2 צפייה בגלריה
עופר אורנשטיין ואדיר בנימיני (צילום: שירותיי מיינט נתניה)
עופר אורנשטיין ואדיר בנימיני (צילום: שירותיי מיינט נתניה)
עופר אורנשטיין ואדיר בנימיני (צילום: שירותיי מיינט נתניה)
עופר אורנשטיין, יו"ר סיעת "למען נתניה", צפוי להתמודד על ראשות עיריית נתניה. בסיעה טוענים, כי ההחלטה מסתמכת על הפידבקים והתגובות שמקבל אורנשטיין מהציבור, הרואה בו, לטענתם, אלטרנטיבה ראויה לראש העירייה הנוכחית, מרים פיירברג-איכר.
עוד טוענים ב"למען נתניה", כי על פי סקרים שקיימו, התמיכה באורנשטיין ובסיעה הולכת ומתחזקת.
אורנשטיין, חובש כיפה סרוגה, הוא חבר מועצת העירייה זה 15 שנה, ועובד כמנהל בכיר בחברת הייטק בין-לאומית. בקדנציה האחרונה הצטרפה "למען נתניה" לקואליציה העירונית, אורנשטיין שימש כממונה על המתנ"סים בדרום העיר ובמזרחה, והגדיל את תקציבם באופן ניכר.
בין היתר, יזם אורנשטיין את פרויקט "סטודנטים בונים קהילה", דחף להתקנת דשא סינתטי בכל גני הילדים בעיר, הגה את חידון התנ"ך לבתי הכנסת ועוד.
עם פירסום הודעת המשטרה, על קיום תשתית ראייתית להעמדה לדין של פיירברג-איכר, בחודש מרץ אשתקד, פרשה "למען נתניה" לאופוזיציה, ומאז מרבה אורנשטיין להעלות שאילתות והצעות לסדר בנושאים שונים, בישיבות המועצה.
לפני חודשיים הודיע יו"ר הסיעה, הרצל קרן, על חבירה לח"כ לשעבר, יוני שטבון, המתמודד על ראשות העירייה. אורנשטיין סירב להצטרף למהלך, ונשאר לעמוד בראשות "למען נתניה". סגנו ברשימה לקראת הבחירות יהיה חבר המועצה לשעבר מטעם הסיעה, עו"ד אדיר בנימיני.
2 צפייה בגלריה
עופר אורנשטיין (צילום: עצמי)
עופר אורנשטיין (צילום: עצמי)
עופר אורנשטיין (צילום: עצמי)
"טרם התגבשה החלטה סופית, האם אורנשטיין ירוץ לראשות העירייה, אבל ברור לנו מכל הנתונים שיש בידינו, כי שעת השין הולכת ומתקרבת", אמר בנימיני. "להערכתי, אם עופר יחליט להתמודד, הוא הולך להיות המועמד שיעניק אלטרנטיבה אמיתית לכל מי שסבור שהגיע הזמן לשינוי בהנהגת העיר. יש לו הניסיון ויש לו היכולת והאנרגיות לעשות את זה".
מלבד אורנשטיין, כבר הכריזו על מועמדותם יוני שטבון, אפרים בולמש, מוטי הוד ויהודה זפרני.
בתוך כך, פנה בשבוע שעבר בנימיני ליועצת המשפטית לעירייה, נילי ארז-סורוקר, בבקשה להנחות את מפעיל עמוד הפייסבוק העירוני, להסיר באופן מיידי את כל התמונות שבהן מופיעה דמותה של פיירברג-איכר, בהתאם להנחיה שפירסם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. מדובר בתמונות שפורסמו בתקופת "שנת הבחירות".
נוסף על כך, ביקש בנימיני לברר, האם עובדי עירייה מפעילים, באופן עקיף או ישיר, את עמוד הפייסבוק של סיעת "נתניה אחת", בראשות ראש העירייה, שעבר באחרונה הסבה ושינה את שמו לשמה של פיירברג-איכר. "עסקינן בעמוד סיעתי-פוליטי, שאינו אמור לעשות שימוש בתכנים (מדיה אלקטרונית) פרי עבודתם של עובדי הרשות המקומית. חל איסור על עובדים מטעם הרשות להפעיל עמוד זה", כתב בנימיני.
מעיריית נתניה נמסר: "במכתב הבהרה מטעם משרד המשפטים בנושא נמסר כי ההנחיות שהופצו לקראת הבחירות ברשויות המקומיות, מתייחסות בנושא הפרסום לששת החודשים הקודמים למועד הבחירות וכי אין בהנחיות האמורות לנקוט עמדה ולתן הנחיה גורפת זו או אחרת בשאלה הנוגעת לפרסומים שפורסמו בעבר. נכון להיום מועלים פרסומים חדשים בהתאם להנחיות בחוזר המנכ"ל. לברור פרטים לגבי עמוד הפייסבוק הפרטי יש לפנות ישירות למפעיליו".