3 צפייה בגלריה
מרים פיירברג-איכר משיקה את מסע הבחירות (צילום: יח"צ)
מרים פיירברג-איכר משיקה את מסע הבחירות (צילום: יח"צ)
מרים פיירברג-איכר משיקה את מסע הבחירות (צילום: יח"צ)
היום (24.6) תערוך ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, את אירוע השקת מסע הבחירות שלה ושל סיעתה, "נתניה אחת", במלון ליאונרדו פלאזה שברחוב אוסישקין בעיר.
תהיה זו הפעם הראשונה שבה תצהיר פיירברג-איכר רשמית על התמודדותה לקדנציה חמישית לראשות העירייה, אם כי במערכת הפוליטית וגם בקרב קהל גדול בעיר ידעו זה מכבר על כוונתה להתמודד.
האירוע יתקיים על רקע ההמתנה להחלטת פרקליטות המדינה, האם להגיש נגד ראש העירייה כתב אישום בפרשה שבה היא חשודה, שנה ושלושה חודשים לאחר פירסום הודעת המשטרה על קיום תשתית ראייתית להעמדתה לדין. בכינוס תציג פיירברג-איכר את המצטרפים החדשים לרשימה, אבי סלמה, פעיל בצפון העיר ובקרב עולי צרפת, הכדורגלן אמיה טגה, ואיש ערוץ 9 יאן לוינזון, המוכר בקרב יוצאי מדינות ברית המועצות לשעבר.
3 צפייה בגלריה
אבי סלמה (צילום: פרטי)
אבי סלמה (צילום: פרטי)
אבי סלמה (צילום: פרטי)
לצדם, תציג ראש העירייה את חברי הסיעה הנוכחיים שימשיכו עמה: ממלא מקומה אלי דלל, סגניתה שירי חגואל-סיידון וחברי המועצה רפי ימין, יוסי דורון ושושנה (צ'וצ'י) זילברברג.
פיירברג-איכר תסקור את התפתחות העיר במהלך הקדנציות הקודמות שלה, ותציין את הנושאים שבכוונתה להתמקד בהם בקדנציה הבאה, אם תיבחר: התחדשות עירונית על כל גוניה, תוך התמקדות באזורים הוותיקים של העיר; פיתוח התעשייה, המסחר והתיירות כמקור פיתוח כלכלי לעיר ויצירת מקומות תעסוקה לתושבי העיר, השקעה מאסיבית בחינוך.
כמו בבחירות הקודמות, ישמש בן זוגה של פיירברג-איכר, רוני איכר, מעין "מנהל על" של מטה הבחירות. סיסמת הבחירות שנבחרה היא: "אהבה אחת. נתניה אחת", כשברקע פניה של פיירברג-איכר.
ראש העירייה סירבה להתייחס לאירוע, ואמרה רק כי היא "מודה לתושבי נתניה על התמיכה המדהימה לאורך כל הדרך".
3 צפייה בגלריה
אמייה טגה (צילום: אבי מועלם)
אמייה טגה (צילום: אבי מועלם)
אמייה טגה (צילום: אבי מועלם)
בתוך כך שלח השבוע יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, הרצל קרן, מכתב ליועצת המשפטית לעירייה, נילי ארז-סורוקר, ובו טען כי "הובא לידיעתי, ואף ראיתי במו עיניי, זימונים ששלחה ראש העירייה בשבוע האחרון מהסלולארי האישי שלה לעובדי עירייה לאירוע השקת קמפיין הבחירות שלה. מיותר לציין שהזמנה שכזו מצידה של פיירברג-איכר מנוגדת באופן בוטה וקיצוני להנחיות ולהוראות היועץ המשפטי לממשלה".
במכתבו דרש קרן מארז-סורוקר להורות לפיירברג-איכר לחדול מהזמנת עובדי העירייה לכנסים פוליטיים ואף לדווח ליועץ המשפטי לממשלה על פעולתה של ראש העירייה, לטענתו.
מהעירייה נמסר: "ההנחיה של השירות המשפטי היא כי על עובדי הרשות המקומית לשמור על תדמית נייטרלית בעיני הציבור ועליהם להקפיד כי מעשיהם לא יתפרשו כתמיכתם במועמד כזה או אחר. על כל עובד רשות להקפיד כי במהלך ההשתתפות במפגש ישמור על תדמית נייטרלית על כל המשתמע מכך".
מפיירברג-איכר לא התקבלה תגובה.