1 צפייה בגלריה
יוני שטבון והרצל קרן (צילום: אסף פרידמן)
יוני שטבון והרצל קרן (צילום: אסף פרידמן)
יוני שטבון והרצל קרן (צילום: אסף פרידמן)
דרמה פוליטית בנתניה: בהמשך לפרסום מוקדם יותר היום ב"מיינט נתניה", הודיע הרצל קרן ליוני שטבון על פרישתם שלו ושל עו"ד ענת לביא-אזולאי מהרשימה בראשות חבר הכנסת לשעבר.
רק לפני ארבעה חודשים סיכמו קרן, יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, ושטבון, המועמד לראשות העירייה, על איחוד כוחות, כאשר שטבון יוביל את הרשימה וקרן ישמש כסגנו. בחודש שעבר הצטרפה גם חברת המועצה, לביא-אזולאי, שדורגה רביעית, אחרי ליאורה לוי, מהנדסת תוכנה ומקורבת לשטבון, השלישית ברשימה.
כעת ירכיב קרן רשימה חדשה ויתמודד מטעמה על ראשות העירייה.
בהודעה רשמית שפרסם קרן, נכתב כי: "ההחלטה לעזוב רשימה שהייתה לי ולענת לביא-אזולאי בית ודרך, נבעה מהרצון להביא שינוי עם משב רוח חדש ומתוך מטרה להוות אלטרנטיבה שלטונית מרכזית וחזקה גם לראשות העיר וגם במועצת העיר .
"לנוכח מחלוקות ופערים בראיית הדברים. ובעיקר, קריאות רבות של תושבים יקרים, שמלווים אותנו שנים רבות, החלטתנו לבטל את איחוד הכוחות עם יוני שטבון.
"יוני הוא אדם ראוי ואנו מאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו הפוליטית. אנו מאמינים שנשתף עימו פעולה במועצת העיר הבאה, לטובת ולרווחת תושבי העיר נתניה.
"בימים אלה, אנו מקיימים פגישות קדחתניות להרכב ולחיבור רשימה חדשה, בראשות הרצל קרן, שתרוץ גם לראשות העיר, ואשר תשקף את כל שכונות העיר ומגזרי האוכלוסייה. וביחד נוביל את העיר לפיתוח ולשגשוג בשנים הבאות".
תגובת יוני שטבון: "לפני מספר חודשים, יחד עם תושבי העיר נתניה ושותפיי, בחרנו להוביל לשינוי בהנהגת העיר. הגיעה העת להתחדשות אחרי שלטון ארוך של 20 שנה בעיר. "הרצל קרן ידידי, דמות פוליטית ותיקה בעיר, לרבות חבר בקואליציית פיירברג במשך כשלוש שנים, בחר היום שלא להיות שותף לכמיהה של תושבי העיר לדרך חדשה ולראש עיר חדש בנתניה. ייתכן, שידידי קרן, לאחר כל כך הרבה שנים במועצת העיר, חושש לאמץ תפיסות ניהול חדשות ולהיפרד מנורמות השלטון הישן לטובת מנהיגות צעירה ונקייה. אני מאחל לו בשלב זה בחייו, הצלחה בכל דרך עקבית שיבחר . "בבחירות הקרובות, לא אזגזג ואתמודד, כפי שהתחייבתי, על ראשות העיר מול מרים פיירברג (במידה והחוק יאפשר לה) עבור כל תושבי נתניה: חילוניים ודתיים, צעירים ומבוגרים, עולים וותיקים".