מועצת עיריית נתניה דחתה אמש (רביעי) הצעה לסדר היום שהגיש יו"ר האופוזיציה, הרצל קרן, להדחת חבר המועצה חיים פרידריך (הליכוד) מתפקידיו והשעייתו מהמועצה, עד אשר תתברר תלונה במשטרה שהגיש נגדו קרן.
את התלונה הגיש קרן בעקבות הצטרפותו של פרידריך לקואליציה העירונית, לפני שלושה חודשים, לאור חילופי הודעות וואטסאפ ושיחה מוקלטת בין פרידריך וראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, שנחשפו בתקשורת הארצית במהלך השנה וחצי האחרונות.
בתמורה לכניסתו לקואליציה, העניקה פיירברג-איכר לפרידריך בדיוק את התפקידים שביקש: יו"ר איגוד ערים שרון תפוני לתברואה ואיכות הסביבה, שטומן בחובו גם החזר הוצאות בגובה אלפי שקלים עבור נסיעות, אש"ל וכדומה, תיק התיירות והאחריות על ההתחדשות העירונית, סמכות הכוללת בין היתר פרויקטים של פינוי-בינוי ותמ"א 38.
קרן ביקש להדיח את פרידריך גם מחברותו בוועדת המשנה לתכנון ובנייה ובוועדה המקומית.
לדברי ההסבר של קרן על ההצעה לסדר, קדם איום של פרידריך להגיש נגדו תביעת דיבה אם ישתמש בדברים שאמרו קבלנים שהוקלטו בשיחות שקיימה עמם ראש העירייה בחודשים יולי-אוגוסט 2016, בסמוך למעצרה בפרשת השחיתות בעיר.
חלק מהנאמר בהקלטות נחשף בחודש שעבר בעיתון "ידיעות נתניה" ובאתר "מיינט נתניה", וקרן טען כי יש בידיו את ההקלטות המלאות, שאותן מסר למשטרה, לדבריו.
"אני מזמין אותך להגיש נגדי תביעת לשון הרע. בוא נראה אותך עושה את זה, לא בדיבורים", הגיב יו"ר האופוזיציה לפרידריך, "כמו שלא הגשת תביעת לשון הרע על דברים חמורים יותר שאמרה עליך ראש העירייה, ובכלל זה על כך שסחטת קבלנים, גם הפעם אין לך שום קייס, כי אתה יודע את האמת. ראש העירייה מכירה אותך 'יום' לפני שאני מכיר אותך, וכשהיא אמרה עליך ש'עבריין היית ועבריין נשארת' ולא הגשת נגדה תביעת לשון הרע, אז כנראה שהיא יודעת מה היא אומרת. וכשהיא אמרה עליך ש'סחטת קבלנים' וש'יש לה עדויות על כך' ולא הגשת נגדה תביעת דיבה, כנראה היא יודעת מה היא אומרת".
לאחר מכן, התייחס קרן להקלטות המפגשים בין פיירברג-איכר לקבלנים, שנערכו בלשכת ראש העירייה: "היות שההקלטות גם בידיי והאזנתי להן היטב, לא אכנס לתוכן ההקלטות, אבל לא נעים לשמוע מה אומרים קבלנים בהקלטות הללו. לא נעים. התמונה שמצטיירת קשה ביותר...ככל שתוכן ההקלטות והפרסומים שהיו בעניין בעבר נכונים, פרידריך לא יכול לשמש עוד בתפקידיו".
בהמשך התעמתו קרן ופיירברג-איכר. "לאור הדברים שאמרת עליו (על פרידריך, נ"א), את צריכה להדיח אותו, לא אנחנו", קרא קרן. "באותה נשימה אמרתי שיש התיישנות על האירועים הללו", השיבה ראש העירייה.
קרן: "זה לא רלוונטי. התנהגות היא התנהגות ודפוס הוא דפוס".
פיירברג-איכר: "חיים ביקש סליחה...".
קרן: "סליחה?!".
פיירברג-איכר: "והתחייב לפעול על פי החוק...".
קרן (צוחק בלעג): "אה, הוא התחייב... אוקיי".
פיירברג-איכר: "ואני רוצה להאמין שזה מה שיהיה".
בסופו של דבר, נדחתה, כאמור, הצעתו של קרן ברוב של 13 מתנגדים מול ארבעת חברי סיעת "למען נתניה", למעט ענת לביא-אזולאי, שנעדרה מהישיבה.
שניים מחברי סיעת "נתניה אחת", רפי ימין ויוסי דורון, לא נכחו בהצבעה וחזרו למקומותיהם בסיומה.