3 צפייה בגלריה
ארנונה למגורים נתניה (צילום: ניר איסקוב)
ארנונה למגורים נתניה (צילום: ניר איסקוב)
ארנונה למגורים נתניה (צילום: ניר איסקוב)
חרף הבטחת ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, להגיש עתירה לבג"ץ נגד שרי האוצר והפנים, אם אלה ידחו את מתווה הפחתת הארנונה למגורים באיזור מיסוי 1 (מתוך שלושה) בעיר לשנת 2018, העירייה טרם עשתה כן.
במהלך שנת 2017 אישרה מועצת העירייה מתווה, שעל-פיו תופחת השנה (2018) הארנונה למגורים באיזור מיסוי 1 בשלושה אחוזים, בו-זמנית עם הגדלת הארנונה לשלושה עסקים מסחריים - "איקאה", "סלקום" ו"אלכס אורגינל" - ששטחם עולה על 15 אלף מ"ר, בשיעור 5.62 אחוזים.
בעירייה טוענים, כי גובה הארנונה שמשלמת רשת "איקאה", בגין הסניף שלה בראשון לציון, מגיע עד כמעט פי ארבעה מזה של סניף נתניה.
בישיבת המועצה מדצמבר 2017, אמרה גם פיירברג-איכר ליו"ר האופוזיציה, הרצל קרן, לאחר שהעלה הצעה לסדר היום המחייבת את העירייה לעתור במקרה של סירוב מצד השרים, כי "אם נקבל תשובה שלילית משני המשרדים, לבקשה שהגשנו באשר ל-2018, אנחנו (העירייה) כן מתכוונים לעתור".
בסוף דצמבר אכן דחו שר האוצר, משה כחלון, ושר הפנים, אריה דרעי, את המתווה שאושר במועצה, הכפוף לאישורם, אולם עד כה לא עתרה העירייה לבג"ץ בנושא.
3 צפייה בגלריה
הרצל קרן. "תושבי נתניה הפסידו" (צילום: אסף פרידמן)
הרצל קרן. "תושבי נתניה הפסידו" (צילום: אסף פרידמן)
הרצל קרן. "תושבי נתניה הפסידו" (צילום: אסף פרידמן)
יצוין, כי חודש קודם לכן, בנובמבר, דחה בג"ץ עתירה שהגישו הרצל קרן ושלמה ישי, יו"ר מועצת העירייה, בדבר סירוב השרים לאשר מתווה זהה שהתייחס לשנת 2017, בנימוק, שאת העתירה אמורה הייתה להגיש העירייה עצמה, ולא נציגי שתי הסיעות הגדולות במועצה, "נתניה אחת" (ישי) ו"למען נתניה" (קרן).
השבוע פנה קרן לפיירברג-איכר, בדרישה להורות ללשכה המשפטית להגיש באופן מיידי עתירה לבג"ץ, כדי שהשרים ינמקו מדוע סירבו לאשר את מתווה הארנונה שאישרה מועצת העירייה.
"למרות ההתחייבות המפורשת שלך, להגיש עתירה לבג"ץ בשם העירייה, התאכזבתי להיווכח, ויתאכזבו תושבי נתניה לדעת, שנכון לסוף חודש אפריל 2018, דהיינו, קרוב לחמישה חודשים לאחר שהתחייבת להגיש את העתירה, טרם הוגשה העתירה כפי שהתחייבת לעשות באופן מפורש", כתב קרן לראש העירייה.
עוד הוסיף קרן, כי "לאור אי הגשת העתירה כבר בתחילת חודש ינואר 2018, כנדרש וכמתבקש בנסיבות העניין, אזי גם אם תוגש העתירה לבג"ץ בימים הקרובים, ברור שלאור ההליכים המשפטיים הארוכים, אין כמעט כל סיכוי שהחלטת בג"ץ - אפילו אם תתקבל העתירה - תחול על שנת 2018. כך יצא, שתושבי נתניה הפסידו שנתיים של אפשרות להקלה בנטל הארנונה, בגלל סירוב העירייה להגיש את העתירה בעבר ובהווה".
3 צפייה בגלריה
מרים פיירברג-איכר "מתכוונים לעתור"  (צילום: אסף פרידמן)
מרים פיירברג-איכר "מתכוונים לעתור"  (צילום: אסף פרידמן)
מרים פיירברג-איכר "מתכוונים לעתור" (צילום: אסף פרידמן)
מעיריית נתניה נמסר: "השירות המשפטי נערך להגשת עתירה לבג"ץ, כפי שהוחלט על ידי הנהלת העירייה ועל ידי מועצת העיר, ואין הוא זקוק לתזכורות מצדו של קרן. למרות מה שנטען על ידי קרן, העתירה שהוגשה על ידו ועל ידי חבר המועצה, שלמה ישי, נדחתה, משום שבית המשפט העליון סבר כי אין בה ממש. רק לאחר שתהיה בידנו עבודה כלכלית רצינית, נפנה שוב אל בית המשפט העליון".