חברות במועצת העיר עשויה לעיתים להיות השלב הראשון בדרך לחברות בכנסת ישראל. הסתכלו על רוברט אילטוב ויואל רזבוזוב, שעשו בדיוק את הדרך הזאת.
אילטוב (46), יו"ר סיעת "ישראל ביתנו", מתגורר במרכז העיר. הוא כיהן במועצה בין השנים 1998 ל-2006, תחילה מטעם "ישראל בעלייה" ובקדנציה השנייה מטעם "ישראל ביתנו".
רזבוזוב (38), ח"כ מטעם מפלגת "יש עתיד", מתגורר בשכונת עיר ימים, וכיהן כחבר מועצה בסיעת "נתניה אחת" בראשות ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, בין השנים 2008 ל-2012.
1 צפייה בגלריה
יואל רזבוזוב ורוברט אילטוב
יואל רזבוזוב ורוברט אילטוב
יואל רזבוזוב ורוברט אילטוב
"ההבדל בין הפעילות במועצת העיר לבין הפעילות בכנסת גדול מאוד", מסביר ח"כ אילטוב, "הפעילות במועצה קשורה לחיי היום-יום של התושבים ולא נוגעת בנושאי מאקרו כמו ביטחון, כלכלה, מדיניות חוץ. המועצה היא גוף חשוב הנוגע להתנהלות בסוגיות כמו חינוך, ניקיון ורווחה. בכנסת אתה לא יכול להיות בקשר ישיר עם תושבי העיר".
ח"כ רזבוזוב: "במועצת העיר אפשר ממש לגעת באנשים, ואילו בכנסת אתה בירושלים, והדברים הרבה יותר גלובליים וגדולים. במועצה התוצאות הן מיידיות יותר, ודרך החברות בה גם פשוט יותר לעזור לפתור בעיות ספציפיות של תושב".
החברות במועצה סייעה לכם בעבודתכם כחברי כנסת?
אילטוב: "אין ספק שהחברות במועצה נתנה לי בסיס חשוב לפעילות הפרלמנטרית. צברתי ניסיון בפעילות מול הציבור, ומול מערכות פוליטיות ובירוקרטיות. זו ההזדמנות היום, לפני הבחירות המקומיות, לקרוא לאנשים להיות מעורבים בחיים הפוליטיים העירוניים, כדי שנבנה תשתית של פוליטיקאים לעתיד".
רזבוזוב: "מובן שהחברות במועצה סייעה לי. הגעתי לכנסת עם ניסיון ועשייה במערכת פוליטית, ועם ידע על הצבעות, על הצעות לסדר ותיקונים - דברים שמקבילים במועצה ובכנסת. למדתי שבכנסת מתקבלות הרבה החלטות שנראות מוצדקות לטובת הציבור, אבל מצד שני את הכסף לוקחים מהעירייה, שנאלצת להעלות ארנונה לתושבים כדי לעמוד בעלויות".
כיצד סייעתם לנתניה בתור חברי כנסת?
אילטוב: "הנושא האחרון שאני, מרים פיירברג-איכר וחבר המועצה ד"ר גרש פישמן הובלנו יחד, הוא הכרה בנתניה כעיר קולטת עלייה, שבמסגרתה היא קיבלה מהמדינה תקציב של יותר מחמישה מיליון שקלים. ד"ר פישמן ואני גם הצלחנו למנוע את הפיטורים באגף הקליטה בנתניה, כדי שהמערכת תוכל לקלוט עולים בצורה טובה ונכונה, והם ימשיכו לפתח את העיר. המדינה היא זו שצריכה לתת לעיריות את התקציבים הנדרשים לקליטת העלייה. זה עניין לאומי ולא עירוני".
רזבוזוב: "הייתי שותף להכרה בנתניה כעיר קולטת עלייה, בתור יו"ר ועדת הקליטה בכנסת הקודמת. זה אבסורד שרמת השרון מוכרת כעיר קולטת עלייה משנות ה-50, אף שהגיעו אליה הרבה פחות עולים מאשר לנתניה. בתור יו"ר השדולה למען קבורה אזרחית, הוקמו בתקופתי שישה-שבעה בתי עלמין אזרחיים, אחד מהם בנתניה, כדי לתת מענה ליותר מ-300 אלף עולים שאינם נחשבים ליהודים על פי ההלכה".
האם בכוונתכם להתמודד על ראשות העירייה בעתיד?
אילטוב: "יש לנו ראש עירייה טובה, שמנהלת את העיר בצורה יוצאת מן הכלל, וכל עוד היא ממשיכה בתפקיד אתן לה את מלוא הגיבוי והחיזוק. לי יש הרבה מאוד עבודה ברמה הארצית והבין-לאומית. אולי בעתיד אחזור לפעילות עירונית".
רזבוזוב: "בינתיים אין לי אפילו מחשבה כזאת. אני מרגיש שאני מצליח לשנות סדרי עולם בכנסת, בנושאים שאני מוצא לנכון, ואני רואה את עצמי שם".
במי תבחרו בבחירות המקומיות?
אילטוב: "פיירברג-איכר לראשות העירייה ו'ישראל ביתנו-רימונים' למועצה".
רזבוזוב: "פיירברג-איכר לראשות ו'נתניה אחת' למועצה"