3 צפייה בגלריה
פיירברג-איכר (צילום: אסף פרידמן)
פיירברג-איכר (צילום: אסף פרידמן)
פיירברג-איכר (צילום: אסף פרידמן)
"נתניה אחת", רשימתה של ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, מתחדשת בשני חברים חדשים, שידורגו בצמרת הרשימה לקראת הבחירות הקרובות: הכדורגלן אמייה טגה, ואבי סלמה, פעיל בצפון העיר ובקרב קהילת עולי צרפת.
לטגה (33), תושב שכונת קריית השרון וסטודנט למשפטים במכללת נתניה, הובטח, כי יקבל את תיק הספורט, וכן תפקידים העוסקים בתחומי הנוער והקהילה. על פנייתה של פיירברג-איכר לטגה פורסם בלעדית ב"ידיעות נתניה" בסוף חודש מרץ השנה.
3 צפייה בגלריה
אבי סלמה (צילום: פרטי)
אבי סלמה (צילום: פרטי)
אבי סלמה (צילום: פרטי)
טגה נחשב למודל לחיקוי בקרב בני נוער בעדה האתיופית. הוא מעביר הרצאות במוסדות חינוך, בבסיסי צה"ל ובארגונים למיניהם, על הדרך שעבר כעולה חדש, על הגזענות והאלימות שחווה, על הצלחותיו וכשלונותיו כספורטאי.
"נפגשתי עם מתמודדים לא מעטים, וברגע שניתנה לי הזדמנות לתרום בתחומים שאני מבין בהם, ולא להיות סתם 'עוד אחד', החלטתי ש'נתניה אחת' היא המקום שלי", אומר טגה.
סלמה (36) אמור לסייע לפיירברג-איכר בחיזוק מעמדה בקרב שני קהלים: תושבי צפון העיר, איזור גדול וחשוב בנתניה, שבאחרונה נשמעים ממנו דברי ביקורת כלפי ראש העירייה, בגין הזנחתו; וקהילת עולי צרפת, הנחשבת לאחד מבסיסי הכוח העיקריים של יוני שטבון, המועמד לראשות העירייה.
סלמה, מנהל נציגות של בנק זר בארץ, הוא בוגר תואר ראשון במינהל עסקים וביטוח ותואר שני במינהל עסקים ושיווק. בשנתיים האחרונות הציף בפני העירייה בעיות שעלו מצפון העיר, והיה שותף להסכמות שהושגו בין ראש העירייה לבין נציגי האיזור, באשר לרישום ילדי נתינים זרים בבתי הספר. סלמה מעורה מאוד גם בקהילת עולי צרפת, הוא חבר ועד הקהילה במרכז העיר, וממקימי רשימה "צרפתית", שהתמודדה בבחירות 2008 והיתה קרובה לזכות במנדט.
עם עזיבתה של סגנית ראש העירייה, ד"ר אביטל לאופר, בקדנציה הבאה, ועם פרישתו האפשרית של יו"ר המועצה, שלמה ישי, מהחיים הפוליטיים, אמור סלמה, אדם מסורתי ושומר שבת, לקרוץ גם לציבור הדתי. "נתניה היא עיר יהודית במדינה יהודית. עיריית נתניה מעולם לא הפעילה מוסדות ועובדים בשבת, ומבחינתי הנוהג הזה צריך להימשך", מצהיר סלמה, ומוסיף: "אני מתחייב לא לקבל תפקיד בשכר".
3 צפייה בגלריה
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
מסתמן, כי דירוג רשימת "נתניה אחת" ייראה כך: פיירברג-איכר בראש, אלי דלל במקום השני; שירי חגואל-סיידון שלישית; ואחד מהשניים, סלמה או חבר המועצה, רפי ימין, יתפוס את המקום הרביעי, ואילו האחר ימוקם חמישי. טגה צפוי לקבל את המקום השישי, ואחריו עולה ממדינות ברית המועצות לשעבר, שעמו מתנהל מו"מ, במקום דימה בולט שהודיע על עזיבה. המשמעות היא, ששלושה חברים אחרים בסיעה - שלמה ישי, שושנה (צ'וצ'י) זילברברג ויוסי דורון - יידחקו למקומות שעלולים להיות לא ריאליים.