מה צריך לדעת שמאי מקרקעין בנתניה על שוק הנדל"ן בתקופת הפוסט קורונה. בימים אלו המדינה מצויה בתקופת הפוסט קורונה. עדיין מתנוסס המאמר על בנימינה ועדיין קיים חשש מהמדינות האדומות והווריאנט ההודי. תחום שמאות המקרקעין התאים עצמו לתקופת הקורונה וחלק משמאי המקרקעין בנתניה הוסיפו הסתייגויות בדוחות השמאיים לעניין אי הוודאות. לדעת שמאי מקרקעין בנתניה, בתקופת הקורונה הנכסים המסחריים והמשרדים סבלו מרמות ביקושים נמוכים ורמת הסיכון, לרבות משך מציאת שוכר חלופי עלתה. בשל הסגרים, החל"ת וכל מה שהביאה הקורונה, מוסדות התכנון נכנסו לגרעון תכנוני ונוצר מחסור רב בקרקע מתוכננת למגורים. נתניה מהווה אזור ביקוש. באזורי הביקוש עקומת עליית המחירים הינה חדה ביותר. יחד עם התייקרות הקרקע, בתקופה האחרונה חלה עלייה מהותית בתשומות הבנייה כגון: אלומיניום, מלט, פלסטיק ועוד.
2 צפייה בגלריה
נתניה מכרז רמי
נתניה מכרז רמי
נתניה מכרז רמי
(צילום: מנהל התכנון)
מה צריך לדעת שמאי מקרקעין על מחירי הדירות בנתניה? לא צריך להיות שמאי מקרקעין בכדי לדעת שמחירי הדירות מאמירים בעיקר בתקופת הפוסט קורונה. מדינת ישראל כל הזמן בוחנת הזדמנויות על מנת להנגיש את הדירות לזוגות הצעירים. במאמר זה נדבר על כמה שיטות מעניינות ופרויקטים בנתניה אשר מטרתם להנגיש חלק מדירות המגורים לזוגות הצעירים ולהתמודד על מגמות עליית המחירים. מכרזי רשות מקרקעי ישראל - מחיר מופחת: ביום 8.6.2021 פרסמה רשות מקרקעי ישראל מכרז להקמת 359 יחידות דיור בשכונת עין התכלת. על פי חוברת המכרז שמספרו מר/138/2021, המגרש יחולק לשני מתחמי תכנון. מתחם תכנון ד' בגוש 8322 חלקות 364, 365 יכלול 74 יחידות דיור במחיר מופחת ו - 75 יחידות דיור אשר יימכרו בשוק החופשי. מתחם תכנון ה' בגוש 8322 חלקות 366 יכלול 105 יחידות דיור במחיר מופחת ו - 105 יחידות דיור אשר יימכרו בשוק החופשי. על פי חוברת המכרז, מחירו המינימלי של מ"ר דירתי יעמוד על 14,200 ₪ ומחירו המרבי יעמוד על 15,550 ₪. הוצאות הפיתוח לשני המתחמים יעמדו על כ - 67,000,000 ₪. מה שמעניין במכרז הנוכחי, הוא, שהמכרז דומה לתכנית מחיר מטרה שקדמה לתכנית מחיר למשתכן. על פי חוברת המכרז, יש לערבב בין הדירות המוזלות לבין הדירות הרגילות. ערבוב זה מבטיח את טיב הבנייה התואם את הסטנדרטים כיום. על פי המכרז, תהיה העדפה של הקצאת דירות לבני מקום וכן רוכש אשר ימכור את דירתו בטרם חלפו 5 שנים, ישלם קנס של 450,000 לרשות או משרד הבינוי והשיכון. להלן מפת השכונה ומיקום הפרויקט (קרדיט: אתר רשות מקרקעי ישראל).
