3 צפייה בגלריה
המעליות בחוף סירונית (צילום: רן אליהו)
המעליות בחוף סירונית (צילום: רן אליהו)
המעליות בחוף סירונית (צילום: רן אליהו)
יו"ר האופוזיציה במועצת העיר נתניה, הרצל קרן, שלח ביום ראשון מכתב תלונה ליועצת המשפטית לעירייה, נילי ארז-סורוקר, על מה שהוא מגדיר "שימוש במשאבי העירייה והציבור לצורך ביצוע תעמולת בחירות מצדה של ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, וסיעתה 'נתניה אחת'".
על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, "במהלך ששת החודשים שקודמים למועד הבחירות, לא יפורסם, ככלל, על ידי הרשות המקומית, פרסום בשמו או בתוארו של נבחר הציבור, או שכולל את תמונתו".
במכתבו טוען קרן, כי "למרבה תדהמתי, בפועל, מקרינה העירייה זה זמן סרטונים עירוניים, שבהם מופיעה ראש העירייה, על גבי מסכי הענק המוצבים בלובי מעליות הירידה לחוף סירונית". לפנייתו צירף קרן צילומי מסך להמחשה.
3 צפייה בגלריה
הרצל קרן  (צילום: אסף פרידמן)
הרצל קרן  (צילום: אסף פרידמן)
הרצל קרן (צילום: אסף פרידמן)
עוד טוען יו"ר האופוזיציה, כי גם על בניין ארגון גמלאי עיריית נתניה ברחוב שדרות בנימין, תלויים שלטי תמיכה של פיירברג-איכר, אף שהארגון נתמך על ידי העירייה.
קרן אף מעיד, כי בידיו "ראיות על כך שגורמים במטה הבחירות של פיירברג-איכר מבקשים מעובדי עירייה לסייע לראש העירייה בבחירות, ובכלל זה לגייס בעבורה רשימות של תומכים, לתלות שלטים וכיו"ב".
לדברי קרן, "התנהלות חמורה זו, של ראש העירייה ושל העירייה, מצטרפת להזמנות האישיות ששלחה פיירברג-איכר לעובדי העירייה לכנס הבחירות שערכה לפני שבועיים. במענה למכתבי אלייך (ליועצת המשפטית, נ"א) בנושא, נאמר לי על-ידך כי פיירברג-איכר שלחה את ההזמנות 'בשוגג'. בעניין זה אציין, כי מספר ההזמנות ששלחה ראש העירייה הסתכם למיטב ידיעתי בהיקפים ניכרים, כך שמוזר ותמוה שהדבר נעשה 'בשוגג'".
לאחר שהתלונן גם על אי-מענה לפנייה קודמת שלו, באשר לעובדי עירייה המעלים ברשת הפייסבוק פוסטים התומכים בראש העירייה, הודיע קרן, כי יפנה לוועדת הבחירות המרכזית בנוגע למקרים שפירט, "אם האמור במכתבי לא יטופל ויתוקן".
3 צפייה בגלריה
מרים פיירברג-איכר (צילום: עידו ארז)
מרים פיירברג-איכר (צילום: עידו ארז)
מרים פיירברג-איכר (צילום: עידו ארז)
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "באשר לסרטונים במערכת המולטימדיה ברחבי מוסדות ציבור עירוניים - הרי שכבר בסוף מאי 2018 היא שונתה בהתאם להנחיות בעת תקופת בחירות, ומוצגים בה סרטים בהתאם. בבדיקה שנערכה בתחילת השבוע נמצאה תקלה במערכת המולטימדיה במעלית הים, והנושא טופל באופן מיידי. באשר לשלטי בחירות על גבי משרדי גמלאי העירייה - יובהר כי אין מדובר במבנים בבעלות העירייה. כמו כן, הכללים החלים על עובדי העירייה אינם חלים על גמלאי העירייה, ועל כן הדבר אינו עבירה על חוק הבחירות".