יו"ר האופוזיציה במועצת העיר נתניה, הרצל קרן, הודיע השבוע רשמית על התמודדותו לראשות העירייה, מטעם רשימה חדשה שהקים בשם "עוצמה לנתניה".
תהיה זו הפעם השנייה ברצף שקרן (60) נאבק על הבכורה והחמישית שהוא עומד בראש רשימה המתמודדת למועצת העיר. בבחירות הקודמות הוביל קרן את סיעת "למען נתניה", שהקים יחד עם עופר אורנשטיין, לזכייה בחמישה מנדטים, אך הובס על ידי ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, במרוץ לראשות העירייה.
קרן, שעד אז נהג להצליף בפיירברג-איכר מספסלי האופוזיציה, הצטרף לקואליציה בראשותה, מונה למשנה לראש העירייה וקיבל את האחריות על מינהלי האכיפה וההנדסה - תפקידים שמילא בהתנדבות.
בחודש מרץ 2017, עם פרסום הודעת המשטרה על קיום תשתית ראייתית לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים נגד ראש העירייה, פרשה "למען נתניה" לאופוזיציה.
1 צפייה בגלריה
עוצמה לנתניה | צילום: עצמי
עוצמה לנתניה | צילום: עצמי
עוצמה לנתניה | צילום: עצמי
לקראת הבחירות הקרובות, הציפייה הייתה שקרן ישוב ויתמודד מטעם הסיעה על ראשות העירייה, אך בחודש מרץ השנה הדהים יו"ר האופוזיציה כאשר החליט להצטרף לרשימה של ח"כ לשעבר, יוני שטבון, בתור מספר שתיים. השידוך לא ארך זמן רב מדי, ובחודש שעבר הודיעו קרן ועו"ד ענת לביא-אזולאי, שפרשה יחד אתו מ"למען נתניה", לשטבון על פרידה.
בראיון משותף שהעניקו קרן ושטבון ל"ידיעות נתניה" לאחר האיחוד, הסביר הראשון כי "הגעתי להכרה שיש רצון עז בציבור לשינוי, למישהו חדש, צעיר ורענן שיעמוד בראשות העירייה...אני אדם מפוכח וריאלי, אין לי אגו. המטרה שלנו היא להחליף את השלטון, ולמענה הסכמתי לוותר על התמודדות לראשות העירייה. אני עושה זאת בלב שלם ובנפש חפצה".
מה השתנה מאז?
"כשהתבטאתי בזמנו זה היה בסיטואציה שהאמנתי בלב שלם שהשילוב בין יוני לביני יכול להביא למהפך. המציאות טפחה על פניי והוכיחה שמה שחשבתי לנכון ונראה גם בסקרים באותו זמן, התברר בדיעבד כטעות. הדבר הזה חייב אותי לקבל החלטה להפריד כוחות, לחזור לבסיס שלי ולהתמודד באופן עצמאי, וכך עשיתי".
איזה נזק נגרם לך בעקבות החיבור לשטבון והפרידה ממנו?
"אני סבור שלא נגרם נזק משמעותי, שכן ציבור בוחריי המסורתי שמח שאני רץ באופן עצמאי, וגם קהלים נוספים שמחפשים אלטרנטיבה לפיירברג-איכר סבורים שעדיף לי להתמודד לבד ולא באופציה הקודמת".
אתה מאמין שיש בכוחך לגבור על פיירברג-איכר?
"אני ער לכך שפיירברג-איכר, למרות החקירות, היא עדיין ראש עירייה פופולארית. אם יוגש נגדה כתב אישום, בהחלט יש מצב שבו כל ההתמודדות תיפתח לחלוטין. אי אפשר גם להתעלם מרחשי לב של ציבור גדול בנתניה שמרים ראש עירייה מצוינת, אבל 20 שנה בתפקיד זה מספיק וצריך לרענן את השורות".
סגניתו של קרן ברשימתו החדשה, הנקראת, כאמור, "עוצמה לנתניה", היא חברת המועצה ענת לביא-אזולאי, תושבת רמת פולג, ששמרה על לויאליות כלפיו לאורך הדרך.
מספר שלוש הוא לב קרשניקר, פעיל שכונות ותיק מקריית נורדאו, סגן יו"ר ההסתדרות במרחב השרון לשעבר וגמלאי של התעשייה האווירית.
אחריהם ברשימה עו"ד אורי רפאל, שבבחירות הקודמות עמד בראש רשימת "צדק חברתי", אשר לא עברה את אחוז החסימה; ד"ר אולגה (אולי) ברמסון, לשעבר סגנית מנהל תיכון "אלדד"; דודי כהן, פעיל חברתי ותושב שכונת גלי ים; עומר שחר, סגן יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר "יונתן" וחבר ועד מרכז העיר; פולי ברנס, פעילה חברתית בצפון העיר; אורית נויגרשל, פעילה חברתית ותושבת קריית נורדאו.
"אני מאמין שבעבודה משותפת נוכל להפוך את עירנו נתניה למקום שעוד יותר טוב לגור בו ולמקור גאווה לכולנו. אני מציע את עצמי לתפקיד ראש העירייה ומתחייב להמשיך ולשרת את הציבור ביושר, בהתמדה ובמקצועיות שאפיינו אותי לאורך השנים", סיכם קרן.