כמה עובדות מדהימות על הנחשים:
1 צפייה בגלריה
הלוכדים לכידת נחשים
הלוכדים לכידת נחשים
הלוכדים לכידת נחשים
(צילום: יח"צ)
1. הנחש מריח בעזרת הלשון. לנחש יש חוש ריח מפותח ביותר, והקולטנים מצויים על גבי הלשון שלו. מסיבה זו, פעמים רבות אפשר לראות נחש מוציא את הלשון כלפי חוץ. הוא בוחן את סביבתו וקולט את הריח באוויר כדי לראות אם יש טרף פוטנציאלי בסביבה או שאולי יש סכנה שכדאי להתרחק ממנה.
2. הנחש הגדול והנחש הקטן. הנחש הגדול ביותר שתועד בעולם הוא נחש האנקונדה (הירוקה) שמצוי בדרום אמריקה בנהרות האמזונס ואורכו יכול להגיע ל-8 מטרים ואף יותר מכך. לצורך ההשוואה, אורכו של הנחש הקטן ביותר בעולם הוא רק 10 סנטימטרים. זהו הלפטוטיפלופס קרלי המצוי באי ברבדוס.
3. לא תתפסו אותו. הממבה השחורה נחשב לנחש המהיר ביותר בעולם, ובהחלט לא קל לתפוס אותו. הוא מסוגל להגיע למהירות של 5 מטרים בשנייה ולעקוף אצנים מקצועיים.
4. חיה מוגנת בישראל. לצד בעלי חיים רבים, הנחש נחשב לחיה מוגנת בישראל. מלבד הסכנה שבהתעסקות עם נחש, זוהי הסיבה לכך שאסור לנסות ללכוד נחש או להרוג אותו, אלא להזמין לוכד נחשים מקצועי.
5. הנחש מכיש כי הוא מגן על עצמו. בדרך כלל הנחש לא ינסה להתעסק עם יצורים גדולים ממנו בהרבה כמו האדם ויעדיף לברוח. אבל אם הוא ירגיש מאוים, הוא בהחלט יכול להכיש. זוהי הסיבה שבגללה הנחשים מכישים בני אדם.
איך בוחרים לוכד נחשים? לכידת נחש בבית או בחוץ מצריכה מיומנות, היכרות עם דרכי התנהגותו של הנחש וניסיון רב. לא כל אחד יכול ללכוד נחשים. למעשה, כדי לעבוד בתחום יש צורך לקבל רישיון מיוחד מרשות הטבע והגנים. רק לוכד נחשים מורשה יכול להתקרב אל הנחש וללכוד אותו. לפיכך, הדבר הראשון שצריך לעשות כאשר מזמינים לוכד, הוא לשאול אותו אם יש ברשותו רישיון בתוקף. כמו בכל תחום, כדאי לבדוק אם ללוכד הנחשים יש ניסיון בתחום. כמו כן, אם אתם מכירים אנשים שעבדו עם לוכד טוב, כדאי לבקש מהם המלצה. עניין של מחיר אחת השאלות הבולטות יותר בתחום של הזמנת שירותי לכידת נחשים הוא המחיר. לוכד נחשים מחיר הוא פרמטר המשתנה בהתאם לסוג העבודה שיש לבצע, המורכבות שלה, סוג הנחש (ארסי או לא) ומאפיינים רבים ושונים. לא מומלץ לעבוד עם לוכד אשר ממהר לסגור את המחיר בטלפון מבלי לשאול שאלות לגבי אופי הלכידה (שטח, מיקום וכו'), או עם לוכד המציע מחיר זול מדיי, שכן ייתכן שמדובר באדם בלתי מקצועי. אדם שאיתו לא תרצו לעבוד אם אתם רואים נחש. מכל מקום, כדאי לשלם קצת יותר ללוכד שמבין היטב בנחשים ולדעת שאתם מוגנים.
צור קשר עם לוכד נחשים באתר: https://halochdim.co.il/ או בטלפון: 03-3810040