ביטוח דירה- במה מדובר?
אם אחרי התלבטויות רבות סוף סוף מצאתם את דירת החלומות שלכם ורכשתם אותה, אתם בוודאי לא רוצים לחשוב במעמד המרגש הזה על אסונות טבע שונים שיכולים לפגוע בדירה שלכם כגון: רעידת אדמה, שריפה ועוד. אולם, דווקא במעמד הזה חשוב מאוד שתחשבו על זה על מנת להערך בצורה הטובה ביותר לכל מקרה שלא יבוא. בכדי לשמור על הדירה שלכם, כדאי שתעשו ביטוח דירה. ביטוח דירה מורכב ביסודו משלושה אלמנטים מרכזיים: ביטוח מבנה, ביטוח תכולה וביטוח צד ג.
האלמנטים של ביטוח דירה
כאמור, ביטוח דירה מורכב מ3 אלמנטים: ראשית כל: ביטוח המבנה. הבית של כל אדם משמש כמבצר שלו וכמקלט שלו. יחד עם זאת, המבנה עצמו איננו חסין מפני אסונות שונים ועל כן, ביטוח מבנה לדירה מעניק למובטח הגנה ביטוחית מפני אירועים שונים שיגרמו לנזק במבנה כגון: שריפה, דליקה, פיצוץ בלון גז, נזקי טבע כגון שיטפון, התמוטטות חלק מהמבנה או כל המבנה וכן, נזק למעטפת המבנה כגון: הצנרת של המבנה ועוד.
1 צפייה בגלריה
ביטוח דירה
ביטוח דירה
ביטוח דירה
(צילום: CANVA)
אלמנט שני הוא ביטוח התכולה. מכיוון שמרבית הנכסים של האדם מצויים כדרך קבע בבית שלו, חשוב מאוד לבטח אותם בצורה הטובה ביותר מפני מצבים של נזקים או גניבות. חשוב מאוד שתזכרו שהרכוש שלכם איננו מוגן כאשר הוא מצוי בביתכם אלא הוא עדיין חשוף לסכנות שונות ועל כן, אין ספק שכדאי לבטח את תכולת הדירה שלכם.
אלמנט שלישי הוא ביטוח צד ג. מדובר על הנזקים שנגרמו לאנשים שונים שביקרו בדירה שלכם ונגרם להם נזק כלשהו בה. כך לדוגמא: אם אורח שהגיע לדירה שלכם החליק בה ונגרם לו נזק גופני חמור, ביטוח דירה צד ג יתן מענה ביטוחי לבעל הדירה על הפגיעות של אותו אדם.
כיצד תחסכו בביטוח דירה?
לאחר שהבנתם שביטוח דירה הוא ביטוח חובה שכן, נזקים שונים יכולים להגרם לכל מבנה ורכוש ובכל עת, אתם בוודאי שואלים את עצמכם: איך לחסוך בביטוח דירה? הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לחסוך בביטוח הדירה שלכם:
דבר ראשון, בדקו את גובה ההשתתפות העצמית. כאשר נגרם נזק למבנה או לתכולה הפעלת ביטוח הדירה כרוכה בתשלום השתתפות עצמית. גובה ההשתתפות העצמית משתנה מחברה חברה
חשוב לבחור במסגרת הביטוח רק את הכיסויים המתאימים שיכולים לסייע לכם לחסוך בעלויות. יש לוותר על כיסויים פחות רלוונטיים לכם.
טיפ שלישי הוא לבחור כיסויים משלימים. ביטוח דירה כולל ביטוח מבנה וביטוח תכולה. כדאי שתבדקו אם מגיעה לכם הטבת הצטרפות לשני הביטוחים הללו באותה חברת ביטוח.
ביטוח דירה מחיר הוא דבר המשתנה בהתאם לפרמטרים שונים ובהתאם לחברה שבה אתם בוחרים. חשוב מאוד שתבחרו בחברה המציעה לכם את המחיר המשתלם ביותר תמורת הביטוח שהיא מציעה ובד בבד, את הכיסויים הרלוונטיים לכם במסגרת ביטוח זה.