ישנם גופים עסקיים, ציבוריים ואחרים הנזקקים לשירותי הסעות על בסיס קבוע מדי יום ביום, ועליהם נמנים, מפעלים, מוסדות חינוך ובריאות ומעסיקים אחרים. בנוסף, יש ביקוש להסעות מזדמנות לאירועים מיוחדים כמו: חתונות, כנסים, טיולים ועוד. להסעות יש יתרונות רבים ללקוחות המבקשים אותן אבל כדי לקבל את המיטב מכל הסעה יש לבחור את החברה שמספקת שירותי הסעות אשר בנויה לספק את השירות המקצועי והיעיל ביותר.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

הרצון של כל לקוח הוא להסיע את הקהל שלו בצורה בטוחה ומהירה עם הגעה בזמן לאתר המבוקש, וכמובן, בצורה הנוחה ביותר. להלן המדריך המלא לבחירת חברת הסעות לכל נסיעה בארץ.
1. סוג הנסיעה – יש לבחור את החברה על פי סוג הנסיעה. חברה, מוסד או מפעל העובדים 24/7 המבקשים הסעה קבועה של כמות עובדים רבה בשעות שונות, חייבים לבחור חברה שמסוגלת להעמיד מספר רכבים בו זמנית למשמרות בוקר וצהריים. בנוסף, כלי רכב המסוגלים להסיע כמויות משתנות של נוסעים, ובין היתר, אוטובוסים, מידיבוסים ומיניבוסים. למשמרת בוקר יהיה צורך באוטובוסים ואילו למשמרות לילה מיניבוסים. כך ניתן יהיה לחסוך כסף. לנסיעות מזדמנות לאירועים ניתן להזמין רכבים בהתאם לכמות הנוסעים הנדרשת.
2. גמישות תפעולית – יש לוודא שלחברה קיימת גמישות תפעולית. כלומר: יכולת להגיב למצבים משתנים כולל מקרים בהם נוצרות תקלות. הצורך בשינויים מהירים או קבועים מגיע בנסיבות שונות. מפעל הקולט עובד חדש חייב לסגור עם החברה על שינוי במסלול ובנקודות איסוף וירידה. מקרה אחר הוא מענה לרכב הסעות תקול. כך, לדוגמא באירוע חתונה החייב להתחיל בשעה יעודה. תקלה ברכב ברגע האחרון או מחלת נהג מחייבת אספקת רכב ו/או נהג אחרים במהירות.
3. בטיחות – יש לוודא שהחברה מנוהלת על פי הוראות הבטיחות המוכתבות על ידי משרד התחבורה. הדבר אומר הימצאות קצין רכב הדואג לתחזוקה מתאימה של כל סוגי הרכבים כולל טיפולים קבועים, תיקונים ועוד. החשיבות היא, כמובן, לכל סוגי ההסעות.
4. רכבים מודרניים - יש לוודא שלחברה יש רכבים מודרניים ונוחים מאובזרים היטב. יש לכך חשיבות בטיחותית. כאשר לרכבים יש מנגנוני בטיחות למניעת החלקות והתהפכויות, חיישני רוורס, מערכות להתראה על סטיות ממסלול או קרבה מסוכנת לרכב הנוסע מקדימה ועוד, הנסיעה בטוחה יותר. נושא אחר הוא לגבי נוחות, והדבר אומר כסאות נוחים, מערכות תאורה ומולטימדיה ועוד. באוטובוסים לטיולים יש צורך במערכות כאלו כולל מסכים, רמקולים וציוד אחר.
5. נהגים מוכשרים ומנוסים המכירים את הוראות הבטיחות – נהגים שעוברים הכשרה מתאימה המתנהלים באדיבות לנוסעים ונוסעים על פי חוקי התנועה. כאלו המכירים את הדרכים ואף מצוידים במערכות ניווט מודרניות. בבחירת חברה להסעת תלמידים למשל, יש לוודא שהנהגים מצייתים לחוקי הבטיחות בכל מה שקשור, למשל, להעלאת והורדת תלמידי בתי ספר ועוד.
6. ביטוחים – לוודא שההסעה כוללת גם את כל הביטוחים המתאימים כולל ביטוח רכב, ונוסעים, צד ג' ועוד. כמובן לוודא שהחברה יכולה להגיש חשבונית מוכרת ללקוח.
7. הנהלה ערנית ומקצועית – הצורך של מוסדות המזמינים על בסיס קבוע כמו גם לקוחות מזדמנים הוא לקבל שירותי הסעות מהנהלה מקצועית היכולה לייעץ לגבי סוג הרכב המתאים לכל משימה. לטיול, להסעת תלמידים, לאירוע ועוד, ובנוסף, ייעוץ לגבי שאלות אחרות הקשורות בשירות. הנהלה כזאת גם תקפיד על מתן מענה מושלם לכל לקוח להסעה שהוא מקבל.
כאשר כל אלו נבדקים והחברה נמצאת מתאימה כדאי לבדוק מחירים ולבחור את החברה על פי כל השיקולים הללו.