1 צפייה בגלריה
הרצל קרן ויוני שטבון בדרך לאיחוד (צילום: אסף פרידמן)
הרצל קרן ויוני שטבון בדרך לאיחוד (צילום: אסף פרידמן)
הרצל קרן ויוני שטבון בדרך לאיחוד (צילום: אסף פרידמן)
מפץ פוליטי? בראיון שהעניק יוני שטבון ל"ידיעות נתניה" ולמיינט נתניה לפני חודשיים, כשהכריז על מועמדותו לראשות עיריית נתניה, הוא אמר בין היתר כי קיים "עשרות פגישות עם גורמים פוליטיים בעיר, ויכולות בהחלט להיות הפתעות והתחברויות מעניינות".
כעת נראה שיש בסיס לדברים. ל"מיינט נתניה" נודע על מגעים ושיחות ישירות ורציניות שמקיימים לאחרונה שטבון, ח"כ לשעבר מטעם הבית היהודי, והרצל קרן, יו"ר האופוזיציה העירונית, במטרה לבחון את האפשרות לרוץ יחד ברשימה משותפת, לקראת הבחירות באוקטובר השנה.
בסביבת שטבון הבהירו כי בכל תסריט, הוא יהיה זה שיעמוד בראש הרשימה. לעומת זאת, מקורבים לקרן טענו כי יסכים לשמש כסגנו של שטבון, רק אם יתברר כי מעמדו הציבורי תופס תאוצה והוא נתפס כאלטרנטיבה רצינית לראש העירייה הנוכחית, מרים פיירברג-איכר.
בימים אלו נערך סקר מקיף מטעמו של שטבון, שבודק בין היתר למי מבין השניים סיכויים גבוהים יותר לאתגר את פיירברג-איכר בבחירות הקרובות או לזכות בראשות העירייה אם לא יתאפשר לה להתמודד. ממצאי הסקר עשויים להטות את הכף לטובת רשימה משותפת לשניים או להחלטה לוותר על הרעיון.
בעוד שקרן זוכה לעדיפות בקרב הציבור החילוני, הרי ששטבון חזק יותר בקרב הקהלים המסורתי, הדתי והחרדי בעיר, וכן בקרב הקהל דוברי הצרפתית, שהתחזק מאוד בשנים האחרונות בעקבות העלייה הגדולה מצרפת. לפיכך, חבירה בין השניים עשויה לשכך את הרתיעה הקיימת בקרב חלק מהחילוניים בנוגע לשטבון, בנו של חבר המועצה לשעבר, ד"ר ישראל שטבון, ולצרף אליו חבר מועצה מנוסה בדמות קרן, שמכהן 20 שנה בתפקיד וברובן שימש אופוזיציה לוחמת לפיירברג-איכר.
איחוד בין שטבון וקרן מותיר בסימן שאלה את עתיד שותפו הפוליטי של יו"ר האופוזיציה, עופר אורנשטיין, שגם לו שאיפות עתידיות להתמודד על ראשות העירייה. סביר להניח שאורנשטיין לא ייקח חלק באיחוד, מהלך שהיה מציב אותו לכל היותר במקום השלישי, לעומת המקום השני בסיעתו הנוכחית של קרן, למען נתניה. האפשרות הריאלית היא שאורנשטיין יעדיף לרוץ בראשות "למען נתניה", כאשר הוא אינו שולל גם התמודדות לראשות העירייה.
ההערכה היא כי מלבד צירופו של קרן, יעדיף שטבון להציע רשימה רעננה עם פנים חדשות ויעניק את המקום השלישי ברשימה לאישה.
קרן מסר בתגובה לידיעה: "מדובר בשיחות ובגישושים ואין החלטה בעניין, ולכן אין לי מה להוסיף או מה לבשר בשלב זה. אם יתקבלו החלטות ויהיו הסכמות בעניין איחוד אפשרי שלי עם יוני שטבון, נדאג ביחד ליידע את הציבור".
שטבון אמר: "אני מבצע פגישות עם לא מעט שחקנים משמעותיים במערכת הפוליטית, ביניהם גם עם ידידי הרצל קרן. ברגע שיתקבלו החלטות, אודיע זאת בצורה מסודרת, כפי שאני יודע לעשות. אציין כי לצד חוגי הבית ופגישות עם התושבים, אני עסוק מאוד בבניית הרשימה".
אורנשטיין אמר: "בשנה האחרונה פונים אלינו חברי מועצה מכהנים ומתמודדים חדשים רבים, בכדי להצטרף לרשימת סיעת 'למען נתניה' בבחירות הקרובות, לא רק בגלל היותה הסיעה השנייה בגודלה במועצת העיר, אלא גם בגלל הסקרים המראים התחזקות בכוחה של התנועה. סיעת 'למען נתניה' ממשיכה בדרכה העצמאית, דרך של חזון החינוך והערכים, של יושר וניקיון כפיים, בעקביות ובנחישות, ואני מתכוון להתמודד ברשימה העצמאית בשיתוף עם רבים וטובים. מהאמון והתמיכה שאני מרגיש מהציבור, במיוחד בתקופה האחרונה, אני מאמין שנוביל מהפך בבחירות הקרובות".