2 צפייה בגלריה
מתחם בינוי נתניה
מתחם בינוי נתניה
מתחם בינוי נתניה
(צילום: מנהל התכנון)
מה צריך לדעת שמאי מקרקעין בנתניה על שיטות נוספות לריסון מחירי הדירות? בעבר היו דיבורים על הסבת משרדים במרכזי הערים לצרכי מגורים. כיום משרד האוצר בוחן ומגבש תכנית אשר תסדיר הסבת משרדים למגורים במרכז הארץ. לדעת שמאי מקרקעין בנתניה, הכשרת משרדים לשימושי מגורים אינו דבר של מה בכך והתכנון ייצור בעיות סביבתיות ועומסים על התשתיות. בסביבת משרדים אין גני ילדים ואין את כל השירותים הנדרשים לתושב. יחד עם זאת, המגמה של המעבר לעבודה מהבית מייתרת חלק מהמשרדים החדשים שנבנו במרכז. בשל משבר הקורונה משרדים מסויימים נותרו נטושים והבעלים של המשרד ממשיך לשלם ארנונה גבוהה. ייתכן והעירייה תסכים לשימושי מגורים במשרדים בהנחה והארנונה שתשולם לעירייה תשאר בייעוד משרדים ולא בייעוד מגורים מוזל יותר. פרויקטים נוספים ששמאי מקרקעין בנתניה צריך להכיר: שמאי מקרקעין בנתניה צריך להכיר את התכנון הצפוי בשכונת כוכב הים בנתניה. כיום השכונה אינה מפותחת פרט לכמה מבנים צמודי קרקע. על פי מנהל התכנון, ביום 21.1.2020 אושרו מספר תכניות הקובעות הוראות בינוי לשכונה. שמאי מקרקעין בנתניה נדרש להכרות עם כל המגמות החדשות גם בשכונות החדשות וגם בשכונות הוותיקות. על פי התכנון, התכנית תקום בגושים מספר 9137 חלקות 102, 82, 116 ובגוש 91387 חלקה 139. בגוש 9137 חלקה 102 צפוי לקום בניין אשר יכלול 38 יחידות דיור בשילוב עם שימושי מסחר (2 קומות). להלן חלק מתרשים התכנית: בגוש 9137 חלקה 82 צפוי לקום בניין אשר יכלול 18 יחידות דיור בצפיפות של 13 יח"ד לדונם. מה צריך לדעת שמאי מקרקעין בנתניה על מיסוי מקרקעין: בביצוע עסקה המקרקעין קיימים כמה תשלומי מס עיקריים. מס רכישה - משולם על ידי הרוכש. מס שבח - משולם על ידי המוכר היטל השבחה - משולם על ידי המוכר. תשלומים לרשות מקרקעי ישראל - משולם על ידי המוכר. שמאי היטל השבחה נדרש לשליטה מעמיקה בכל הקשור לפסיקה הרלוונטית ביותר בתחום. בנוסף, אמדן היטל השבחה או השגה לחיוב שקיבלתם דורש מהשמאי יצירתיות רבה והבנה מעמיקה בחוק התכנון והבנייה. כיום התנגדות / ערר לחיוב בהיטל השבחה מתבצעת לרוב מול שמאי מכריע. שלבי ההתנגדות לחיוב בהיטל השבחה מ תבצעים על פי תיקון 84 לחוק התכנון והבנייה. טרם בחירת שמאי מקרקעין בנתניה עליכם לוודא שהשמאי בקיא בסביבה התכנונית, ולו, שליטה מעולה בכל תחומי מיסוי המקרקעין. שמאי מקרקעין בנתניה אשר לו שליטה במיסוי מקרקעין יידע לתת לך ערך מוסף ולחסוך לך עשרות ואף מאות אלפי שקלים. למאמר המלא: שמאי מקרקעין בנתניה במשרדנו, א.פז שמאות מקרקעין, שמאי מקרקעין עם ניסיון של עשרות שנים הבקיאים במגוון תחומי שמאות המקרקעין. למשרדנו, הכרות רבה עם תחומי מיסוי המקרקעין. ידוע, כי בעסקת מקרקעין רב הנסתר על הגלוי, ולכן, אנו נשמח לתת לכם ייעוץ חינם בכל סוגיה. א.פז שמאות מקרקעין טלפון: 2698* אתר: https://shamay-mekarkein.com/ המידע הינו כללי בלבד ואינו משפטי ועלול להשתנות. בביצוע פעולה במקרקעין יש להתייעץ עם גורם מוסמך.