1 צפייה בגלריה
רובין. תפקיד חדש? (צילום: אלבום פרטי)
רובין. תפקיד חדש? (צילום: אלבום פרטי)
רובין. תפקיד חדש? (צילום: אלבום פרטי)
יגאל רובין, נהגה האישי של ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר ב-20 השנים האחרונות, זכה לקידום. לפני כחודשיים נבחר רובין במכרז פנימי לתפקיד סגן מנהל אגף מינהלת חופים וטיילות, שלא היה קיים עד כה, ויהיה כפוף למנהל האגף ציון שדה.
על פי תנאי המכרז, בהגדרת התפקיד נכללים בין היתר ניהול ותחזוקת הטיילות לאורך החופים בכל המתחם הדרומי של חופי נתניה, מסירונית דרום ועד חוף פולג, פיקוח על קבלני תחזוקה, ניקיון ועזרה ראשונה בחופים הדרומיים ובטיילות ופיקוח על הפעילות הממונעת, כלי שיט קטנים. רובין היה המועמד היחיד שבבעלותו רשיון שיט, והדבר סייע לו להיבחר.
בכל הקשור לידע ולהשכלה, המועמד נדרש להיות בעל תואר אקדמי או מוסמך לרבנות ובעל ארבע שנות ניסיון בתחום העיסוק הרלוונטי, או שתהיה לו השכלת הנדסאי/טכנאי וחמש/שש שנות ניסיון בהתאמה או להיות בעל 12 שנות לימוד ו"בעל 10 שנות ניסיון בתחום העיסוק של המשרה המוכרזת או בתחומים שיש להם זיקה למטלות הכרוכות בה".
רובין סיים 12 שנות לימוד ומשמש, כאמור, נהגה הצמוד של פיירברג-איכר בשני העשורים האחרונים, מאז הכהונה הראשונה שלה. דרישה נוספת שצוינה במכרז היא ניסיון ניהולי של שנתיים לפחות בניהול צוות עובדים מקצועיים בכפיפות ישירה. ב-20 השנים האחרונות לרובין לא היו כפיפים. על תנאי המכרז חתומה פיירברג-איכר עצמה.
יו"ר האופוזיציה במועצת העיר הרצל קרן הודיע כי בכוונתו לפנות למשרד הפנים כדי ש"יבדוק את כשירות המכרז", לדבריו. "לצערי, כמו שקורה לא אחת בעיריית נתניה, שוב מדובר לכאורה בתפקיד חדש, מיותר ומקומם, שאת מחירו ישלם הציבור בנתניה, המשלם גם כך מסי ארנונה גבוהים", אמר קרן.
"מעבר לכך שמדובר בתפקיד בכיר של סגן מנהל אגף, שבו העובד המדובר יהיה ממונה ככל הנראה על עצמו בלבד, לא ברור איך לעובד שהיה נהגה של ראש העירייה יש עשר שנות ניסיון לפחות, שנקבעו במכרז, בתחום העיסוק של המשרה המדוברת, וכן לא ברורים 'הכשרתו' ו'נסיונו' בתחום ניהול ואחזקת הטיילות, פיקוח על קבלני תחזוקה ופיקוח על הפעילות הממונעת בחופי הים. התנהלות חסרת רגישות ואחריות ציבורית זו של העירייה היא תוצאה של שלטון ממושך, שבמסגרתו הוא 'לא סופר איש ממטר', וודאי לא את הציבור בנתניה. הגיע הזמן להחליפו".
מהעירייה נמסר: "ב‑24 בינואר 2018 המליצה ועדת המכרזים העירונית למנות את יגאל רובין לתפקיד סגן מנהל אגף מינהלת חופים וטיילות, לאחר שראיינה ובחנה מועמדים אחרים שהגישו מועמדות לתפקיד. על פי פקודת העיריות, מינויו של רובין כפוף לאישור ועדת השירות במשרד הפנים