הסיעות "ישראל ביתנו" בראשות בוריס צירולניק ו"רימונים" בראשות ד"ר גרש פישמן - עשויים להתמודד בבחירות המקומיות הקרובות בנתניה ברשימה משותפת.
ד"ר פישמן יעמוד בראש הרשימה, ששמה טרם נקבע, צירולניק ידורג שני ונפתלי בחטיאר, שהחליף השנה את ד"ר פישמן כחבר מועצה מטעם "רימונים" בהסכם רוטציה, יתפוס את המקום השלישי. את המהלך קידם ח"כ רוברט אילטוב ("ישראל ביתנו"), ששימש בעצמו חבר מועצה בנתניה בעבר ומוזכר כמועמד עתידי לראשות העירייה, בתמיכת יו"ר המפלגה ושר הביטחון, אביגדור ליברמן.
2 צפייה בגלריה
בוריס צ'ירולניק | צילום: שירות מיינט
בוריס צ'ירולניק | צילום: שירות מיינט
בוריס צ'ירולניק | צילום: שירות מיינט
האיחוד בין נציגי סיעות יוצאי מדינות חבר העמים לא היה מובן מאליו. כבר בבחירות האחרונות אמורים היו צירולניק, ששימש חבר מועצה מטעם "ישראל ביתנו" בשלוש הקדנציות הקודמות, וד"ר פישמן, חבר המפלגה, לרוץ יחד, כאשר צירולניק תופס את המקום הראשון וד"ר פישמן מיד אחריו. אלא שבין השניים נתגלעו חילוקי דעות, ובסופו של דבר התמודדו בבחירות שלוש רשימות על לב "הקהל הרוסי": "ישראל ביתנו" בראשות צירולניק, "רימונים" בראשות ד"ר פישמן ו"יחד" בראשות ליאוניד קרול, יו"ר סיעת "ישראל ביתנו" במועצת העיר לשעבר וכיום עוזרו האישי של ח"כ אילטוב.
"ישראל ביתנו" ו"רימונים" זכו במנדט אחד כל אחת, ואילו "יחד" לא עברה את אחוז החסימה.
לאחר הבחירות נכנס ד"ר פישמן לקואליציה העירונית, וקיבל את תפקיד הממונה על תחום הקליטה במקום צירולניק, שעבר לאופוזיציה ובהמשך חזר לקואליציה.
היחסים בין שני חברי המועצה הידרדרו עוד יותר לפני כשנתיים וחצי, אז נערך מפקד של "ישראל ביתנו" בנתניה, שבעקבותיו מונה ד"ר פישמן ליו"ר הסניף על חשבון צירולניק.
2 צפייה בגלריה
גרש פישמן | צילום: שירות מיינט
גרש פישמן | צילום: שירות מיינט
גרש פישמן | צילום: שירות מיינט
"בין צירולניק וביני לא הייתה שנאה, אלא חילוקי דעות, כמו שקיימים בין בעל לאשה. נפגשנו, דיברנו ויישרנו את ההדורים", אומר ד"ר פישמן, "כיום שנינו מעוניינים שהיחסים יהיה כמו שצריך, כי יש לנו מטרה משותפת: לדאוג לאיכות החיים בעיר ולקדם תחומים כמו ספורט, תיירות, קליטה, הנדסה ועוד. יש בנתניה בסביבות 51 אלף עולים ממדינות בריה"מ לשעבר, שעלו לארץ אחרי 1990. אני מכיר את פוטנציאל המצביעים בעיר ל'ישראל ביתנו' וחושב שביחד אנחנו יכולים להשיג לפחות ארבעה מנדטים".
ח"כ רוברט אילטוב, יו"ר סיעת ישראל ביתנו, מסר: "ברצוני לברך על האיחוד של רשימות 'רימונים' ו'נתניה ביתנו' ולאחל להם הצלחה בבחירות הקרובות למועצת העיר. אני בטוח כי האיחוד יתרום לתושבי העיר נתניה וישפר את חייהם, שכן מדובר באנשים איכותיים ומקצועיים בעלי ניסיון רב בפעילות המוניציפלית".