ראש מועצת אבן יהודה, אבי הררי, הגשים את חלומם הגדול של ראשי הרשויות המקומיות ברחבי הארץ, שבימים אלה טרודים בניהול מסעות הבחירות שלהם כדי לזכות בקדנציה נוספת.
בשבוע שעבר, בישיבת מליאת המועצה, הצהירו כל 11 החברים כי הם מזדהים עם סיעתו של הררי, המונה כיום חמישה מנדטים. משמעות הצעד הנדיר היא, שאם עד סוף ספטמבר, המועד האחרון להגשת רשימות המועמדים לבחירות המקומיות, אף רשימה לא תעשה כן, כלל לא ייערכו בחירות באבן יהודה.
במקרה כזה, יוכל הררי לבחור את הרכב המליאה לקדנציה הבאה, על פי ראות עיניו. הררי, שנבחר לתפקיד לראשונה בבחירות הקודמות, נהנה גם כך בתקופת כהונתו מקואליציה מקיר לקיר, בלי אף חבר אופוזיציה.
1 צפייה בגלריה
אבי הררי וחברי המועצה. "הדבר הכי חשוב הוא שאני אוהב את העבודה שלי"
אבי הררי וחברי המועצה. "הדבר הכי חשוב הוא שאני אוהב את העבודה שלי"
אבי הררי וחברי המועצה. "הדבר הכי חשוב הוא שאני אוהב את העבודה שלי"
"עם כל הצניעות, היתה לי הרגשה שכל חברי המליאה ייתנו לי את המנדט שלהם. אני עובד אתם חמש שנים יחד, בשיתוף ובהרמוניה, והם יודעים שאף אחד לא יכול להתמודד מולי, בזכות התמיכה שאני זוכה לה בציבור. למרות זאת, התרגשתי מאוד מהמעשה שלהם", אומר הררי (68), לשעבר סגן ראש המועצה ובכיר בשב"ס.
"אני לא עושה תיקוני קוסמטיקה בשנת בחירות. החל מיומי הראשון בתפקיד באתי לעבוד למען הציבור. אני מתעורר ב-04:30 בבוקר ומכין את יום העבודה שלי. בכל יום אני מקבל 100 מסרונים ו-30 שיחות טלפון, ומקפיד לענות לכולם, בלי להתחמק. אני מודה למי שפנה אליי, ויכול להפנות אותו לאיש המקצוע הרלוונטי במועצה, שאני בטוח שיוכל לסייע. אם התושב לא זכה לסיוע, הוא מוזמן לחזור אליי. יש אצלי קבלת קהל קבועה ביום שלישי, אבל הדלת שלי פתוחה כל השבוע, ומי שמגיע ורוצה לפגוש אותי, אני מקבל אותו. מקסימום הוא מחכה כמה דקות".
בקדנציה של הררי ראויים לציון בין היתר הקמת בית הספר היסודי הראשונים, השלישי בסך הכל ביישוב; הקמת תשעה גני ילדים, שניים מתוכם למען ילדים עם צרכים מיוחדים; חידוש תשתיות הכבישים והרחובות; הקמת שמונה גני משחקים והכנת תוכנית מתאר. מדי שנה זכתה המועצה בראשותו בפרס אישור ניהול תקין של משרד הפנים, ובחמישה כוכבי יופי מטעם המועצה לישראל יפה, והיא נחשבת אחת מ-21 רשויות איתנות ברחבי הארץ, שאינן זקוקות לאישור משרד הפנים לתקציבן השנתי, אף שרוב הכנסותיה מגיעות מארנונה למגורים.
"מדובר באמת בראש מועצה שעושה עבודה מדהימה. אני לא בטוחה שיש אח ורע במקומות אחרים להספקים ולעשייה שלו", אומרת סגנית ראש המועצה, לימור גיל שני, מסיעת "יש עתיד".
"אני מדברת עם תושבים מכל המפלגות, מבוגרים וצעירים, ואנשים פשוט תומכים בו מקצה לקצה. ב'יש עתיד' ישבנו והתלבטנו, והחלטנו לתמוך בו ולקוות שימשיך בעשייה המבורכת הזאת. התמיכה שלנו בו בכלל אינה מובנת מאליה. אבי קשוב, זמין, ואם יש מישהו מחברי המליאה שסבור שצריך לעשות דבר מה אחרת, או מעלה רעיון שאבי לא חשב עליו, הוא הכי פתוח לזה בעולם. למה להחליף מישהו שעובד טוב?".
הררי: "ראש רשות צריך להבין שחברי המליאה, שפועלים בהתנדבות, הם חלק בלתי-נפרד מניהול המועצה. צריך לשתף אותם ולהתחשב בדעתם, לפני שראש הרשות מקבל החלטות, ואז הם הולכים אתך באש ובמים. אני יודע מאיפה באתי ולאן אני הולך, ולא מתנשא מעל אף אחד.
"אני לא לובש חליפות ועניבות, ומי שרואה אותי לא יגיד שאני ראש מועצה. הדבר הכי חשוב הוא שאני אוהב את העבודה שלי, אפילו שהיא שוחקת ומלחיצה, וקם אליה כל בוקר בחשק. חשוב לי לציין גם את 240 עובדי המועצה המסורים, שנותנים מעצמם 200 אחוז למען התושבים".