רשימת "למען נתניה" למועצת העיר חילקה ביום חמישי עלוני בחירות בבתי כנסת בנתניה, כשעל העלונים מופיעים פתקי ההצבעה לרשימה עם האותיות "נת", לפני המועד שהחוק מאפשר את הצגת האותיות.
על פי חוק הבחירות (דרכי תעמולה), "פרט לתקופת 42 הימים שלפני יום הבחירות, לא תהיה תעמולת בחירות באמצעות השימוש - אם בכתב ואם בצורה אחרת - באות המציינת רשימת מועמדים".
"למען נתניה", שבראשה עומד חבר המועצה עופר אורנשטיין, המועמד לראשות העירייה, עשתה, כאמור, שימוש במנשר הכולל את אותיות הרשימה ביום חמישי, חמישה ימים בטרם יחול המועד הראשוני המותר לכך, יום שלישי הקרוב (מחרתיים).
1 צפייה בגלריה
הפליירים של אורנשטיין | צילום: שירות מיינט
הפליירים של אורנשטיין | צילום: שירות מיינט
הפליירים של אורנשטיין | צילום: שירות מיינט
בסיעת "נתניה אחת", בראשות ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, טענו כי מדובר באלפי עלונים שהופצו בבתי הכנסת, ופנו כבר בחמישי בשעות הערב לאורנשטיין ולסגנו, עו"ד אדיר בנימיני, להסיר את הפרסומים עד למחרת, יום שישי, בשעה 10:00.
ב"נתניה אחת" הזהירו שאם הפרסומים לא יוסרו, הם יגישו עתירה לקבלת צו מניעה ליו"ר ועדת הבחירות, אך בסופו של דבר החליטו שלא לעשות כן.
פרט מעניין נוסף הנוגע למנשרים שהפיצה "למען נתניה" הוא "היעלמותם" מהם של נציגי הרשימה החילוניים, עו"ד בנימיני, מספר שתיים ברשימה וחבר מועצה מטעם מפלגת "שינוי" לשעבר, ואדי עובד, יו"ר ועד תושבי שכונת גלי ים, הממוקם רביעי.
מי שכן מופיעים בעלונים הם נציגים הנמנים עם הציבור הדתי-לאומי, אורנשטיין ועו"ד רחלי צינקין, שפרשה מ"הבית היהודי" ומדורגת שלישית ברשימה.
לצדם מופיעים חברי מועצה לשעבר מטעם "המפד"ל", שגם הם העבירו את תמיכתם ל"למען נתניה", אך אינם נכללים במקומות ריאליים ברשימה: עו"ד מנחם (מנדי) וייס, שכיהן כסגן ראש העירייה, וסיימון מונק.
לעומת זאת, במודעות ובפוסטים ברשת הפייסבוק מטעם "למען נתניה", מופיעים שבעת המדורגים ראשונים ברשימה, לרבות עו"ד בנימיני, עובד ונציגים חילוניים נוספים.
מ"למען נתניה" נמסר בתגובה: "מדובר בפרסום ייעודי בנושא חינוך, ולכן באופן טבעי הופיעו בו חברי מועצה בעבר, בהווה ובעתיד העוסקים בתחום החינוך, כפי שעו"ד בנימיני הופיע בפרסומים בנושא איכות הסביבה ועו"ד לישי שמש בפרסומים נושא הצעירים.
"לגבי הטענה של 'נתניה אחת' בעניין האותיות, הנושא נמצא בבדיקה, אולם תמוה בעינינו שמפלגה כמו 'נתניה אחת', האחראית למספר רב של עברות על דיני הבחירות וחוקי התעמולה, כגון שלטים במקומות לא חוקיים, שימוש במשאבים ציבוריים, כמו צילומים רשמיים מטעם העירייה, הזמנת עובדי עירייה לכנסים, נאומים פוליטיים באירועים עירוניים ועוד, מצאה לנכון להעיר לנו על כך. על כך נאמר: 'טובל ושרץ בידו'".
מ"נתניה אחת" נמסר: "בחרנו שלא להגיש עתירה כי אין לנו באמת עניין שסיעתו של אורנשטיין תקבל קנס על כך שעברה על החוק. הגוף השיפוטי היחיד שרלוונטי עבורנו בנושא זה הוא הציבור, שאנו חושבים שהוא מספיק חכם להבין שעופר בחר לצפצף על החוק ולהשיג יתרון על סיעות חדשות שנכנסו לזירה הפוליטית זה עתה.
"עופר התבקש במכתב התראה לאסוף כבר ביום חמישי את העלונים, אך כצפוי העדיף את טובתו על פני החוק וההגינות, שכן להבנתנו נציגיו לא טרחו לבצע איסוף ולו של פלאייר אחד. אנו נמתין לזמן החוקי על מנת לחשוף את האות שלנו בבחירות הקרובות, וזאת אף שלא השתנתה מהבחירות הקודמות".