3 צפייה בגלריה
עופר אורנשטיין (צילום: אברי טרופר)
עופר אורנשטיין (צילום: אברי טרופר)
עופר אורנשטיין (צילום: אברי טרופר)
האירוע נערך באולם הכנסים של מלון "מצפה ים" לצדו של אורנשטיין עמדו ראשי תנועת "למען נתניה" ובראשם עו"ד אדיר בנימיני, הצפוי להשתבץ במקום השני ברשימה וכן פעילים ותומכים רבים שמילאו את האולם עד אפס מקום. "מובילים דרך חדשה " תהיה הסיסמא שתלווה את קמפיין הבחירות
בנאום ההכרזה מנה אורנשטיין את הישגיו הרבים לאורך 15 השנים בהם הוא מכהן במועצת העיר והסביר מדוע הבשיל כעת המועד למהפך בהנהגת העיר והדגיש את הצורך לרענן את השורות ולבצע שינוי מחשבתי בכל סדרת הניהול ולהכניס רוח חדשה.
בין השאר סקר את הישגיו בקביעת המדיניות העירונית בנושאי חינוך (ההגדלת תקציב המתנ"סים ב 50% , יישום דשא סינטטיי בכל גני הילדים , שדרוג חלק מבתי הספר הישנים, הכפלת תקציב בני הנוער , הוספת סייעת שנייה בגנים), ארנונה (התחלת הפעימה הראשונה של הורדת הארנונה לעסקים קטנים) , ועוד (ארגון חידון התנ"ך לבתי הכנסת, ארגון הפרוייקט החינוכי "סטודנטים בונים קהילה "שפועל ב 4 שכונות בעיר עם 200 תלמידים) .
אורנשטיין הזוכה לאהדה רבה בקרב ציבור הבוחרים הרחב ציין שהוא מכבד את ראש העיר המכהנת, מרים פיירברג-איכר, אבל קרא לה לפרוש בשיא ולהעביר את שרביט ההנהגה לדור הבא , אבל ציין שגם אם לא תעשה זאת הוא המועמד היחיד שיכול לגבור עליה, לאור הקונצנזוס שהוא נהנה ממנו בציבור, העשייה הציבורית ארוכת השנים שלו והחזון החדשני שהוא מציג לציבור.
בנאומו, אשר זכה לתשואות רמות מצד קהל הנוכחים, סיפר אורנשטיין על הדרך הארוכה שעשה במשך כל השנים בהם הוא שירת את תושבי העיר באופוזיציה ופירט את ההישגים הרבים שהגיע אליהם.
לאחר מכן, התייחס לשיקולים שעמדו מאחורי ההחלטה לצאת מן הקואליציה עם פרסום הידיעה שכתב אישום הולך להיות מוגש כנגד ראש העירייה: "ערכים הם נצחיים פוליטיקה היא זמנית.וביחד עם החברים קיבלנו החלטה אמיצה לוותר על מדרכה עקומה מזהב ולשמור על דרך העפר הישרה . לשמור על הערכים שלנו כתנועה מכל משמר. יושר, ניקיון-כפיים ושקיפות הן נשמת אפה של תנועת 'למען נתניה' האמיתית".
3 צפייה בגלריה
עופר אורנשטיין מכריז על מועמדותו לראשות העיר נתניה (צילום: אברי טרופר)
עופר אורנשטיין מכריז על מועמדותו לראשות העיר נתניה (צילום: אברי טרופר)
עופר אורנשטיין מכריז על מועמדותו לראשות העיר נתניה (צילום: אברי טרופר)
אורנשטיין הציג את חזונו כיצד תראה העיר נתניה בראשתו בדור הבא. כראש עיר התחייב אורנשטיין להעמיד את החינוך בראש סדר העדיפויות, תוך העמקת החינוך לערכים והשקעה בלמידה חדשנית כדי להכין את הילדים שלנו לאתגרי העתיד."אני רוצה שכל ילד שיגיע לביה"ס ירגיש כמו מלך. בית ספר קודם לטיילת, גן ילדים קודם לשדרה של דקלים "
להמשיך את רפורמת שינוי סיווגי הארנונה בעיר נתניה, לפעול לייעול המנגנון העירוני וקידום פתרונות בתחום התחבורה בעיר. עוד התחייב אורנשטיין לפעול לפיתוח תעשיית היי-טק וטכנולוגיה מתקדמת ע"י הסבת מבני תעשייה מסורתית לתעשייה מתקדמת והפעלת לחץ להפיכת המכללה האקדמית נתניה לאוניברסיטה.
קידום פרויקטים של התחדשות עירונית, מלחמת חורמה במטרדי לכלוך,פסולת בניה וחניה כפולה, הגנה על משאבי הטבע וחוף הים מבניה נדל"נית, המשך פיתוח תוכניות קהילתיות לצעירים וגמלאים במסגרת המתנ"סים וביצוע מהפכת שירות לתושב בעיריית נתניה.
הציבור התרגש במיוחד כאשר הודה לאשתו רלי שהולכת איתו בדרך הציבורית במשך 15 שנה : " בלעדייך אני חצי בן אדם אומר השיר , ואני אומר שבלעדייך שום דבר ממה שהשגתי לא היה קורה "
אורנשטיין סיים את דבריו במילים: "אני גדלתי בשכונת בן ציון בדירת 2.5 חדרים . לֹא-גָבַהּ לִבִּי-- וְלֹא-רָמוּ עֵינַי;וְלֹא-הִלַּכְתִּי, בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי. גרתי כמעט בכל שכונות העיר: בן ציון, צפון העיר, מרכז העיר, דורה, אזורים, נורדאו, גבעת האירוסים, קריית השרון. אני מכיר היטב את העיר הזאת. אני מכיר את היטב אנשיה".
בשולי דבריו הוסיף גם כי הוא "רואה שליחות בלהיות גשר בין כל חלקי הציבור. להפסיק את השבטיות . להפסיק את הקיצוניות .להפסיק את 'ההפרד ומשול' של השלטון הקיים. דרך המלך נלך. ובדרך הזאת המתונה, המאחדת יש מקום לכולם. אני הולך להיות ראש העיר של הצעירים ושל הגמלאים, של העולים ושל הותיקים, של השכונות הותיקות ושל השכונות החדשות, של הגברים ושל הנשים, של החילוניים ושל הדתיים. אני הולך להיות ראש העיר של כולם".
3 צפייה בגלריה
 עו"ד אדיר בנימיני (צילום: אברי טרופר)
 עו"ד אדיר בנימיני (צילום: אברי טרופר)
 עו"ד אדיר בנימיני (צילום: אברי טרופר)
עו"ד אדיר בנימיני: "התחושה באוויר היא שניתן לעשות את זה. תושבים רבים, גם כאלה שמעריכים את פיירברג, סבורים שהגיע הזמן לומר לה תודה ולהתחיל פרק חדש בתולדות העיר. אנחנו הולכים לעשות זאת. נעביר את הגה ההנהגה לדור הבא של ילידי נתניה ולהביא בשורה חדשה, צעירה ורעננה שתשנה סדרי עולם. עופר אורנשטיין הוא האיש שיעשה את זה ובכל הכוח".